2020. március 17., kedd

Tabata edzés

Mai testnevelés óra anyaga Tabata edzés:

Feladat leírása:

A/1: Kiindulóhelyzet: mellső fekvőtámasz. Fekvőtámaszból ugrás guggoló támaszba. Guggolótámaszból homorított felugrás. Abból ereszkedés vissza guggolótámaszba. Ugrás mellső fekvőtámaszba. (Ismétlésszám: 10)

A/2: Kh.: mellső fekvőtámasz. Támasz az alkaron. (plank). Emelkedés mellső fekvőtámasz helyzetébe. Először jobb kar, majd bal kar nyújtással, majd ereszkedés karonként kiinduló helyzetbe. (Ismétlésszám:10)

A/3: Fekvőtámaszban folyamatos lábtartáscsere. (Ismétlésszám 10)

A/4: Hanyattfekvésből lebegőülés, majd vissza hanyattfekvésbe. (Ismétlészsám:10)


B/1: Jobb térdelőállásból ugrás bal térdelőállásba homorított felugráson át. (Ismétlésszám: 10)

B/2: Mellső fekvőtámaszból jobb láblendítés előre, kartámasz hátul. ⇾ Láblendítés vissza kiinduló helyzetbe. ⇾ Bal láblendítés előre, kartámasz hátul. ⇾ Láblendítés vissza kiinduló helyzetbe. (Ismétlsszám: 10)

B/3: Kh.: guggolóállás mellső középtartás. ⇾ Homorított felugrás. ⇾ Ugrás vissza kiinduló helyzetbe. (Ismétlsszám: 10)

B/4: Helybenfutás térdemeléssel 30 másodpercen keresztül.

(A+B) x 2 = A és B feladatból két kör van.

Periódusos rendszer (március 17, kedd)

A füzetetekbe Írjatok óraszámot, címet és egy rövid  vázlatot!

Óraszám: 37. óra
Cím: A periódusos rendszer

Olvasd el nagyon figyelmesen a leckét a 72-74. oldalig.
Csak akkor értheted meg, ha a periódusos rendszert is nézed folyamatosan a könyv hátsó borítóján.

A 74. oldalon levő barna részből írj vázlatot! Szedd pontokba, rövidítsd le!
A legtöbb mondatnak fontos jelentése van.

Ha készen vagy  a vázlattal, oldd meg a munkafüzet 46. oldalán levő 3 feladatot!

Ha problémád van és nem boldogulsz írj az email címemre:
garaiedit62@gmail.com

Ha bármelyik elemre kiváncsi vagy ezt az interaktív periódusos rendszert kipróbálhatod!

https://www.ptable.com/?lang=hu

Próbateszt

Hahó!

Legyetek szívesek kipróbálni ezt ITT !

Éva néni

Óóóómájgááááád....

Gyerökeim,

nagyon örülök, hogy dolgoztok, és sokat kérdeztek, meg is dicsérlek benneteket, DE!:


  1. Azért van lehetőség minden bejegyzéshez Megjegyzést (=komment!) fűzni, hogy ott feltehessétek a kérdéseiteket. Ha azonnal nem is válaszolunk, de igyekszünk figyelni erre is. 
  2. Megkérdezhetitek tőlem, hogyan kell az euklidészi geometria alapján szerkeszteni, de higgyétek el, halvány lövésem sincs róla. Vajon ki ad erre nektek megfelelő választ?.... Ott a pont, a matektanárod! Kérdezd őt az 1. pontban leírtakat követve! 
  3. Ez az oldal azért van, hogy a tanulást segítse, ennek ti is aktív részesei lehettek, ha kommunikáltok velünk. Tegyétek meg! Éljetek a lehetőséggel- de csak a blogon! Lásd 1. pont!
  4. Kivételek azért akadnak. Ha a tanárod megad egy elérhetőséget, ott is bátran keresd őt!
  5. A rendelkezésre állási időt tartsátok be! Nincs az az ének feladat, ami 14 óra után halaszthatatlan lenne. 
  6. Ne feledjétek, vannak olyanok, akik nehezebben boldogulnak. Segítsetek nekik ti is! Tudtok akár videohívásokban is beszélgetni, de egy-egy üzenet is elég lehet.
  7. Legyetek türelemmel magatok, egymás és a tanárok iránt is! Egy célért dolgozunk! 


Hiányoztok!💚

Éva néni





Informatika - 2020.03.17.

Kedves Diákom!


A mai napon egy internetes feladatsorral leplek meg. A feladatsornak két része van, egy internetes keresős része, ahol képernyőképeket kell készítened a megtalált válaszokról, illetve egy levelezős része, melyben egy levelet kell küldened.

Javaslom, mielőtt nekiállsz megoldani a feladatokat, olvasd végig a teljes feladatsort!

Jó munkát kívánok!
Jöjjenek a feladatok!

Internetes keresés:
A megtalált válaszokról készíts képernyőképet!
Amennyiben nem tudod, hogy kell képernyőképet készíteni a telefonoddal, akkor van egy extra keresési feladatod is, azaz keresd meg interneten, hogy lehet a telefonoddal képernyőképet készíteni. 😀
1.      Mi a címe a 0-618-34399-7 ISBN számhoz kapcsolódó könyvnek? [4 pont]
2.       Nógrád megyében hány okmányiroda/kormányablak van? [5 pont]
3.       Hányszor kell átszállnod az utazás során, ha vonattal szeretnél eljutni Szegedrőll Pécsre, és ha a hét utolsó munkanapján az első nem Intercity vonattal mész? [5 pont]

Levél küldése:
1.       A levél tárgyába írd be a nevedett! [1 pont]
2.       Mellékeld a levélhez a kereséseidhez készített képernyőképeket!
3.       A levél szövegébe írd be a rövid válaszokat a keresés kérdéseire!
4.       Küldd el a levelet a szalay.balazs@vargatamas.hu címre!

Matematika Balázs bácsival - 2020.03.17.

Kedves Diákom!

A megbeszéltekkel ellentétben sajnos kicsit késett az eltolás számonkérése.
A feladatlapot nem kell letöltened, vagy kinyomtatnod, elég, ha a füzetedbe lemásolod, majd az elkészült szerkesztéseket lefényképezed. Ha ügyes vagy, egy képre ráfér mind!


Az alábbi videó segítségével felelevenítheted, hogyan is szerkesztjük két vonalzó segítségével az eltolást.





Jó munkát kívánok!

Az elkészült képet itt töltheted fel

Határidő: 2020.03.20. péntek 14 óra.

2020. március 17. Irodalom


Hahó hetedikesem!

Arany Jánosról már tanultál. Próbáld felidézni, mit tudsz róla! Használd a tankönyved (90-108. oldal), a netet, a füzeted, az emlékeid!



Készíts szófelhőt Aranyról! Bármilyen információt felhasználhatsz, amely hozzá kapcsolódik. Legyen jól olvasható, színes, és ha sikerül, olyan formában alkoss, amely Aranyt idézi!

Ha elkészültél vele, névvel ellátva kérem ide !

Itt egy példa:


Ha felismerted a vers költőjét, és a vers címét, az plusz pontot ér! ✌


Oldd meg a munkafüzetben az alábbi feladatokat!
  • 57. oldal: 2. feladat
  • 58. oldal: 3. feladat

Jó munkát kívánok!

Angol - Dóri néni csoportja

Kedves hetedikesek!

Üdvözöllek az első digitális tanóránkon!

Gyakoroljuk a Unit 3-ban tanultakat a következő feladatokkal:


1. feladat:

Egy bemelegítő feladat a leckében tanult szavakkal. Összekeveredtek a szavak betűi, bogozd ki!
Nézzük, ki tudja leggyorsabban megoldani! A ranglistára a saját neved írd, hogy ellenőrizhessem ki csinálta meg.

Natural disasters:

2. feladat:

Ebben a leckében a folyamatos múlt idővel foglalkoztunk (Past Continuous).
Vedd elő a füzeted és írj a képen látható emberekről!

What were they doing yesterday at the party?

3. feladat:

Mikor használunk egyszerű és folyamatos múltidőt? Döntsd el, hogy a következő mondatokba az igék melyik formája illik. A ranglistára a saját neved írd, hogy ellenőrizhessem ki csinálta meg a feladatot.

4. feladat


Munkafüzet 33. oldal 5. feladat

Olvasd el a történetet és tedd a zárójelben lévő igéket a megfelelő igeidőbe (Past Simple or Past Continuous).

Észrevetted?
A while (amíg, miközben) és az as (amint) szavak után mindig a Past Continuous-t használjuk. A when (amikor) után pedig a Past Simple-t.

Kérlek, fotózd le az elkészített feladatokat a füzetedben és a munkafüzetben és töltsd fel IDE.



Matematika 2020.03.17. (98.óra) - András bá

2020.03.17.                                                          98.óra
Egybevágóság

1.) Eltolás (ismétlés)
    Nézd meg a videót!  Video

2.) Rajzolj egy tetszőleges téglalapot és told el egy random vektorral!

   
3.) Tengelyes tükrözés
     Nézd meg a videót!  Video  Video 2  Video 3

4.) Szerkessz egy tetszőleges háromszöget és vegyél fel egy tengelyt! Tükrözd a háromszöget a tengelyre!

Hf.: Tk.: 133.o.3.f. Fényképezd le a megoldásodat és töltsd fel!
   Ide töltsd!

Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...