2020. március 30., hétfő

Biológia 03.30.

Kedves Hetedikes!


Számonkérést ígértem a mai órára, melynek témája a tajga.

A teszt összeállítása viszont a TE feladatod lesz. 😉

Meglepődtél, ugye?

A feladatod: Állíts össze egy 9+1 kérdésből álló feladatsort a következő szempontok szerint:

3 kérdés kapcsolódjon : Az északi erdőségek a tajga leckéhez 80.-82.o.
3 kérdés kapcsolódjon : A tajga állatai: a növényevők leckéhez 84.- 85.o.
3 kérdés kapcsolódjon : A tajga állatai: a ragadozók leckéhez 86.-88.o.
1 kérdés témája: táplálékláncok a tajgán (Milyen lehetséges/lehetetlen táplálékláncok alakulhatnak ki.) 

Minden kérdéshez 4 válasz tartozzon. /Melyek közül egy, kettő, vagy három válasz is helyes lehet, Te döntöd el./
A helyes választ/válaszokat jelöld meg!

Példa:

Milyen színű a barnamedve?

A) szürke                        B) fehér

C) barna /helyes/           D) fekete


Határidő: 04.03. péntek

Ide várom a feladatsort: varga-barany.marianna@vargatamas.hu 

Akinek kérdése van, keressen e-mailben vagy messengeren. 

Marianne néni 

Gyógytestnevelés

Sziasztok!

A mai órán folytatjuk tovább a labdás képességfejlesztést kicsit kézilabda specifikusan.
Bemelegítéshez küldök egy videót. Szükséged lesz egy labdára, és némi szabad helyre.

Bemelegítés. Labdás képességfejlesztés videó

Az óra fő feladata: célba dobás egykezes felső dobással.
Feladat leírása: Keress otthon 6 db lapot. Egyenként írd rá, hogy 10, 30, 40, 50, 60, 20. Ragaszd fel az ajtóra vagy a falra, ahogy a képen látod!


Keress egy dobóeszközt! Ez lehet labda, zokni összegöngyölve, plüssállat, papírgalacsin. (A lényeg, hogy olyan legyen, amivel nem vered szét az ajtót.)
Állj az ajtótól 3-4 méter távolságra, és célozd a számokat egymás utáni sorrendben! (10, 20, 30, 40, 50, 60)
Először az jobb kézzel, majd a gyakorlatot hajtsd végre bal kézzel is!
Amikor a sorrenddel meg vagy, Úgy célozd a számokat, hogy az összeg 100 legyen! (Próbálj ki különböző variációkat 4x!)

Matematika 2020.03.30. (105.óra) - András bá

2020.03.30.                         105.óra
Függvények értelmezése, vizsgálata 

1.) Értelmezések
      - alaphalmaz
      - értelmezési tartomány
      - független változó
      - képelem (függvényérték)
      - értékkészlet
      - szám-szám függvény






HF.: Tk.: 77.o.6.,7.f.
         Ide töltsd fel!

Angol - Dóri néni csoportja 2020. március 30.

Good morning!

Köszönöm az elküldött munkákat! A szótárazással kapcsolatban lenne egy megjegyzésem: a munkafüzet hátuljában van egy szószedet, ezt is érdemes ilyen feladatoknál megnézni.
Ezt a szót sokan másképp fordítottátok, mint amit a szövegben jelent: stadium = stadion

Today's topic: Cities

Do you remember the text about Layla’s holiday in London? Emlékszel a Layla londoni útjáról szóló szövegre? A mai óra témája ismét a város és az ahhoz kapcsolódó szókincs lesz.

1) London

Tankönyv 45. old. 2. feladat

Open your coursebook at page 45 and look at exercise 2. Look through Layla’s text again, find the things in exercise 2 and match them to the places
(e.g. Next to the Tower is Tower Bridge, over the river Thames).
Nézd át Layla beszámolóját még egyszer, keresd meg a 2. feladat baloldali oszlopában levő szavakat és kösd össze a helyekkel a jobboldali oszlopban!

2) Things in a city


Tankönyv 45. old. 3. feladat

Look at the photos in exercise 3.
Which of these things does Layla mention? Underline them!


 Nézd meg a képeket a 3. feladatban.
Ezek közül miket említett meg Layla? Húzd alá!


Az ismeretlen szavakat írd ki a szótáradba! 



3) Famous places

Open your workbook at page 34 and do exercise 1. Label the photographs with the words. 

Munkafüzet 34. old. 1. feladat
Írd a képek alá az odaillő szavakat.



4) Wordsearch

Munkafüzet 34. old. 3. feladat
In exercise 3, find the things in the wordsearch.

 Keresd meg a képeken látható építményeket (pl.: tér, színház, szobor, szökőkút, kastély, stb.) angolul a szókeresőben.

Az elkészített feladatokról kérlek úgy készíts képet, hogy egy-egy képen két feladat legyen rajta (tehát összesen 2 képnek kellene készülnie: tankönyvi és munkafüzeti feladatok) és küldd el e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre. Ha kérdésed van, keress bátran!

See you later!
Dóri néni

Nyelvtan - Kata néni 03.30.

Drágáim,
eddig csupa-csupa dicsérettel voltam felétek, most egy kis leszidás következik. ☹️
Nem kaptam meg a múlt órai feladatot (kommentben kellett jelzős szerkezeteket írni) Grétitől, Venceltől, Krisztiántól, Dorkától, Diától, Ákostól, V. Bettitől. Irgum-burgum!



1. Előző feladat ellenőrzése (ha rákattintasz, nagyobb méretben is láthatod):

2. Gyakorold a minőségjelzőket EZZEL a feladattal. 
3. Gyakorolj még! Készítsd el a mf. 68/2. a, b feladatot! 

4. Ma a mennyiségjelzővel ismerkedünk meg közelebbről. (Írd fel a füzetbe a kék szöveget!)

A mennyiségjelző
A jelzett szó számát, mennyiségét jelöli meg.
Kérdései: Hány? Mennyi? 


Például:

5. Melyik mondathoz melyik ágrajz tartozik? 


Ma nem kell elküldened semmit, de később még kérhetem a mai vázlatod is.

Illetve: Szerdán 10-től várlak titeket a Teams-en egy online órára.

Köszönöm a munkád!
Kata néni


Matematika Balázs bácsival - 2020.03.30.

Kedves Diákom!

Először is boldog hétfőt kívánok!

Most, hogy a függvények megadását már tudod, ideje, hogy a következő szintre lépjünk: ezen a héten függvényeket fogunk ábrázolni. 😉

- De jó!
- Már alig vártam, pedig nem is tudtam, hogy ilyet is lehet!
- Hurrá!
- Nem elég, hogy vannak, még ábrázolni is kell őket?

Remélem, az online órán részt vettél velem, ahol szintén ez a téma!

Kérlek, tekintsd meg az alábbi rövid videót, melyből kiderül, milyen egyszerű is ábrázolni egy függvényt!



A mai feladatod, hogy értéktáblázat segítségével próbáld meg ábrázolni az y = 3x + 1 függvényt!

Kémia ( III. 30 40. óra)

Kedves hetedikesek!

Remélem kipróbáltátok az interaktív feladatokat a learningapps oldalain!
Ellenőrizd le a kép alapján a házi feladatot!Ami a táblázaton kívül van, neked nem kellett odaírnod, de nem ártana végig gondolnod, leírnod a füzetedbe, ezek alapján kerültek az adatok a táblázatba!


40. óra Cím: Az atomok szerkezete. Összefoglalás.

1.Másold le a füzetedbe a tk. 77. oldaláról Az atomok felépítése részt, rajzzal együtt.
   Ezt mindenkinek tudnia kell(ene).
   Ha ezt már megtanultad, a következő "jétékokat" hibátlanul meg tudod csinálni!

  Az atom felépítése  5db kvízhttps://learningapps.org/2186916
  Az atom felépítése: https://learningapps.org/1679150
  Az atom felépítése. Kék mondatot a sárgával párosítsd: https://learningapps.org/2533139
  Az atom szerkezete Vágó kvíz https://learningapps.org/4559776

2. Az elektronburok szerkezete

  Elektronszerkezet: https://learningapps.org/2121901
  Ha sok hibád van, csináld meg újból! (Segítség😱 protonszám = elektronszám! Ezt is figyelheted!)

3. Periódusos rendszer Vágó kvíz: https://learningapps.org/2180114 Ez már NEHEZEBB!
   Aki milliomos lett írja meg, a beküldendő hf. oldal aljára Saját aláírásával együtt!!!

4. Hf. Munkafüzet 50. oldal minden feladata. a megoldások egy dolgozat jegynek fognak számítani.
     A lap tetejére írd fel a NEVEDET!
    A megoldott feladatokat fényképezd le és küldd el a garaiedit62@gmail.com email címre
    Beküldési határidő: III. 31, kedd 20 óra
    ÚJ!!!!😲 Minden kedden 9 órakor várlak a TEAMS-ban kémia órára!!!!

Akit érdekel a kémia, sok mindent megtudhat az elemekről egy interaktív periódusos rendszerből:
https://ptable.com/    (A címet elmentheted magadnak is.)

Jó munkát kívánok! Hajrá kémia!!!

Fizika 04.02. 9:00


Sziasztok Gyerekek!

Téma: a levegő és a hidrosztatikai nyomás
            
Összefoglalás

1.      Mitől függ a hidrosztatikai nyomás?

2.      Mondj egy példát egy olyan eszközre, vagy tárgyra, ahol a megnövekedett hidrosztatikai nyomással számolni kell! 


3.      Mitől függ a levegő nyomása?

4.      Mondj a levegő nyomására példákat! (repülőgép, vagy egy magas hegy képének beszúrása)


5.      Miben hasonlít a két nyomás egymásra?

6.      Mondj egy példát nyomáskülönbségen alapuló eszközre, és elemezd röviden a működését!


7.      Miért kell kibokszolni, vagy bőrápolóval lekenni a cipőinket?


Válaszaidat a füzetedbe rögzítsd! (csorbalaszlo1962@gmail.com)


2020. március 30. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó hetedikesem!

Nyisd ki a tankönyved a 104-105. oldalon!

Itt látod a mondatrészekről a legfontosabb tudnivalókat. Olvasd át!

Az egyszerű mondatok elemzésekor keressük a mondat

  • állítmányát / állítmányait,
  • alanyát /alanyait,
  • tárgyát / tárgyait,
  • határozóját / határozóit,
  • jelzőjét / jelzőit.


Írd le az alábbi mondatot a füzetedbe!

Karcsi tegnap betegen ment el a barátaival a nagybátyja belvárosi mozijába két izgalmas filmet megnézni.

Elemezd velem! Jelöld a mondatrészeket a szokásos módon, aláhúzással!


Mit állítunk?                            ment el: állítmány (Á)
Ki ment el?                              Karcsi: alany (A)
Mikor ment el?                        tegnap: időhatározó (Hi)
Milyen állapotban ment el?     betegen: állapothatározó (Há)
Kikkel ment el?                        a barátaival: társhatározó (Ht)
Hová ment el?                          mozijába: helyhatározó (Hh)
Kinek a mozijába ment el?      a nagybátyja: birtokos jelző (Jb)
Milyen moziba ment el?          belvárosi: minőségjelző (Jmi)
Mi célból ment el?                   megnézni: célhatározó (Hc)
Mit megnézni ment el?            filmet: tárgy (T)
Milyen filmet?                         izgalmas: minőségjelző (Jmi)
Hány izgalmas filmet?             két: mennyiségjelző (Jme)


Gyakorolj még egy kicsit ITT , ITT , meg ITT ! A hibátlan megoldásra törekedj!

Ne feledd, szerdán tesztet írunk!

Jó munkát!







Nyelvtan-Anikó néni

Kedves Gyerekek!


Ismét egy újabb hét kezdődött az online oktatásban. A jó hír viszont, hogy jövő hét közepétől itt a tavaszi szünet, tudtok egy kicsit pihenni, de addig is még van dolgunk!
Büszke vagyok rátok, hogy ilyen ügyesen tudtok otthon tanulni.

A mai óra anyaga:

1. feladat


Mf.54.o./1. a., b.
-Először elemezd le a mondatokat!
Tárgyas szószerkezet: tárgy+állítmány
Határozós szószerkezet: határozó+állítmány

Állapítsd meg a szószerkezetek szófaját! Ezt a füzetbe írd le!

2. feladat

Mf.55.o./4.a., b.,
Helyesírás gyakorlása


3. feladat


 Szerkessz mondatokat az ágrajzoknak megfelelően a füzetedbe!

Tk.68.o/3
Tk. 69.o/5.

Figyelj oda, hogy a mondatodban nem lehet több szó, mint az ágrajzban. Ha leírtad a mondatodat, akkor elemezd le és így vissza tudod ellenőrizni, hogy jó-e .


Jó munkát!


Ui.: SZERDÁN 10 ÓRAKOR ONLINE ÓRA LESZ!!!!!! Légy elérhető a teams. microsoft.com oldalon!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


A múlt órai online órán megbeszéltek szerint a mai óra anyaga DOLGOZAT.
Kérlek ne kapkodd el!

Katt a kék itt-re és már töltheted is a dolgozatot!

A dolgozat ITT

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfrREArVs2VrPAeSwkQrX_hAOVhzKUrEkWCrCSA6X6AEBfYbQ/viewform?usp=sf_link


Best wishes!

Testnevelés - az eddigiek összefoglalása

Kedves Diákok!

Két héten túl vagyunk, és egy óraátállításon.

Szeretném, ha beszámolnátok a blogbejegyzés alatt arról, ki milyen "célt" tűzött ki magának, az eddigi feladatok mellett és hogyan halad a megvalósításával. 

A "célról" is írtam a legelső blogbejegyzésemben.

Névvel írjatok pár sort, ezzel kapcsolatban és a +1. válasz, az a kérdés, ami a múlthéten a blogban megjelent az úszás óránál...

...ez amolyan "jelszó", ahhoz, hogy kommentelni tudj! :-)

Azaz, ha tudod a választ, a múltheti kérdésre, akkor azt írod le elsőnek a kommentedhez...

...majd leírod amit fentebb említettem a "célról" és a legvégén kérlek írd oda a neved, hogy tudjam, kitől kaptam a választ!

A kitűzött célokhoz adok segítséget, hogyan próbáld elérni, de mint a legelső blogbejegyzésben jeleztem, írj edzésnaplót. 

A múlt héten leírtam bővebben, ez miért hasznos a számodra...

...keress rá, ha még nem láttad.

Köszönöm az eddigi munkátokat és remélem, mihamarabb találkozunk az iskolában.

Frissítés: ma 9:15: ...ha probléma van a blogon a hozzászólások írásával jelezd, Nekem e-mailben!

Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...