2020. március 18., szerda

Testnevelés 7. osztály - Zenére végezhető gimnasztikai gyakorlatok

Kedves Diákok!

A mai feladat a testtartásért felelős izomcsoportok erősítésére, nyújtására szolgál.

https://www.youtube.com/watch?v=VtKm-EC-GYI

2020. március 18. Nyelvtan SzÉva nénivel



Hahó hetedikesem!

Van még egy mondatrész, amelyet már többször említettem: ez a jelző.

Írd fel címként a füzetbe: A jelző

A jelző olyan mondatrész, amely valakinek vagy valaminek a minőségét (tulajdonságát), mennyiségét, vagy birtokosát fejezi ki.

A jelzőnek három fajtáját tanuljuk:
  • minőségjelző
  • mennyiségjelző
  • birtokos jelző

Jelölésük:  a mondatban …………. aláhúzás

                        minőségjelző: mi
                        mennyiségjelző: me
                        birtokos jelző: b

                   ágrajzban Jmi , Jme , Jb 

Nézzünk néhány példát! Kerüljön ez is a füzetedbe!


Minőségjelző:                  Lacinak tetszett az új film.

            Milyen film? Új. Ez a minőségjelző.


Mennyiségjelző:            Reggelente megiszom két kávét. (én)

            Mennyi kávét iszom? Két (kávét). Ez a mennyiségjelző.


Birtokos jelző:               Szombaton megnősült a szomszéd fia.

            Kinek a fia? A szomszéd(nak). Ez a birtokos jelző.


Előfordul olyan is a mondatokban, amikor valamit kifejtünk, pontosítunk. Ez az értelmező, amelyet ebben a mondatban látsz:

Vegyél ruhát, csinosat! (te)              jele: Jé


Nyisd ki a munkafüzeted! Oldd meg az alábbi feladatokat! Használhatod segítségképpen a füzetbe leírtakat, illetve a tankönyv 105. oldalát.


62. oldal: 1. feladat
64. oldal: 6. feladat, a) és b) része is
65. oldal: 7. és 8. feladat
70. oldal: 6. feladat elemzés része

A megoldásokat névvel ellátva fényképezd le, és küldd el IDE !

Jó munkát kívánok!

Matematika Balázs bácsival - 2020.03.18.

Kedves Diákom!

0b14e4529ab8d8035dbcbb262453e7b9.png


Örömmel látom, hogy a feltöltések szépen mennek, de lenne egy-két kérésem.

  1. Az elkészített munkákat innentől kezdve tollal írd a füzetbe, hogy jól látszódjon!
  2. A fényképen látszódjon a neved is, mert bár anélkül is be tudom azonosítani, hogy kitől mit kapok, ez megkönnyíti az átnézést!
  3. Egy beadandó munkát csak egyszer tölts fel!

A mai napon új anyagot kezdünk, ehhez kérlek, nézd végig figyelmesen az alábbi videót!


Feladat
Nézd meg újra a videót és próbáld meg megfogalmazni, mit jelenthetnek az alábbiak!

  1. Hozzárendelés:
  2. Függvény:
  3. Értelmezési tartomány:
  4. Értékkészlet:
  5. Írj két példát olyan hozzárendelésre, ami függvény:
  6. Írj két példát olyan hozzárendelésre, ami nem függvény:
  7. A poszt tetején lévő hozzárendelés, vajon függvény-e, és miért?
  8. Ha igen, mi az értelmezési tartománya és az értékkészlete?
  9. Mi lehet a hozzárendelés szabálya?
  10. Bónusz kérdés: mit gondolsz, mi lehet az óra címe?  
A válaszaidat írd le a füzetedbe, fényképezd le, és töltsd fel az alábbi linken!

Jó munkát!



Határidő: 2020.03.18. 16 óra


Matematika 2020.03.18. (99.óra) - András bá

2020.03.18.                         99.óra
 Középpontos tükrözés

1.) Olvasd el a Tk.: 116.o. felső felét!

2.) Tk.: 116.o. 1.példa

     
3.) Nézd meg a videót nagyon figyelmesen és szerkessz 
     a tanárral együtt!
      Video

4.) Tk.: 118.o. 2.példa
      Rajzold közben, amit olvasol!

5.) A rajz alapján sorold fel a középpontos tükrözés 
     tulajdonságait! 
  

Hf.: Tk.: 119.o.20.feladat
Csak a házi feladatot töltsétek fel!
Írd a feladat legelejére a neved! Ha tudod, hogy hívnak!
Ide töltsd fel! 

Nyelvtan - Kata néni

Drága, szívemcsücske hetedikeseim!

Szinte végére értünk a határozók megismerésének, csak egyetlen kimaradt van hátra. (Ez azt jelenti, hogy a következő alkalommal gyakorolni, összefoglalni fogunk.)

1. Nyisd ki a füzeted, írd fel címként, hogy Részeshatározó.
2. Másold le a (szokásosan nagyon hosszú) vázlatot, ami így néz ki:
A részeshatározó azt fejezi ki, hogy az alaptagban kifejezett cselekvés vagy történés kinek, minek a részére, javára, vagy kárára megy végbe.
Kérdései: kinek? minek? kinek vagy minek a részére?

Jelölése a mondatban: 
Jelölése az ágrajzban: Hr


3. Most lássunk három példát közösen!
Mit állítok? vett
Ki vett? Sári
Mit vett? virágot
Mikor vett? születésnapján
Kinek? az anyukájának

Mit állítok? írt
Ki írt? Lili
Mit írt? SMS-t
Mikor írt? tegnap
Kinek írt? a testvérének

Mit állítok? jelent
Mi jelent? haza
Mit jelent? házat, virágot, templomtornyot
Kinek jelenti? nekem

4. Próbáld meg önállóan elemezni a következő három mondatot! Ha elkészültél, fotózd le a füzetedből a ma írtakat, és töltsd fel a képet IDE.

Peti lelkesen mesélte el szüleinek a napi tananyagot.


Zsiga hozott nekem egy kiskutyát a vásárból.


A hetedikes csoportomnak kizárólag jó mondatokat írok.


5. Zárásként ITT egy klassz kis feladat a megtanult határozókkal. 

Köszönöm a mai munkád, várom a feltöltéseket!
Kata néni 





A legkisebb földrész: Ausztrália 03.18.

Kedves Hetedikes!

Üdvözöllek az első virtuális földrajz órádon!



A következő sorok ismerősek lesznek, mivel a múlt órán elkezdtük már az új témakört, de nem fejeztük be az első leckét. Keresd meg, hogy meddig van meg a füzetedben a jegyzet és onnan folytasd. Annak aki hiányzott vagy valamiért nem dolgozott a múlt órán, most lehetősége van pótolni.

Tk.103.o., a füzetedbe nagy nyomtatott betűvel írd fel:

                                                     AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA

Az atlaszban keresd meg A Föld domborzata és vizei térképlapon Ausztráliát és a tőle keletre elterülő Óceániát.

Ezután lapozz az Ausztrália és Óceánia térképlapra. Fordítsd magad felé az atlaszt. A tanulás során végig legyen nyitva előtted!

Tanulmányozd a tk.-i táblázatot, majd folytasd a munkát a füzetbe.
Két sor kihagyása után írd fel a mai óra címét:  

A legkisebb földrész: Ausztrália

Másold le a következő vázlatot a füzetedbe:
  
 
 
 
A lecke áttanulmányozása után oldd meg a következő mf.-i feladatokat!
45.o.1.,2.,4.f.
46.o. 5.f.

A füzetképről és a mf.-i feladatokról várom a fotókat a 
varga-barany.marianna@vargatamas.hu címre!

Eredményes tanulást kívánok!

Marianne néni

Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...