Kedves Diákok!
A mai feladat a testtartásért felelős izomcsoportok erősítésére, nyújtására szolgál.
https://www.youtube.com/watch?v=VtKm-EC-GYI
2020. március 18., szerda
2020. március 18. Nyelvtan SzÉva nénivel
Hahó hetedikesem!
Van még egy mondatrész, amelyet már többször említettem:
ez a jelző.
Írd fel címként a füzetbe: A jelző
A jelző olyan mondatrész, amely valakinek vagy
valaminek a minőségét (tulajdonságát), mennyiségét, vagy birtokosát fejezi ki.
A jelzőnek három fajtáját tanuljuk:
- minőségjelző
- mennyiségjelző
- birtokos jelző
Jelölésük: a
mondatban …………. aláhúzás
minőségjelző: mi
mennyiségjelző:
me
birtokos
jelző: b
ágrajzban
Jmi , Jme , Jb
Nézzünk néhány példát! Kerüljön ez is a füzetedbe!
Minőségjelző:
Lacinak tetszett
az új film.
Milyen
film? Új. Ez a minőségjelző.
Mennyiségjelző: Reggelente megiszom
két kávét. (én)
Mennyi
kávét iszom? Két (kávét). Ez a mennyiségjelző.
Birtokos jelző: Szombaton megnősült
a szomszéd fia.
Kinek
a fia? A szomszéd(nak). Ez a birtokos jelző.
Előfordul olyan is a mondatokban, amikor valamit kifejtünk,
pontosítunk. Ez az értelmező, amelyet ebben a mondatban látsz:
Vegyél ruhát, csinosat! (te) jele: Jé
Nyisd ki a munkafüzeted! Oldd meg az alábbi
feladatokat! Használhatod segítségképpen a füzetbe leírtakat, illetve a tankönyv
105. oldalát.
62. oldal: 1. feladat
64. oldal: 6. feladat, a) és b) része is
65. oldal: 7. és 8. feladat
70. oldal: 6. feladat elemzés része
A megoldásokat névvel ellátva fényképezd le, és küldd el IDE !
Jó munkát kívánok!
Matematika Balázs bácsival - 2020.03.18.
Kedves Diákom!
Örömmel látom, hogy a feltöltések szépen mennek, de lenne egy-két kérésem.
- Az elkészített munkákat innentől kezdve tollal írd a füzetbe, hogy jól látszódjon!
- A fényképen látszódjon a neved is, mert bár anélkül is be tudom azonosítani, hogy kitől mit kapok, ez megkönnyíti az átnézést!
- Egy beadandó munkát csak egyszer tölts fel!
A mai napon új anyagot kezdünk, ehhez kérlek, nézd végig figyelmesen az alábbi videót!
Feladat
Nézd meg újra a videót és próbáld meg megfogalmazni, mit jelenthetnek az alábbiak!
- Hozzárendelés:
- Függvény:
- Értelmezési tartomány:
- Értékkészlet:
- Írj két példát olyan hozzárendelésre, ami függvény:
- Írj két példát olyan hozzárendelésre, ami nem függvény:
- A poszt tetején lévő hozzárendelés, vajon függvény-e, és miért?
- Ha igen, mi az értelmezési tartománya és az értékkészlete?
- Mi lehet a hozzárendelés szabálya?
- Bónusz kérdés: mit gondolsz, mi lehet az óra címe?
A válaszaidat írd le a füzetedbe, fényképezd le, és töltsd fel az alábbi linken!
Jó munkát!
Határidő: 2020.03.18. 16 óra
Matematika 2020.03.18. (99.óra) - András bá
2020.03.18. 99.óra
Középpontos tükrözés
1.) Olvasd el a Tk.: 116.o. felső felét!
2.) Tk.: 116.o. 1.példa
3.) Nézd meg a videót nagyon figyelmesen és szerkessz
a tanárral együtt!
4.) Tk.: 118.o. 2.példa
Rajzold közben, amit olvasol!
5.) A rajz alapján sorold fel a középpontos tükrözés
tulajdonságait!
Hf.: Tk.: 119.o.20.feladat
Csak a házi feladatot töltsétek fel!
Nyelvtan - Kata néni
Drága, szívemcsücske hetedikeseim!
Szinte végére értünk a határozók megismerésének, csak egyetlen kimaradt van hátra. (Ez azt jelenti, hogy a következő alkalommal gyakorolni, összefoglalni fogunk.)
1. Nyisd ki a füzeted, írd fel címként, hogy Részeshatározó.
2. Másold le a (szokásosan nagyon hosszú) vázlatot, ami így néz ki:
A részeshatározó azt fejezi ki, hogy az alaptagban kifejezett cselekvés vagy történés kinek, minek a részére, javára, vagy kárára megy végbe.
Kérdései: kinek? minek? kinek vagy minek a részére?
Jelölése a mondatban:
A hetedikes csoportomnak kizárólag jó mondatokat írok.
Szinte végére értünk a határozók megismerésének, csak egyetlen kimaradt van hátra. (Ez azt jelenti, hogy a következő alkalommal gyakorolni, összefoglalni fogunk.)
1. Nyisd ki a füzeted, írd fel címként, hogy Részeshatározó.
2. Másold le a (szokásosan nagyon hosszú) vázlatot, ami így néz ki:
A részeshatározó azt fejezi ki, hogy az alaptagban kifejezett cselekvés vagy történés kinek, minek a részére, javára, vagy kárára megy végbe.
Kérdései: kinek? minek? kinek vagy minek a részére?
Jelölése a mondatban:
Jelölése az ágrajzban: Hr
3. Most lássunk három példát közösen!
Mit állítok? vett
Ki vett? Sári
Mit vett? virágot
Mikor vett? születésnapján
Kinek? az anyukájának
Mit állítok? írt
Ki írt? Lili
Mit írt? SMS-t
Mikor írt? tegnap
Kinek írt? a testvérének
Mit állítok? jelent
Mi jelent? haza
Mit jelent? házat, virágot, templomtornyot
Kinek jelenti? nekem
4. Próbáld meg önállóan elemezni a következő három mondatot! Ha elkészültél, fotózd le a füzetedből a ma írtakat, és töltsd fel a képet IDE.
Peti lelkesen mesélte el szüleinek a napi tananyagot.
Zsiga hozott nekem egy kiskutyát a vásárból.
5. Zárásként ITT egy klassz kis feladat a megtanult határozókkal.
Köszönöm a mai munkád, várom a feltöltéseket!
Kata néni
A legkisebb földrész: Ausztrália 03.18.
Kedves Hetedikes!
Üdvözöllek az első virtuális földrajz órádon!
A következő sorok ismerősek lesznek, mivel a múlt órán elkezdtük már az új témakört, de nem fejeztük be az első leckét. Keresd meg, hogy meddig van meg a füzetedben a jegyzet és onnan folytasd. Annak aki hiányzott vagy valamiért nem dolgozott a múlt órán, most lehetősége van pótolni.
Tk.103.o., a füzetedbe nagy nyomtatott betűvel írd fel:
AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA
Az atlaszban keresd meg A Föld domborzata és vizei térképlapon Ausztráliát és a tőle keletre elterülő Óceániát.
Ezután lapozz az Ausztrália és Óceánia térképlapra. Fordítsd magad felé az atlaszt. A tanulás során végig legyen nyitva előtted!
Tanulmányozd a tk.-i táblázatot, majd folytasd a munkát a füzetbe.
Két sor kihagyása után írd fel a mai óra címét:
Üdvözöllek az első virtuális földrajz órádon!
A következő sorok ismerősek lesznek, mivel a múlt órán elkezdtük már az új témakört, de nem fejeztük be az első leckét. Keresd meg, hogy meddig van meg a füzetedben a jegyzet és onnan folytasd. Annak aki hiányzott vagy valamiért nem dolgozott a múlt órán, most lehetősége van pótolni.
Tk.103.o., a füzetedbe nagy nyomtatott betűvel írd fel:
AUSZTRÁLIA ÉS ÓCEÁNIA
Az atlaszban keresd meg A Föld domborzata és vizei térképlapon Ausztráliát és a tőle keletre elterülő Óceániát.
Ezután lapozz az Ausztrália és Óceánia térképlapra. Fordítsd magad felé az atlaszt. A tanulás során végig legyen nyitva előtted!
Tanulmányozd a tk.-i táblázatot, majd folytasd a munkát a füzetbe.
Két sor kihagyása után írd fel a mai óra címét:
A legkisebb földrész: Ausztrália
Másold le a következő vázlatot a füzetedbe:
A lecke áttanulmányozása után oldd meg a következő mf.-i feladatokat!
45.o.1.,2.,4.f.
46.o. 5.f.
A füzetképről és a mf.-i feladatokról várom a fotókat a
varga-barany.marianna@vargatamas.hu címre!
Eredményes tanulást kívánok!
Marianne néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Angol-Anikó néni
Dear Students! Homework: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...
-
Kedves hetedikesek! A végéhez értünk a háborúnak. Hallgasd meg a bejátszást, gondolkodj el rajta! a háború befejezése Csak annyi a fela...
-
Hahó hetedikesem! Jöhet a tárgy ? Próbáld felidézni, mit tanultál róla! A tárgy az a mondatrész, amelyre a cselekvés irányul , vagy amel...
-
Hahó hetedikesem! Folytasd a jelzők gyakorlását! Oldd meg a következő feladatokat! Mindegyik feladatot addig javítsd, amíg hibátlan nem ...