2021. március 17., szerda

Testnevelés

 Kedveseim!

 


Mára egy kézilabda edzést hoztam, melyet otthon mindenféle tárggyal  végre tudtok hajtani.

Bemelegítés után hajtsátok végre a gyakorlatot!

https://www.youtube.com/watch?v=GhY6HCWT0HI

https://www.youtube.com/watch?v=P9FzWAuUxLo

Bízom benne, hogy otthon mindenkinek van valamilyen labdája! 

Szép napot kívánok!

Üdvözlettel,

Edina néni 

( Jelezzetek vissza, hogy kinek , hogy ment a feladat! )

Kémia Megújuló energiaforrások 03. 17

 Energiahordozók           tk. 80-85 oldal

Elsősorban a tankönyvedet használd! Figyelmesen olvasd el, bogarászd alaposan át!
Ne csapd össze! Inkább két –három alkalommal készítsd el! ALAPOS munkát végezz!

Áttekinthetően, olvashatóan írj! A válaszokat vonalzóval kérdésenként válaszd szét!

A lap tetején legyen ott a neved! A kérdést nem kell leírni.

 


Energiahordozók (BEADANDÓ)                                                          Név: _______________________

1.Hogyan (mikből) és mennyi idő alatt keletkeznek az ásványi szenek?                               2 pont

2.Hogyan (mikből) és mennyi idő alatt keletkezik a kőolaj és a földgáz?                              2 pont

3.Hány éve használjuk a kőszenet és a kőolajat?
Hány évre elegendő az emberiség számára a szén és kőolaj készlet?       Foglald az adatokat táblázatba!                                                                                                                               4 pont

4.Mit jelent a „fosszilis energiaforrások” kifejezés? Mik ezek?                                              3 pont

5.Csoportosítsd áttekinthetően az energiaforrásokat!      Idáig 80-81.oldal(és a 84. is!!!)    11 pont

6.Jellemezd az ásványi szenek fajtáit!  Egészítsd ki a mondatokat!

A legnagyobb fűtőértékű szén a(z) _________________________, a legkisebb fűtőértékű a(z)
_____________________________.Az antracitból a vaskohászathoz szükséges _______________-t állítanak elő. A lignitet hazánkban _______________________ fűtésére használják.           4 pont

7.Mit jelent a kőolaj desztillációja?                                                                                          4 pont

8.Sorold fel a kőolaj párlatait! (4db)

9. Miket állítanak elő a pakurából? (3 db)

10. Mi az útépítésre használt kőolaj származék neve?                                                             8 pont

11.Miért kell kellemetlen szagú gázzal szagosítani a fűtésre használt szagtalan földgázt?

12.Mi a metán jele? Mivé ég el a metán?                          Idáig 82-83.oldal                           4 pont

13. Mit nevezünk megújuló energiaforrásnak?                                                                         3 pont

14.Mi az alapvető különbség a napkollektor és a napelem között?                                          2 pont

15.Nézz utána! Mi a geotermikus grádiens? (Számadatokkal megfogalmazva)
Mennyi az értéke Magyarországon?                                                                                         3 pont

 Ez két tanítási óra anyaga lenne, így a szünet előtt szerintem meg tudsz vele birkózni!

Beküldési határidő: március 17, szerda 16 óra!!!!

garaiedit62@gmail.com

Be kell küldened a Műanyagokat és az Energiahordozókat! (Egy vázlatot és egy "dolgozatot")

Jó munkát!

2021. március 17. Nyelvtan SzÉva nénivel

   Hahó nyolcadikosom!

Találkozunk 11.55-kor a Teams-ben!

mai óra feladata, és a házi feladat:

Az internetet ki kell tiltani az iskolákból.
 
 

Egyetértek!

Nem értek egyet!

A gyerekek az órán ne tudjanak telefonozni.

A tanároknak szükségük van az internetkapcsolatra az óráik megtartásához.

A gyerek az iskolában csak a tanulásra koncentráljon.

Szeretném azonnal elérni a szüleimet, ha baj van.

A gyerekek a szünetben inkább a friss levegőn kapcsolódjanak ki.

Szünetekben szeretem a telefonomat nyomkodni (játszani, zenét hallgatni, csetelni).

A gyerekek ne tudjanak visszaéléseket elkövetni.

Önálló munkához lehet használni a telefont.

A telefon bármikor összetörhet, vagy elvehetik, vagy ellopják. Ha nem viszel telefont, ilyen dolgok nem történnek.

Feladatmegoldás, dolgozatírás, játékok használata miatt fontos (appokon keresztül).



Házi feladat
A fentiek alapján 5-5 érvet írni az alábbi állításról:
A zsebpénz elrontja a gyerekeket.

A feladatmegoldást a tsze@vargatamas.hu e-mailre kérem!

Jó munkát!


Angol Dóri nénivel - 2021.03.17.

 Dear Students,

I hope you are all well and happy! Today you are going to write a quiz, read and watch a story. Are you ready? 
A mai órát egy gyors röpdolgozattal kezdjük, majd olvasási és hallott szövegértési feladat lesz.

1) Quiz: Health problems

Nézd át az egészségügyi problémákról tanultakat (szótárfüzet, tankönyv), majd teszteld a tudásod ezzel a gyors röpdolgozattal! Good luck!

2) Kids

Read the kids story. The title: the tickets (Student's book p. 38) Do you understand it?  Olvasd el a Tk.:38. oldalán a történetet! Érted miről van benne szó? Miért 'tickets' a cím?

3) Worksheet

I made you a worksheet. Watch the video and do the exercises. Készítettem nektek egy feladatlapot a történettel kapcsolatban. Nézd meg a feladatlapban lévő videót és utána oldd meg a feladatokat!

Ha kész vagy, akkor ellenőrizd a 'Finish!' gombbal és készíts egy képet az eredményedről! 

https://www.liveworksheets.com/yp1707388cm

4) Watch the end:

Watch this video and answer the questions. Nézd meg a történet végét és oldd meg a feladatokat, amik megjelennek a videó közben! 
Az eredményedről készíts képernyőképet és küldd el!

 

VIDEO

A két képernyőképet küldd el nekem e-mailben, vagy Teams-en!

Have a nice day!
Dóri néni

Matematika Edit nénivel 03. 17

 Kedves Nyolcadikosok!

Használjuk Pitagorasz-tételét! Ha ismerjük egy derékszögű háromszög két oldalát, akkor a harmadikat ki tudjuk számolni.

Nézzünk meg két kidolgozott feladatot!

Minta feladatok:

1. a) Derékszögű háromszög befogói 21 mm és 20mm. Mekkora az átfogó?

1. b) Derékszögű háromszög átfogója 30 cm, az egyik befogó 18 cm. Mekkora a másik befogó?







2. Derékszögű háromszög befogói 2,4 cm és 3,2 cm. Mekkora az átfogó?

3. Derékszögű háromszög átfogója 10 cm, az egyik befogó 8 cm. Mekkora a másik befogó?

Házi feladat

1. Derékszögű háromszög befogói 21 mm és 28 mm. Mekkora az átfogó?

2. Derékszögű háromszög átfogója 65 cm, az egyik befogója 60 cm. Mekkora a másik befogó?

Csak a házi feladat megoldását küldd el! garaiedit62@gmail.com címre

Nyelvtan Kata nénivel - március 17.

 Kedveskék,

ma NEM találkozunk a Teamsen. Legközelebb hétfőn 8.15-re várlak majd ott titeket.

Mára gyakorlófeladatokat és másolást hoztam nektek a mondatközi írásjelek használatával kapcsolatosan. Figyelj a szép, rendezett külalakra a másolásnál!

1. LEARNINGAPPS

2. Másold le a kiegészített szöveget a füzetedbe!

3. LEARNINGAPPS

4. Másold le ezt a szöveget is a füzetedbe a helyes írásjelekkel!

5. A füzetedről készített képet küldd el a digitaliskata@gmail.com e-mail címre, vagy a Teamsen keresztül!

Ha kérdésed van, keress bátran!
Legyen további szép napod!

Kata n.



2021.03.17. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Deutschstunde um 10:00! Várlak a Teams-csoportunkban 10-kor!

Ellenőrizzük a Mf. 47. old. 7. feladatát.

Elkezdünk egy szöveggel dolgozni: Tk. 67. old. 12. feladat



Új szavak a szövegben (1-21. sor):

die Jugendherberge = ifjúsági szálló
der Fernseher = TV
die Anreise = odautazás
der Spaziergang = séta
der Klassenlehrer = osztályfőnök
streng = szigorú
hat gut geschmeckt = ízlett
bestimmt = biztos
faszinierend = elbűvülő
der Einkaufsbummel = bevásárló körút


A munkafüzetbeli feladatodról készült képet küldd el a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre!

Schönen Tag! 🌞

2021. március 17. Etika

  Hahó nyolcadikosom!

A mai feladatot  ITT találod.

Jó munkát!


Matematika Balázs bácsival - 2021.03.17.

 Kedves Diákom!


Az mai online órán is háromszögeket fogunk szerkeszteni.

Egy háromszög egyértelműen megszerkeszthető, ha adott:

  • mindhárom oldala,
  • két oldala és a közbezárt szög,
  • egy oldala és a rajta fekvő két szög,
  • két oldala és a nagyobbikkal szemközti szög.
Tegnap megszerkesztettük az első két esetet, ma a második két eset következik.



Anikó néni-Nyelvtan

Kedves Gyerekek!

ma NEM találkozunk a Teamsen. 


Mára gyakorlófeladatokat és másolást hoztam nektek a mondatközi írásjelek használatával kapcsolatosan. Figyelj a szép, rendezett külalakra a másolásnál!

 

1. LEARNINGAPPS  A feladat itt

2. Másold le a kiegészített szöveget a füzetedbe!

3. LEARNINGAPPS A feladat ITT

4. Másold le ezt a szöveget is a füzetedbe a helyes írásjelekkel!

5. A füzetedről készített képet küldd el a teams nyelvtan mappádba!

6. Mf.92.o/2, ill. 93.o/3.  Csak a munkafüzetbe dolgozz, ezt nem kell elküldeni! 


Játék:

 

 Jó munkát!


Anikó néni

Anikó néni-Angol

 

 Dear Students!

 

Today lesson is at Teams at 10 o'clock.

 

Topics:

-Házi feladat ellenőrzése

-The burglar story (read, translate and reading comprehension)


Grammar:


Homework: Stuent's book page 47/4 

Írde a mondatokat a füzetedbe és töltsd fel a teams angol mappádba!

 

Have a nice day!


                                                        Anikó néni

Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...