2020. május 6., szerda

Matematika 2020.05.06. (121.óra) - András bá

2020.05.06.                        121.óra
 A háromszög

1.) Ismétlés
 
 



I. csoport



Általános
háromszög:

Minden oldala különböző hosszú.

II. csoport

Egyenlő szárú
háromszög:
(Tükrös háromszög)


A két egyenlő oldal neve: szár, a harmadik oldal neve: alap.


Tengelyesen tükrösnek nevezzük azokat a síkidomokat, amelyek egy egyenes (tükörtengely) mentén kettéhajthatók úgy, hogy a két rész kölcsönösen fedi egymást. (Később ezt a fogalmat pontosítjuk. Lásd: tengelyes tükrözés)

   A tükrös háromszögnek:


— van legalább két egyenlő oldala.
— az alapon fekvő szögei egyenlők.
— az alaphoz tartozó magasságvonal felezi az alapot, és a szárak által bezárt szöget.
— az alaphoz tartozó magasságegyenes tükörtengely.


III. csoport

Egyenlő oldalú háromszög:
(Szabályos háromszög)

   Az egyenlő oldalú háromszög:


— Minden oldala egyenlő
— Minden szöge egyenlő, 60°-os.
— Mindhárom magasságvonala felezi az oldalt és a szöget.
— Mindhárom magasságegyenese tükörtengely.




I. csoport

Hegyesszögű háromszög
Minden szöge hegyesszög.

a < 90°
b < 90°
g < 90°


II. csoport

Derékszögű
háromszög
Van egy derékszöge, a másik két szöge hegyesszög.



   A derékszögű háromszög egymásra merőleges oldalainak a neve: befogó. A harmadik oldal neve: átfogó. A két befogó megegyezik a derékszögű háromszög két magasságával.



III. csoport


Tompaszögű háromszög

a > 90°

Van egy tompaszöge. Másik két szöge hegyesszög.


2.) Gyakorlás
     feladat 1
     feladat 2
     feladat 3  feladat 4  feladat 5
     feladat 6  feladat 7   

3.) Háromszög egyenlőtlenség



 
4.) A háromszög szögei közti kapcsolat
 a)


 b)
 

 5.) Feladatok



Hf.: Tk.: 193.o.14.,15.f.


Nyelvtan - Kata n. 05.06.

Kedvesek,
ma 10-kor találkozunk a Teams-en, ahogy szoktunk. Megbeszéljük a hétfői feladat helyes megoldásait. Kérlek, hogy addigra mindenképp készüljetek el vele!

Két hete ilyenkor (EBBEN a bejegyzésben) feleleveníthetted, amit a mondatokról tanultunk. Mától tovább hasznosítjuk, amit a mondatokról tudunk.

Ugyanis fogalmazást fogtok írni. Éljeeeeeen!


Téma: Képzeld el, ha te most egy tudós vagy kutató lennél, miféle jó hatású vírust vagy ellenvírust fejlesztenél ki és indítanál el, küldenél szét a világba?
Írhatsz arról, hogy: 
-mi lenne a neve,
- hogyan nézne ki mikroszkóp alatt,
- mik a tünetei,
- mire hatna,
- hogyan terjedne,
- szükséges-e a terjedését megakadályozni,
- minden egyéb, ami a saját ötleted! 

Forma
  • a fogalmazásod leíró jellegű legyen,
  • adj neki címet,
  • min. 10 mondat legyen,
  • tagold bekezdésekre,
  • legyen bevezetése és lezárása (befejezése),
  • olvashatóan írj,
  • ügyelj a helyesírásra!
Hely: készíts vázlatot a füzetedbe, a kész fogalmazást pedig IDE gépeld be!

Határidő: 2020. 05. 11. (hétfő) 8.00


Ha további kérdésed merülne még fel, felteheted azt is az órán a Teams-en.

Kíváncsian és szeretettel várom a kész munkákat! ☺️

Kata n.

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.06.

Kedves Diákom!


Elnézést kérek, de egy apró hiba miatt arra kell kérjelek, hogy töltsd ki újra a tegnapi tesztet!
A tesztet itt indíthatod el.

Az egyenes arányosság után a fordított arányossággal folytatjuk a tanulmányokat.
Emlékszel még, mi is az a fordított arányosság?


Két változó mennyiség fordítottan arányos, ha az egyik mennyiség valahányszorosára változik, akkor a másik mennyiség ugyanannyiad részére változik.

Kicsit szebben megfogalmazva ugyanez:

Két változó mennyiség fordítottan arányos, ha az egyik mennyiség valahányszorosára változik, akkor a másik mennyiség annak reciprokszorosára változik.

Fordított arányosság esetén a változó mennyiségek összetartozó értékpárjainak szorzata állandó.
Ez az állandó nem lehet 0, a 0-ra nem értelmezhető az összefüggés.

A fordított arányosság grafikonja hiperbolaív.

A mai feladatod megoldani füzetbe az alábbi példát, majd lefényképezni.

Egy kertet 3 munkás 5 nap alatt ás fel. Hány nap alatt ásná fel ugyanezt a kertet ugyanilyen teljesítménnyel
                           a) 1 munkás
                           b) 6 munkás
                           c) 10 munkás?

Jó munkát kívánok!

Történelem V. 06.

Kedves hetedikesek!
Várom a szövegértést azoktól, akiktől még nem kaptam: Gy.Ákos, Alfonz, Molli, Krisztián, Melinda, Viktor, Dia, T.Ákos, Bettina és Erika.
Elérkezett  az összefoglalás ideje. Ma néhány gyakorló feladatot kaptok.
Addig gyakorolj, míg hibátlan nem lesz!
Jó munkát!

Nyelvtan-Anikó néni

Kedves Gyerekek!


A mai órán a teamsban várlak benneteket 10 órakor.

Téma: A határozókról tanultak összefoglalása, mondat elemzés.

Tk. 74.o.

Várlak benneteket!

Üdv: Anikó néni

2020. május 6. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó hetedikesem!

Az alany és az állítmány egyeztetése a nyelvtan szabályai szerint történik.

Elevenítsd fel a tanultakat!

1. A számbeli egyeztetés fő szabálya, hogy az alanynak és az állítmánynak ugyanabban a számban kell állnia.

  • Egyes számú alanynál az állítmány is egyes számú: A fiú újságot olvas.
  • Többes számú alanynál az állítmány is többes számú: A fiúk újságot olvasnak.

      Ha a mondatnak több alanya is van, akkor egyéb szabályok érvényesek.

  • Több egyes számú alany esetén az állítmány is egyes számú: A fiú és a lány újságot olvas.
  • Több többes számú alany esetén az állítmány is többes számú: A fiúk és a lányok újságot olvasnak.
  • Személyt jelentő alanyok mellett az állítmány is lehet többes számú: Zsuzsi és Kati egész délután kertészkedtek.
  • Ha van egyes és többes számú alany is, az állítmány többes számú: A fiú és a lányok jóízűen vacsoráznak.


2. A személybeli egyeztetés fő szabálya, hogy az állítmány ragja az alany nyelvtani személyéhez igazodik.

  • Én főzök, te mosogatsz, ... ők porszívóznak, stb.
  • Ha különböző személyű alanyokhoz közös állítmány tartozik, akkor az állítmány többes számú: Te és Zsuzsi festitek át a falat.


3. Az értelmi egyeztetés olyan esetekben fordul elő, ahol az alany egy fogalmat jelöl, de az alakja többes számú. Ilyenkor az állítmány is egyes számú: Az Amerikai Egyesült Államok 50 tagállamból áll.

Ez elég bonyolult leírva, ugye? De bízz a nyelvérzékedben, és menni fog!

Oldd meg EZT , meg EZT a feladatot! Hibátlan megoldásra törekedj!

Jó munkát!


Földrajz 05.06.

Kedves Hetedikes!


A mai óránk témája (cím a füzetbe):           Mi határozza meg Amerika éghajlatát?
Vázlat:

A kontinens hatalmas észak-déli kiterjedése miatt mindegyik éghajlati övezet megtalálható.

Az éghajlatot kialakító és módosító három tényező:

1. Egyenlítőtől való távolság 2. óceántól való távolság 3. domborzat

Ez utóbbi, a domborzat nagymértékben módosítja Észak-Amerika éghajlatát:

- a mérsékelt övezetben a nyugaton húzódó magashegységek útját állják a Csendes-óceán felől érkező légtömegeknek, melyek ezért felemelkedésre kényszerülnek és így a nyugati hegyoldalak nagyon csapadékosak

Nézd meg az atlaszban a 65.oldalon lévő két alsó tematikus térképet, melyek a csapadékmennyiséget mutatják!

- a trópusi területeken a passzát szél páradús légtömegei okozzák a keleti lejtők bő csapadékát

- mivel Amerika észak-déli irányból nyitott, így
1. az Északi-sark felől érkező hideg nagy károkat okoz
2. a meleg légtömegek érkezése pedig gyors hóolvadást okoz, ezzel árvizeket indít el

- a területen gyakran okoznak óriási károkat a szelek:
/Írd a fogalmak után, hogy milyen szél, hogy jön létre és mit okoz./
tornádó:
hurrikán:

A tengeráramlások hatása:
                             A Föld domborzata térképlapon 78-79.o. figyeld meg a tengeráramlásokat!

Labrador-áramlás:
Kuro-sio-áramlás: É-Am. nyugati oldalán
Golf-áramlás:
Brazíliai-áramlás: D-Am. keleti partjainál
Humboldt-áramlás: D-Am. nyugati partjainál

Írd utánuk, hogy hol hatnak, hideg vagy meleg áramlatok-e és mi a hatásuk. (tk.136.o.)

Mf.: 54.o.alján1.f.; 55.o.2. és 5.f.

Küldd a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

7.A Rajz 2020.05.06. Stencil mobilos játék


Kezdünk!
A mai órán kicsit ismétlünk. Volt egy feladatunk ahol stencil és festékszóró segítségével készítettünk képet.
Stencil = sablon. (Ha estleg elfelejtetted volna)
A mai órára egy letölthető játékot hoztam nektek ahol láthatóan és szépen eljátszatja veletek, a stencillel való kép készítését, több színben is. (ja és kevesebb mocsokkal jár és nem büdös)
A játékról:
Letölthető a google play áruházban. Ingyenes.
Több pája van, nem kell kivinni az egészet, de próbálj meg belőlük párat.
Aztán le is törölheted.

Feladatot nem teszem kötelezővé, mert nem tudom ki hogy áll otthon digitális cuccokkal.






Testnevelés - eszköz nélküli feladatok - 2.rész

Sziasztok!

A mai napra egy kb 20 perces edzést hoztam Nektek!


Katt ide:

https://www.youtube.com/watch?v=v52ZbA-Kwgg

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

16 perc 8mp - 17 perc 08mp ig 1 perc pihenő,
 amit ez alatt látsz a videon azt nem kell megcsinálni!

---------------------------------------------------------------------------------


Ha rövid volt, csináld meg újra!


Jó mozgást kívánok!

Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...