2020. május 26., kedd

Matematika 2020.05.26. (132.óra) - András bá

2020.05.26.                        132.óra
Négyszögek
(Tk.:208 - 217.o.)

1.) Definíciója 


2.) Csoportosítása


3.) Tétel


4.) Trapéz


5.) Paralelogramma



6.) Speciális paralelogrammák



Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 26.

Good morning!

Tegnap kevesebb feladatot kaptam vissza mint általában... mi az oka? remélem nem adtátok fel, már nincs sok hátra! Eddig olyan ügyesen dolgoztatok!
Don't give up! Hang in there!




1) Warm-up game

Do you know these pronouns and their meanings? Play this game and check it out.
(Ismeritek ezeket a névmásokat? Tudjátok a jelentésüket? Játszd végig ezt a játékot és nézd meg mit tudsz!)



2) Check your answers

Ellenőrizd le a tegnapi feladatot! Ha kell, javítsd a válaszaid! (Tk. 49./4.)


3) Practice

Emlékszel milyen mondatokban (állító, tagadó, kérdő) mely névmásokat szokás használni?

Workbook p. 38, exercise 3 (Mf.: 38./3.)
Choose the correct words. (Karikázd be a megfelelő szavakat!)


4) More practice

Workbook p. 38, exercise 4 (Mf.: 38./4.)
Complete the dialogue with indefinite pronouns. (Egészítsd ki a párbeszédet határozatlan névmásokkal!)


Listen to the dialogue and check your answers.
(Hallgasd meg a párbeszédet és ellenőrizd le a válaszaid!)


A munkafüzeti feladatokról küldj egy képet ITT vagy e-mailben vagy  messengeren vagy galambpostán! 


Best wishes!

Informatika - 2020.05.26.

Kedves Diákom!



Ebben a tanévben beadandó feladat már nem vár rád, de ettől függetlenül érdemes megismerkedned azzal, hogyan készíthetünk táblázatot szöveges dokumentumunkba.

Egy táblázat létrehozása gyerekjáték, tekintsd meg az alábbi rövid videóban!

Ha van kedved, magad is kipróbálhatod a látottakat, de beküldened nem kell semmit sem.

Jó szórakozást kívánok!

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.26.

Kedves Diákom!

Emlékszel még a háromszög-egyenlőtlenségre?
Akár igen, akár nem, nézd meg az alábbi videót!


Háromszög-egyenlőtlenség: minden háromszögben bármely 2 oldal összege nagyobb, mint a harmadik oldal.
Betűkkel: a + b > c és a + c > b és b + c > a.

Miért jó ez nekünk?
Azért, mert a háromszög-egyenlőtlenség segítségével meg tudjuk mondani, hogy pl. három adott szakaszból szerkeszthető-e háromszög. Igen, anélkül tudjuk megmondani, hogy megpróbálnánk megszerkeszteni.
Hogy is van ez? Az alábbi videóból kiderül.


Ha megnézted a videókat és feldolgoztad az anyagot, mára nincs más feladatod! 😊

Jó szórakozást kívánok!

Gyógytestnevelés

Szia!

Mai feladatotok a videóra kattintva találjátok😀
Gyógytestnevelés

Ági néni

Kémia (Ionvegyületek jellemzői)

Kedves hetedikesek!

A múlt órán megismerkedtünk az ionokkal, megnéztük hogyan alakulhat ki az ionkötés.
Ionkötéssel a a fémekből és a nemfémedből ionvegyületek keletkeznek.
Nézzük meg az ionvegyületek (így a nátrium-kloridra is igaz) jellemzőit!

Ma a tankönyv alapján dolgozunk! Olvasd el a tankönyv leckéjét a 95-98. oldalain!
Jó részét már tanultuk, a további részleteket emeljük ki!

Írd le a pontokba szedett kérdéseket (is), meg a hozzájuk tartozó válaszokat!

1) A nátrium és a klór hevesen, fénytünemény közben reagál egymással. Mi az edény falára kiváló fehér kristályok neve?
A kémiai neve: nátrium-klorid,  hétköznapi neve: konyhasó, kősó (Ugye ismered?)

2) Milyen töltésű a konyhasó? Miért?
A konyhasó semleges, mert az ionkristályában a pozitív és a negatív töltések száma megegyezik.
(A nátriumionok egyszeresen pozitívak, a kloridionok egyszeresen negatívak, 1:1 arányban kapcsolódnak össze, így semlegesítik egymást.)

3) Mikből, hogyan keletkeznek a z ionvegyületek?
Az ionvegyületek fémekből és nemfémekből keletkeznek ionkötéssel.

4) Mit nevezünk ionvegyületnek?
Az ionvegyületek pozitív és negatív ionokból felépülő, többnyire szilárd, semleges anyagok.

5) Mik az ionvegyületek jellemzői, tulajdonságai? (97. oldal)

  • szilárd,
  • magas olvadási pontú,
  • kemény anyagok
  • az áramot NEM vezetik
  • vízben jól oldódnak, a vizes oldatok már VEZETIK AZ ÁRAMOT


6) Miért vezeti az emberi test az áramot?
A testnedveink nátrium-kloridot (is) tartalmazó vizes oldatok, amelyek már vezetik az áramot.
Tilos és életveszélyes az elektromos hálózat érintése!

7) Hf. Mit kell tenni áramütés esetén, az izomgörcsöt kapott, áramütött emberrel? (97. oldal szürke rész) Írd le!

Beküldendő a 7 pontos vázlat, május 26-án 16 óra ( garaiedit62@gmail.com)





Angol-Anikó néni

Dear Students!


Our topic is Doctor.

1. feladat

Tk. 68.o./ 1.c ellenőrizd a feladatodat!
Itt a megoldás.



2. feladat

Mf. 54.o./1
Emlékezz vissza a múlt órán megtanult kifejezésekre!




3. feladat

Mf. 54.o./2



4. feladat

Grammar:

Should segédige , jelentése kellene
Shouldn't jelentése nem kellene
Utánuk az ige szótári alakja kerül a mondatba.

Pl: You should learn more. Neked többet kellene tanulnod.

Használata: tanácsadáskor használjuk.



5. feladat

Adj tanácsot a szituációkra! Használd a should segédigét!
Mf. 54.o./3


6. feladat


Gyakorlás ITT


Best wishes.

                          Anikó néni



Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...