2021. március 9., kedd

Gyógytestnevelés 03.09.

 Kedves Gyerekek!


Mindenki nyisson egy sportnaplót. 

Válassz egy tetszőleges füzetet, amibe vezeted a gyógytestnevelés foglalkozásokat. Írd bele a mai gyógytestnevelés óra dátumát, és ebben az esetben, hogy mit pörgettél a mai órán. Végezd el a feladatokat!


Íme az első digitális gyógytestnevelés óra.
Mindenki pörgessen 10-et.

Napi kihívások

Jó munkát! Ági néni

Történelem III. 09. kedd

 Kedves nyolcadikosok!

A múlt héten elolvastátok a könyvből Magyarország német megszállása és a nyilas rémuralom c. leckét. (181-183.o.)

Most két videót nézhettek meg erről.

Német megszállás

Gyorstalpaló

A füzetbe a következő fogalmakat, személyeket Írd fel:

1.Kállay-kormány, Kállay kettős ( nem a tánc, hanem a politika)

2.Margarethe hadművelet

3.Kiugrási kísérlet

4. Szálasi Ferenc

5. Bajcsy-Zsilinszky Endre

Nézz utána, majd írj róluk néhány gondolatot ! Használhatod a videókat, a könyvedet és a netet is. Ha veszed a fáradságot és többet írsz róla akkor akár szorgalmi ötös is lehet belőle. De kérlek, ne CtrlC--CtrlV legyen!

A füzetképet a vargatamasblogos@gmail.com címre küldheted. 

Jó munkát: Angi néni

Biológia - 03.09.

 Kedves Nyolcadikos!

Teams óra: MA 12:00

 A legutóbbi témánk: Az egészséges táplálkozás és a tápcsatorna egészsége volt.

A megfelelő folyadékbevitel is az egészséges táplálkozás egyik nagyon fontos alapja. 

Nézz meg erről egy videót: VÍZFOGYASZTÁS ÉS FOLYADÉKBEVITEL

A mai feladatod: válaszolj a füzetedbe a 74.o.-on lévő Kérdések és feladatok kérdéseire. 

Várom a füzetedről készült fotót (CSAK IDE!): varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Földrajz - 03.09.

Kedves Nyolcadikos!

Üdvözöllek újra itt, az online térben! 😊

Teams óra: MA 12:00

Folytatjuk Dél-Európa megismerését. A mai óra témája: A mozgalmas Balkán-térség országai

Olvasd el a lecke elején a zöld hátterű történelmi bevezetőt: tk.56.o.

Az atlaszod legyen nyitva a következő térképlapnál: Az Appennini- és a Balkán-félsziget

Keress meg a vázlatban szereplő minden földrajzi helyet!

Küldöm a vázlatot, amit most beragasztás helyett kénytelen vagy leírni a füzetedbe:

A Balkán-térség országai:

HORVÁTORSZÁG -- Zágráb                                         SZERBIA -- Belgrád

BOSZNIA-HERCEGOVINA -- Szarajevó                    MACEDÓNIA – Skopje

MONTENEGRÓ -- Podgorica                                      ALBÁNIA -- Tirana

GÖRÖGORSZÁG -- Athén                                           BULGÁRIA -- Szófia

HORVÁTORSZÁG       fővárosa: Zágráb

       2013 óta az EU tagja

       a legjelentősebb gazdasági ág a szolgáltatás

       jelentős az idegenforgalom – Dalmácia, Dubrovnik

mezőgazdaság

       mediterrán tengerparton:

szőlő, olajbogyó, citrusfélék, füge, zöldségfélék

       kontinentális területen:

búza, kukorica, napraforgó, cukorrépa

ipar

       bányakincsekben szegény

       elektronikai ipar

       kikötőkben – kőolaj-finomítók, hajógyárak

legnagyobb kikötője: Rijeka/Fiume

SZERBIA                   fővárosa: Belgrád

       hazánk déli szomszédja

       VAJDASÁG:

- autonóm terület

            - központja --- Novi Sad / Újvidék

            - az ország éléstára:

       nedves kontinentális éghajlaton:

cukorrépa, búza, kukorica, napraforgó

szarvasmarha, sertés + feldolgozóüzemek

  • Szerb-érchegységben: rézérc

GÖRÖGORSZÁG         fővárosa: Athén

       idegenforgalom

       tengeri kereskedelem

       bauxit

       az o. éléstára --- Thesszália - gabonafélék

mezőgazdaság

       jelentős részén mediterrán éghajlat jellemző:

 zöldségek, citrusfélék, olajbogyó, szőlő

 a belső, száraz területeken: dohány, gyapot

BULGÁRIA                   főváros: Szófia

       a Fekete-tenger partján fekszik

       Rodope, Rila, Balkán-hegység - Rózsák-völgye

       EU 2007 - hatalmas fejlesztések:

                 turistaparadicsomok

Várom a füzetedről készült fotót (CSAK IDE!): varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

 

 

 

 

2021. március 9.

 Hahó Gyerökeim!

Várlak benneteket ma 12.55-kor a Teams-ben!

2021. március 9. Ének

 Hahó nyolcadikosom!

Nem felejtettem el, hogy még két csapat adós a kiselőadásával, de ezt egyelőre napoljuk egy későbbi órára. 

Ma a közelgő nemzeti ünnep kapcsán felidézünk néhány  eseményt, alakot a (zenei) romantika korszakából.


👀 Nézd meg EZT bevezetésképpen.! 
Itt a romantikus irodalomról van ugyan szó zömében, de nagyon jól bemutatja a kor művészi törekvéseit.

Tehát a romantika jellemzői többek között az érzelmek, hangulatok szélsőséges ábrázolása, a nemzeti öntudatra ébredés, a mesék, mítoszok, esetleg az egzotikus vagy keleti tájak világába menekülés.

Nekünk, magyaroknak, nagyon fontos ez az időszak. Nemzeti ünnepeink egyikén a reformkorban kirobbant forradalom és szabadságharc hőseire emlékezünk.

🎧 EBBEN a videóban találkozhatsz néhányukkal. 
Az elhangzó zene Johannes Brahms romantikus zeneszerző I. Magyar tánc című műve. Talán emlékszel arra, hogy a legjobb barátja magyar volt. És talán arra is, hogy lenyűgözte a korabeli  magyar zene (verbunkos). Olyannyira, hogy lejegyezte az összes verbunkos dallamot, amelyet hallott, és ezeket dolgozta fel sorozatában.



A nemzeti törekvések, a nemzeti öntudatra ébredés Európa keleti régiójában nemzeti operák megkomponálására sarkallta a zeneszerzőket.
A magyar nemzeti opera Erkel Ferenc műve, a Bánk bán, Katona József azonos című drámájából készült. A XIII. században játszódik, II. Endre (vagy András) korában. A színdarab és az opera is cenzúra mindenhatósága miatt egy régmúlt kor történelmi eseményein keresztül ábrázolta a nemzet elégedetlenségét az elnyomó hatalommal szemben.



🎧 Hallgasd meg belőle EZT a részletet!

Más zeneszerző is van még a romantikában, aki köthető Magyarországhoz. Franz Schubert például az Eszterházy hercegeknél volt zenetanár, de akit a leginkább tudunk még hazánkhoz kapcsolni, ő Liszt Ferenc. Bár egy szót sem beszélt magyarul, de magyarnak vallotta magát, és nagyon sokat tett a magyar köz- és zenei életért.



🎧  II. Magyar rapszódiáját ITT hallgathatod meg.

A romantika közepén a magyar függetlenség kivívását célzó forradalom és szabadságharc a hasonló európai nemzeti törekvések egyike volt. Történelemből, irodalomból számos reformkori kiválóságról tanultál már. Egyet kiemelnék közülük, Kossuth Lajost, aki a szabad Magyarország ügye iránt elkötelezett politika szimbólumává vált. Nem véletlen, hogy számtalan olyan népdalunk van, amelyet Kossuth-nótaként tartunk számon.

Fel tudsz idézni néhányat? "....Éljen a magyar szabadság, éljen a haza!"



🎧 ITT meghallgathatod Kossuth hangját.

🧩 És végül emlékezz az 1848-as hősökre ITT !

Viszonthallásra!👂

Rajz Réka nénivel: Képregény

Kedves Mindenki! 

Kicsit hátrahagyjuk a művészettörténetet és egészen más vizekre evezünk. 
A képregények világába szeretnélek elkalauzolni Titeket. 

Először is kedvcsinálónak, érdekességnek szeretném ha megnéznétek ezt a videót: 


Ha ez megtörtént, akkor jöjjön a feladat:
Tervezzetek egy -legalább 3 képkockából álló- képregényt. Lehet színes, de lehet fekete-fehér is. 
Témáját tekintve bármilyen lehet: vicces, komoly, drámai, kitalált, veled megtörtént esemény. Nem csak emberek lehetnek a szereplői, hanem: állatok, kitalált karakterek stb. A lényeg, hogy használjátok a fantáziátokat és alkossatok valami nagyon szuper dolgot. Illetve szöveget is írjatok hozzá! 


Ha kész vagytok a rajzzal, kérlek fotózzátok le és küldjétek el nekem erre az e-mailre:
kovacs.emese.reka@vargatamas.hu 
Beadási határidő: 2021.03.19. péntek 
A tárgy ez legyen: Képregény - 8.a - Neved 



Inspirációnak itt van néhány példa: 









Jó munkát! 🌟

Réka néni 

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.09.

 Kedves Diákom!

A mai online órán az alapszerkesztéseket vesszük át közösen.

Ehhez két fogalom ismerete elengedhetetlen: szakaszfelező merőleges, szögfelező.


A mai órán 3 alapszerkesztést elevenítünk fel:




Készülj körzővel, vonalzóval  és geometria füzettel, jó móka lesz!



Matematika Edit nénivel. A háromszögek 2021.03.09

 Kedves Nyolcadikosok!

Ma a tankönyv alapján fogunk dolgozni.

1. Nézzük át a háromszögek belső és külső szögeire vonatkozó összefüggéseit a tankönyv 81. oldalán!

Készítsük el a két ábrát a füzetbe is! Írjuk le a szögek közötti összefüggéseket!


2. Az ábrákon lévő háromszögek szögeinek kiszámítása

3. b.c feladatok megbeszélése

Házi feladat

1. A 80. oldalon lévő táblázat elkészítése a füzetben! Színezni nem kell!

2. 80. oldal: A derékszögű háromszög ábrája és a mellé írt tudnivalók, jelölések. Ezek fontosak lesznek!

Fontos!!! A hétfői és keddi munkáid fotóit küldd el a garaiedit62@gmail.com email címre (Jegyet fogsz kapni az eddigi munkádra.)

Következő órára hozz magaddal számológépet, amelyen négyzetgyök jel is van!


Matematika Imre bácsi 8.o.


Kedves Nyolcadikosok! 

A mai óra anyaga a háromszögek csoportosítása a szögeik szerint. 

Nézd meg az alábbi linket, ahol szemléletes és részletes magyarázatot találsz a háromszögek csoportosításáról!

 

https://zanza.tv/matematika/geometria/haromszog

  

Rajzold le a mértan füzetedbe az alábbi háromszögeket! 


e-mail cím: hajdu.imre@vargatamas.hu

 

 

Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...