2021. március 11., csütörtök

Testnevelés

                                                                 Drágáim! 

 


A mai órára  futást terveztem nektek! :)

Szeretném megkérni, hogy mindenki saját magához mérten a legjobbat hozza ki magából!

A futás távolsága 2km.! ( Nem sok, akinek nehezen megy a futás, annak gyors séta! )

Mindenkinek van okos telefonja, így kérek mindenkit, hogy töltsön le egy alkalmazást, mellyel méri a futás idejét, távolságát! (Akinek esetleg nincs, annak fél óra kocogást javaslok.)

Kérlek küldd el közleményben az eredményed, készíts egy képernyőfotót és csatold be!(közlemény) 

( Amennyiben nem szeretnéd, hogy nyilvános legyen az eredményed, küldd el privát üzenetként nekem.!)(messenger )

Helyszín tippek a futáshoz: Kása erdő, Mártély, futópálya, atlétika pálya, töltés, utcák... stb.

Hajrá!

BEMELEGÍTÉS !!!! =https://www.youtube.com/watch?v=Yi2pL5Oq1lQ

FUTÁS

NYÚJTÁS !!!! = https://www.youtube.com/watch?v=H9t4ytZ0RpA

 

Jó feltöltődést kívánok,

Edina néni  

Kémia Enrgiaforrások 03.11

Energiahordozók           tk. 80-85 oldal

Elsősorban a tankönyvedet használd! Figyelmesen olvasd el, bogarászd alaposan át!
Ne csapd össze! Inkább két –három alkalommal készítsd el! ALAPOS munkát végezz!

Áttekinthetően, olvashatóan írj! A válaszokat vonalzóval kérdésenként válaszd szét!

A lap tetején legyen ott a neved! A kérdést nem kell leírni.

 

Energiahordozók (BEADANDÓ)                                                          Név: _______________________

1.Hogyan (mikből) és mennyi idő alatt keletkeznek az ásványi szenek?                               2 pont

2.Hogyan (mikből) és mennyi idő alatt keletkezik a kőolaj és a földgáz?                              2 pont

3.Hány éve használjuk a kőszenet és a kőolajat?
Hány évre elegendő az emberiség számára a szén és kőolaj készlet?       Foglald az adatokat táblázatba!                                                                                                                               4 pont

4.Mit jelent a „fosszilis energiaforrások” kifejezés? Mik ezek?                                              3 pont

5.Csoportosítsd áttekinthetően az energiaforrásokat!      Idáig 80-81.oldal(és a 84. is!!!)    11 pont

6.Jellemezd az ásványi szenek fajtáit!  Egészítsd ki a mondatokat!

A legnagyobb fűtőértékű szén a(z) _________________________, a legkisebb fűtőértékű a(z)
_____________________________.Az antracitból a vaskohászathoz szükséges _______________-t állítanak elő. A lignitet hazánkban _______________________ fűtésére használják.           4 pont

7.Mit jelent a kőolaj desztillációja?                                                                                          4 pont

8.Sorold fel a kőolaj párlatait! (4db)

9. Miket állítanak elő a pakurából? (3 db)

10. Mi az útépítésre használt kőolaj származék neve?                                                             8 pont

11.Miért kell kellemetlen szagú gázzal szagosítani a fűtésre használt szagtalan földgázt?

12.Mi a metán jele? Mivé ég el a metán?                          Idáig 82-83.oldal                           4 pont

13. Mit nevezünk megújuló energiaforrásnak?                                                                         3 pont

14.Mi az alapvető különbség a napkollektor és a napelem között?                                          2 pont

15.Nézz utána! Mi a geotermikus grádiens? (Számadatokkal megfogalmazva)
Mennyi az értéke Magyarországon?                                                                                         3 pont

 Ez két tanítási óra anyaga lenne, így a szünet előtt szerintem meg tudsz vele birkózni!

Beküldési határidő: március 19, péntek 16 óra!!!!

garaiedit62@gmail.com

Be kell küldened a Műanyagokat és az Energiahordozókat! (Egy vázlatot és egy "dolgozatot")

Jó munkát!

Földrajz - 03.11.

 Kedves Nyolcadikos!

 

A mai órán a Balkán-térség országaihoz kapcsolódó munkafüzeti feladatok megoldása vár rád: 

28.o.1.,2.,3.,4. és a 29.o.5.feladat

Várom a munkafüzetről a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

FONTOS:

Keddig ismételd át, amit eddig Dél-Európáról megtanultál:

/A Földközi-tengerre néző Dél-Európa, A tipikus mediterrán ország:Spanyolország és Olaszország, A mozgalmas Balkán-térség országai/

A keddi (03.16.) órán számonkérés lesz ebből a három leckéből. Akkor fog megjelenni a feladat, amikor óránk lenne és egy órád lesz majd megoldani és elküldeni nekem. Így készülj.

Marianne néni




Angol Dóri nénivel - 2021.03.11.

 Dear Students,

Online lesson on Teams today at 11 o'clock!

Topic: health problems and treatments

Az online órán:
1) Átismételjük az egészségügyi problémákról tanultakat
2) Listening feladatot oldunk meg
3) Angolul beszélhettek ☺

We will work in the Student's book (page 37/ ex. 5, 6, 7) and in the workbook (page 29/ ex. 5, 6)

    

Mindenki jelenlétére számítok az online órán a Microsoft Teams-ben!

Best wishes!
Dóri néni

2021.03.11. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Gyakorold a KATI-szórendet ezzel a játékkal!


Wir fahren nach Tirol! 🌄 Die Kinder fragen. ❔ Was möchten sie wissen?

A munkafüzet 47. oldalán a 7. feladatban láthatod, milyen kérdéseket tesznek fel az osztálykirándulás előtt a gyerekek.

Alakítsd át a megszólalásokat KATI-szórendű mondatokká!
Pl:
 
a) Alex: Wie (ez lesz a K) komme (I) ich (A) zum Olympiastadion (T)?

Átalakítva: Alex fragt, wie (K) er (A) zum Olympiastadion (T) kommt (I)

Segítségként felírom az eredeti mondatokat, és jelölöm a KATI mondatrészeket!

b) Was (K) kostet (I) der Eintritt (A)?
c) Wie (K)  kann (I)  man (A) Regisseur werden (T)?
d) Wann (K)  ist (I) das Oktoberfest (A) in diesem Jahr (T)?
e) Warum (K) heißt (I)  das Schloss Neuschwanstein (A) Märchenschloss (T)?
f) Was (K) ist (I) die zweitgrößte Stadt Bayerns (A)?
g) Wer (K-A) mag (I) Lebkuchen (T)?

Auf Wiedersehen!👋

Anikó néni-Angol

 

Dear Students!


Today lesson is in Teams at 11 o'clock.


Task 1

A múlt órán a füzetbe leírtak gyakorlása.

Task 2.

Infinitive and Gerund öt vonzó igék gyakorlása.

Student's book page 45./5

Workbook page 34./4


Homework : workbook page 35/5,6

Tegyétek be a teams mappába a fotót 16 óráig!


Have a nice day!


                                                                            Anikó néni










Történelem III. 11. csütörtök 1. óra

 

 Kedves nyolcadikosok!

Ma találkozunk 8-kor a Teamsben, ahol megbeszéljük a házi feladatot, majd elmondom, ki az, aki ötöst is kap. A Teamsben is rátok írok, hogy ne felejtsetek el feljönni.

Majd összefoglaljuk a II. világháborút, hogy jól sikerüljön a jövő heti témazáró.

A tankönyvi összefoglaló feladatsort használd gyakorláshoz! Régi könyv 185. o.

Néhány kimaradt eseményre is felhívnám a figyelmedet:

Bemásolom a tankönyv részleteit, ha bent hagytad a suliban.

1. A nürnbergi per









Ne küldj most füzetképet!

Jó munkát: Angi néni






Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...