Kedves Gyerekek!
Küldök Nektek egy mókás bemelegítő feladatot utána pedig egy kis hátizom erősítő tornát!!!
Szép napot és jó munkát!
Bemelegítő videót ITT találod
A hátizom erősítő videóért katt IDE
Ági néni
2020. március 31., kedd
Matematika 2020.03.31. (106.óra) - András bá
2020.03.31. 106.óra
Egyenes arányosság
Hf.ellenőrzése Tk.:77.o.6.,7.f
1.) Példák: 78.o.1 - 2.
2.) Feladat: Tk.:79.o.8.,9.f.
Kémia (III. 31 41. óra Fémek, nemfémek)
Kedves hetedikesek!
Bízom benne, hogy mindenki elküldte amit el kellett!
Szóban is kiértékelem a Teamsban! 7.a kedd 9 óra (7.b szerda 11 óra)
Itt a fénykép a helyes megoldással. A táblázaton kívüliek nem számítanak a pontokhoz!
40. óra Fémek, nemfémek
1. Nézzetek meg egy rövid Prezit (bemutatót)! Ebből írsz egy vázlatot a füzetedbe!
Bízom benne, hogy mindenki elküldte amit el kellett!
Szóban is kiértékelem a Teamsban! 7.a kedd 9 óra (7.b szerda 11 óra)
Itt a fénykép a helyes megoldással. A táblázaton kívüliek nem számítanak a pontokhoz!
40. óra Fémek, nemfémek
1. Nézzetek meg egy rövid Prezit (bemutatót)! Ebből írsz egy vázlatot a füzetedbe!
Az alól levő nyíllal lépteted a képeket, vagy a képre
kattintasz!
Készíts két oszlopot a füzetedben: I. oszlop FÉMEK, II.
oszlop NEMFÉMEK
Írd le a diákról a jellemzőiket!
Írd le a diákról a jellemzőiket!
2. Olvasd el a tankönyv 80-81. oldalát!
Közben a munkafüzet 53. oldalán levő feladatait is készítsd el!
3. Figyeld meg a fémek, nemfémek elhelyezkedését a priódusos redszerben!
"Lépcsőtől"balra a fémek kb. 80 darab, lépcsőtől jobbra a nemfémek kb.20 db.
Köztük a félfémek.
4. Hf: Munkafüzet 53. oldalát kitölteni! Ha valamit nem tudsz nézz utána!
Küldd el a garaiedit62@gmail.com-ra! Határidő: III. 31. kedd 20 óra
Testnevelés - "labdás" feladatok - 2. rész
Sziasztok!
Elérkezett a 3. hét, remélem mind olvastátok a tegnapi feladatot!
A mai órán folytatjuk az otthoni labdás képességfejlesztést!
Kézilabda specifikusan.
Szükséged lesz egy "labdára", ha van otthon kis szivacslabda az jó, de lehet zokni is mint eddig, ügyelj a szobád és a magad épségére.
Ott kezdj neki a feladathoz, ahol adott a megfelelő hely és nem zavarsz senki, ha van kert csináld ott.
Bemelegítéshez, kattints ide:
Az óra fő feladata:
Célba dobás egykezes felső dobással.
- Keress otthon 6 db lapot.
- Egyenként írd rá, hogy 10, 30, 40, 50, 60, 20.
- Ragaszd fel az ajtóra vagy a falra, ahogy a képen látod!
Keress egy dobóeszközt!
Elvileg már a kezedben van, de ez lehet labda, zokni összegöngyölve, plüssállat, papírgalacsin...stb.
...olyan legyen, amivel nem vered szét az ajtót!!!
Több eltérő méretű, anyagú "labdával" is kipróbálhatod!
- Állj az ajtótól 3-4 méter távolságra, és célozd a számokat egymás utáni sorrendben!
(10, 20, 30, 40, 50, 60)
- Először az jobb kézzel, majd a gyakorlatot hajtsd végre bal kézzel is!
- Amikor a sorrenddel meg vagy, Úgy célozd a számokat, hogy az összeg 100 legyen!
(Próbálj ki különböző variációkat 4x!)
Hasonló feladatot már volt ilyen:
Edzésnaplódat ne felejtsd el, vezetni!
Jó munkát!
Matematika Balázs bácsival - 2020.03.31.
Kedves Diákom!
A hétfői online órát sikeresnek nyilvánítom, a következőt szerdán (2020.04.01.) reggel 8-tól tartom, szeretettel várlak! Ne hagyd ki ezt a soha vissza nem térő lehetőséget!
Ma a gyakorlás ideje jött el.
Új tananyag mára nincs, csak két függvényt kell ábrázolnod a (négyzetrácsos) füzetedben, lefotóznod, és feltöltened a képet/képeket.
A feladatokhoz adok segítő táblázatot - most még 😈!
1. függvény: y = x - 3
2. függvény: y = 2x + 4
Jó munkát kívánok!
Az elkészült képet/képeket itt vagy a lenti képre kattintva töltheted fel.
2020. március 31. Irodalom
Hahó hetedikesem!
Ma VELE ismerkedhetsz meg.
Ő Mikszáth Kálmán, a legkülönlegesebb XIX. századi magyar író (a kedvencem!). Pályája nehezen indult, eredeti stílusa sokáig inkább gátolta a sikerek, a várva várt figyelem elérésében. Aztán Szegeden, ahol újságíró volt a nagy szegedi árvíz idején, olyan kitűnő karcolatokat (tréfás, rövid írás) írt, amelyek hamarosan ismertté tették. A Tót atyafiak és A jó palócok című novellásköteteivel tért vissza az irodalmi életbe.
Méltán lett korának egyik legkeresettebb írója. Stílusa realista, a valóságot ábrázolja, kora visszásságait jeleníti meg bírálat nélkül. Szereplői egy-egy embertípust jelenítenek meg.
Nyisd ki a füzeted! Írd fel Mikszáth Kálmán nevét, és írd le a legismertebb műveinek címét/
Legismertebb művei:
Nyisd ki a munkafüzeted! Oldd meg a 95. oldalon a 2. feladatot!
Jó munkát!
Ma VELE ismerkedhetsz meg.
Ő Mikszáth Kálmán, a legkülönlegesebb XIX. századi magyar író (a kedvencem!). Pályája nehezen indult, eredeti stílusa sokáig inkább gátolta a sikerek, a várva várt figyelem elérésében. Aztán Szegeden, ahol újságíró volt a nagy szegedi árvíz idején, olyan kitűnő karcolatokat (tréfás, rövid írás) írt, amelyek hamarosan ismertté tették. A Tót atyafiak és A jó palócok című novellásköteteivel tért vissza az irodalmi életbe.
Méltán lett korának egyik legkeresettebb írója. Stílusa realista, a valóságot ábrázolja, kora visszásságait jeleníti meg bírálat nélkül. Szereplői egy-egy embertípust jelenítenek meg.
Nyisd ki a füzeted! Írd fel Mikszáth Kálmán nevét, és írd le a legismertebb műveinek címét/
Legismertebb művei:
- Tóth atyafiak
- A jó palócok
- A két koldusdiák
- A beszélő köntös
- Szent Péter esernyője
- Beszterce ostroma
- Különös házasság
- A Noszty fiú esete Tóth Marival
- A fekete város
Nyisd ki a munkafüzeted! Oldd meg a 95. oldalon a 2. feladatot!
Jó munkát!
Informatika - 2020.03.31.
Kedves Diákom!
Végre elérkeztünk az internet és levelezés rész számonkéréséhez!
A feladatod a múlt hetihez hasonlóan három internetes keresés és egy levél küldése.
Kérlek, ne felejtsd el a levél üzenetébe begépelni az internetes keresés kérdéseire a válaszokat!
Jöjjenek a feladatok!
Internetes keresés:
A megtalált válaszokról készíts képernyőképet!
- Hányféle térfogatnövelő szer található az élelmiszeradalékok azonosítására szolgáló E-számok között?
- Milyen kötelező védőoltást kell kapnia az embernek, ha Elefántcsontpartra utazik?
- Mikor indul és mi a neve az utolsó Intercity vonatnak, amelyik Sopronból Győrbe közlekedik jövő hétfőn?
Levél küldése:
1. A levél tárgyába írd be a nevedett! [1 pont]
2. Mellékeld a levélhez a kereséseidhez készített képernyőképeket!
3. A levél szövegébe írd be a rövid válaszokat a keresés kérdéseire!
Angol - Dóri néni csoportja 2020. március 31.
Good morning!
Köszönöm azoknak, akik elküldték a tegnapi feladatokat.
A mai órára egy kis szókincs-gyakorlást terveztem.
Topic: places in a city
Írd be a neved, kattints a startra, utána indul a játék.
Tudtad? A tanulókártya az egyik leghatékonyabb segédeszköz a tanuláshoz. Bármely tantárgy tanulásánál nagy hasznát veheted, elsősorban memoriterek gyakorlására alkalmas. A tanulókártya nem más, mint egy pakli papírkártya, melynek az egyik oldalán a kérdés, a másik oldalán a kérdésre adott válasz olvasható.
Online is készíthetsz magadnak tanulókártyákat a Quizlet oldalon.
Ha elakadsz, írj nyugodtan!
Mostantól csütörtökönként 10:00-10:45 között a Microsoft Teams-en is elérhettek: ha nem értesz valamit a tananyagban, vagy bármilyen kérdésed van az angol órával kapcsolatban, ott is kereshetsz!
Best wishes:
Dóri néni
Köszönöm azoknak, akik elküldték a tegnapi feladatokat.
A mai órára egy kis szókincs-gyakorlást terveztem.
Topic: places in a city
1) Things in a city
Bemelegítés. Emlékeztek a várossal kapcsolatos szavakra?Írd be a neved, kattints a startra, utána indul a játék.
2) Places in a city
Szoktál tanulókártyákkal tanulni? Angolul úgy hívjuk őket, hogy flashcards.
Online is készíthetsz magadnak tanulókártyákat a Quizlet oldalon.
Készítettem nektek Quizlet-en egy flashcard gyűjteményt a városban található helyekről (places in the city).
Feladatod: Nézd végig ezt a 10 szót. Kattints a kártyára, hogy lásd a másik oldalát, és ha ismeretlen szót látsz közöttük (pl.: bakery, butcher's, stb.), írd ki a szótárfüzetedbe!
Feladatod: Nézd végig ezt a 10 szót. Kattints a kártyára, hogy lásd a másik oldalát, és ha ismeretlen szót látsz közöttük (pl.: bakery, butcher's, stb.), írd ki a szótárfüzetedbe!
3) Worksheet
Készítettem nektek egy feladatlapot.
Párosítsd a helyeket az angol nevükkel.
Húzd a szavakat a megfelelő képek alá!
Ha kész vagy kattints a Finish!! gombra, válaszd a Check my answers opciót és nézd meg, hogy jók-e a megoldásaid!
Párosítsd a helyeket az angol nevükkel.
Húzd a szavakat a megfelelő képek alá!
Ha kész vagy kattints a Finish!! gombra, válaszd a Check my answers opciót és nézd meg, hogy jók-e a megoldásaid!
Ha elakadsz, írj nyugodtan!
Mostantól csütörtökönként 10:00-10:45 között a Microsoft Teams-en is elérhettek: ha nem értesz valamit a tananyagban, vagy bármilyen kérdésed van az angol órával kapcsolatban, ott is kereshetsz!
Best wishes:
Dóri néni
2020. március 31. Német
Kedves hetedikes!
Köszönöm a Teams-órai aktív részvételt! :)
Mára az eddigi ismeretek összefoglalását beszéltük meg. Csütörtökön írsz egy dolgozatot a Gesund leben témakörből.
1. feladat
Párosítsd a német és a magyar kifejezést!
2. feladat
Keresd a képen látható szót!
3. feladat
Tagadd a kifejezéseket! Segít a tankönyv 41/9. feladata.
Írd le őket a füzetedbe!
Pl. einen Apfel → keinen Apfel
einen Kuchen →
eine Limonade →
ein Käsebrot →
Nudeln →
einen Schokoriegel →
eine Birne →
ein Mineralwasser →
Chips →
4. feladat
Alakítsd felszólító módúvá! Segít a tankönyv 43. oldal táblázata.
Írd le őket a füzetedbe!
Pl. Du trinkst. → Trink!
Du treibst Sport. →
Du fährst Fahrrad. →
Ihr fahrt Fahrrad. →
Ihr est. →
Sie essen. →
Sie nehmen. →
Nem kell elküldened most semmit. Tanulgasd a leírtakat, a megbeszélt feladatokat!
Köszönöm a Teams-órai aktív részvételt! :)
Mára az eddigi ismeretek összefoglalását beszéltük meg. Csütörtökön írsz egy dolgozatot a Gesund leben témakörből.
1. feladat
Párosítsd a német és a magyar kifejezést!
2. feladat
Keresd a képen látható szót!
3. feladat
Tagadd a kifejezéseket! Segít a tankönyv 41/9. feladata.
Írd le őket a füzetedbe!
Pl. einen Apfel → keinen Apfel
einen Kuchen →
eine Limonade →
ein Käsebrot →
Nudeln →
einen Schokoriegel →
eine Birne →
ein Mineralwasser →
Chips →
4. feladat
Alakítsd felszólító módúvá! Segít a tankönyv 43. oldal táblázata.
Írd le őket a füzetedbe!
Pl. Du trinkst. → Trink!
Du treibst Sport. →
Du fährst Fahrrad. →
Ihr fahrt Fahrrad. →
Ihr est. →
Sie essen. →
Sie nehmen. →
Nem kell elküldened most semmit. Tanulgasd a leírtakat, a megbeszélt feladatokat!
Erika néni
Angol-Anikó nénni
Dear Students!
A kids fejezetben járunk. A múlt órán elolvastátok és lefordítottátok a párbeszédet.
A mai órán gyakorlati feladatokat kell hozzá megoldani.
1. feladat
Tk. 51.o/5.aSmart Alec izgalmas életet él. Nézd meg a naplóját! Mit fog csinálni a következő héten?
Írd le a mondatokat a füzetbe a példa alapján present continious tense-t használ. am/is/are +ige +ing.
A folyamatos jelennek van egy olyan sajátos jelentés tartalma, hogy a jövőben eltervezett és elrendezett dolgokat ezzel az ige idővel fejezzük ki.
2. feladat
Tk. 51.o/5.b
Az előző táblázathoz hasonlóan készítsd el te is a saját napirendedet!
after school
|
|
tomorrow
|
|
on Friday
|
|
this evening
|
|
at the weekend
|
|
next week
|
|
A táblázat bal oldalát töltsd ki saját tevékenységgel, majd írd le a füzetedbe a példa alapján!
pl: What are you doing after school?
After school I'm listening to music.
3. feladat
Töltsd fel a füzetbeli munkádat IDE
4. feladat
Játék ITT
Best wishes!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Angol-Anikó néni
Dear Students! Homework: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...
-
Kedves hetedikesek! A végéhez értünk a háborúnak. Hallgasd meg a bejátszást, gondolkodj el rajta! a háború befejezése Csak annyi a fela...
-
Hahó hetedikesem! Jöhet a tárgy ? Próbáld felidézni, mit tanultál róla! A tárgy az a mondatrész, amelyre a cselekvés irányul , vagy amel...
-
Hahó hetedikesem! Folytasd a jelzők gyakorlását! Oldd meg a következő feladatokat! Mindegyik feladatot addig javítsd, amíg hibátlan nem ...