2020. április 22., szerda

Matematika 2020.04.22. (114.óra) - András bá

2020.04.22.                        114.óra
Lineáris függvény

1.

Táblázat segítségével


   Az

f(x) = a*x + b      a, b Î R   

képlettel megadott valós függvények képe mindig egyenes.

   Az egyenest két pontja meghatározza. A képlet felhasználásával készítsünk olyan táblázatot, ami a függvény két elempárját tartalmazza! A két elempárhoz tartozó két pont egyértelműen meghatározza a lineáris függvény grafikonját.


Példa

   Ábrázoljuk a

g:   x  3x  – 2

   képlettel megadott lineáris függvényt.

Készítsük el a táblázatot!



x 
0
2




3x – 2 
-2
4



   Ábrázoljuk a két elempárhoz tartozó pontokat, majd rajzoljuk meg a két pont által meghatározott egyenest!






2.

Táblázat nélkül



   Az

 f(x) = a*x + b

   képletben a b értéke megmutatja, hogy hol metszi a lineáris függvény grafikonja az y tengelyt.



Példa


a.

f(x) = 2*x + 1
függvény az y tengelyt a +1-nél metszi.

b.

g(x) = -3*x + 5
függvény az y tengelyt a +5-nél metszi.

c.

e(x) = 4*x – 3
[e(x) = 4*x + (-3)]
függvény az y tengelyt a -3-nál metszi.




   Az

f(x) = a*x + b

képletben a-t a függvény meredekségének (iránytényezőjének) nevezzük. A meredekség a függvény egyenese és az x tengely pozitív fele által bezárt szöget jellemzi.


   Ha a-t  alakban adjuk meg,

c, d Î Z , d ¹ 0

akkor a c értéke megmutatja, hogy a függvény grafikonjának egy ismert pontjából d egységet jobbra lépve az x tengellyel párhuzamosan, hány egységet  kell y tengellyel párhuzamosan felfelé  (ha c > 0), vagy lefelé (ha c < 0) lépni, hogy eljussunk a grafikon egy másik pontjába.

   Két lineáris függvény grafikonja akkor, és csak akkor párhuzamos egymással, ha meredekségük megegyezik.



Példa

Az

 f(x) = 2*x + 1
g(x) = 2*x + 5
h(x) = 2*x -4

függvények grafikonjai egymással párhuzamos egyenesek, mert mindhárom meredeksége 2.


   A

k(x)= 4*x + 5

függvény meredeksége viszont 4, így képe nem párhuzamos az f, g, h függvények képével.





   Az

f(x) = a*x + b

   képletben az a értékéből következtethetünk a függvény monotonitására:

   Ha az f(x) = a*x + b képletben a >0, akkor a függvény monoton növekvő.
   Ha az f(x) = a*x + b képletben a = 0, akkor a függvény konstans.
   Ha az f(x) = a*x + b képletben a <0, akkor a függvény monoton csökkenő.

A monoton növekvő, monoton csökkenő függvény fogalmát a függvényvizsgálatnál definiáljuk.

2.)Hf.: ellenőrzés! 
e)                                    e(x) = (-x) + 3


f)                                         f(x) = 2x + 10
 
g)  g(x) = (-2)x + 3
     g(x) = 3x + 2
     g(x) = 3x
     g(x) = 2x - 3
 
h)   h(x) = (-x) + 3
      h(x) = 3x - 5
 
i)                                 i(x) = (-0,5)x + 3

3.) Gyakorlás
          Lineáris fv.

4.) Videó


Próbateszt SzÉva nénivel

Hahó Gyerökök!

Legyetek szívesek tesztelni EZT !

Köszönöm! 😘

Éva néni 

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.22.

Kedves Diákom!

A mai órára a házi feladat az volt, hogy értéktábla nélkül ábrázolnod kellett 3 függvényt.
A holnap reggeli online órán megbeszéljük őket, de ha azon nem tudnál részt venni, a képre kattintva tekintsd meg a helyes megoldást!


Mára is hoztam egy kis újdonságot. Ha meg van adva hozzárendelési szabállyal egy függvény, azt már tudjuk ábrázolni koordináta-rendszerben. Most fordítsuk meg a dolgot: adott egy függvény grafikonja, és adjuk meg hozzá a hozzárendelési szabályt!
Olvassuk le a hozzárendelési szabályt a grafikonokról!


Minden lineáris függvény m*x + b alakú. Annyi csak a dolgunk, hogy leolvassuk a meredekséget (m) és azt, hol metszi az y tengelyt a függvény (b).


Remélem, jól dolgoztál!

Pénteken - ígéretemhez híven - számonkérés lesz. Hogy mi lesz benne? Öt függvényt kell majd közös koordináta-rendszerben ábrázolnod, táblázat segítségével.
Akkor mégis mire jó, hogy táblázat nélkül is tudjuk ábrázolni? Arra, hogy könnyedén tudod ellenőrizni, hogy a táblázat szerinti ábrázolásod helyes-e. 😄


Jó munkát kívánok!

Nyelvtan - Kata néni 04.22.

Kedves Hetedikeseim,

ma 10-kor találkozunk a Teamsben!

Sajnos csak heten küldték vissza eddig a múlt órai feladatot, akik közül Dia piros pontot kap az ügyes megoldásért.
Várom még Zsolti, G. Betti, Vencel, Dorka, Krisztián, Viktor, R. Laci és Eszti megoldását, illetve Ákosnak is javaslom, hogy fusson neki ismét.

Ma elkezdjük összefoglalni a mondatokról tanultakat.

Mától felelevenítheted, mit tanultunk a mondatokról.

Beszédünk és írásunk mondatokból épül fel. A mondatokat általában több szó összefűzésével alkotod, de vannak egy szóból álló mondatok is.

A mondatokat több szempont szerint csoportosíthatod:

1. a beszélő szándéka szerint

  • kijelentő: Ma hideg van.
  • kérdő: Miért van hideg ma?
  • felkiáltó:Ó, de hideg van ma!
  • felszólító: Öltözz fel rendesen!
  • óhajtó: Bárcsak meleg lenne ma is!

2. a logikai minőség szerint
  • állító: Ma hideg van.
  • tagadó: Ma nincs hideg.

A tagadó felszólító mondatot tiltó mondatnak hívjuk: Ne szemetelj!

3. a szerkezet szerint
  • egyszerű: Ma hideg van.
  • összetett: Ma hideg van, ezért jobban fel kell öltözni.

Örülök, ha emlékszel a fentiekre!


Gyakorolj kicsit! Oldd meg EZT , meg EZT , meg EZT a feladatot!

Végül keresd meg a tanult kifejezéseket ITT !

Hibátlan megoldásra törekedj!

Jó munkát!

Történelem IV.22.

Kedves hetedikesek!
Ma megnézzük, hogy Magyarország hogyan vett részt a nagy háborúban.
Most annyi a dolgod, hogy megnézd a dokumentumfilmet, majd írd le, hogy mi volt a számodra a legérdekesebb.
Magyarok az első világháborúban
A következő órán néhány nagyon fontos részletet leírunk közösen a vázlatodba.
De tényleg nézd meg, kérlek!

2020. április 22. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó hetedikesem!

Mától felelevenítheted, mit tanultunk a mondatokról.

Beszédünk és írásunk mondatokból épül fel. A mondatokat általában több szó összefűzésével alkotod, de vannak egy szóból álló mondatok is.

A mondatokat több szempont szerint csoportosíthatod:

1. a beszélő szándéka szerint

  • kijelentő: Ma hideg van.
  • kérdő: Miért van hideg ma?
  • felkiáltó: Ó, de hideg van ma!
  • felszólító: Öltözz fel rendesen!
  • óhajtó: Bárcsak meleg lenne ma is!

2. a logikai minőség szerint
  • állító: Ma hideg van.
  • tagadó: Ma nincs hideg.

A tagadó felszólító mondatot tiltó mondatnak hívjuk: Ne szemetelj!

3. a szerkezet szerint
  • egyszerű: Ma hideg van.
  • összetett: Ma hideg van, ezért jobban fel kell öltözni.

Örülök, ha emlékszel a fentiekre!


Gyakorolj kicsit! Oldd meg EZT , meg EZT , meg EZT a feladatot!

Végül keresd meg a tanult kifejezéseket ITT !

Hibátlan megoldásra törekedj!

Jó munkát!





Nyelvtan

Kedves Gyerekek!



A mai órán online élő óra lesz a teams csoportban találkozunk  10 órakor.

Téma: részes határozó

Mondatelemzés


Várlak benneteket!

Üdv: Anikó néni

Földrajz 04.22.

Kedves Hetedikes!


Megdöbbenve tapasztalom, hogy többen is rossz irányba indultak az előző órán kiadott gyűjtőmunkával kapcsolatban.
Az elküldés határideje 23-a csütörtök. Nem mondatokat, nem ppt-t és nem vázlatot várok. Ennél sokkal egyszerűbb feladatod van, szavakkal, képekkel kell dolgoznod. Olvasd el figyelmesen újra és újra a feladatot. Könnyű jó jegy szerzés ez most, használd ki.

Nyisd ki a tk.-et a 126.oldalon.
Olvasd el Amerika felfedezésének történetét, amit bizonyára már ismersz.

Atlasz: A Föld domborzat 68.-69.o.vagy 78.-79.o.

Tanulmányozd az Amerikai kontinens elhelyezkedését a Földön, ezt a térképlapot használd a helyzetének megállapításához.

Nyisd ki a füzetedet a következő üres oldalon és írd fel:

AMERIKA

A nyugati félgömb kontinense

Szempontok a vázlat készítéshez:

HELYZETE   /Segít a mf. 52o.1.f. ábrája, oldd ismeg a feladatot./
RÉSZEI (3)
ŐSLAKÓI (2)
GYARMATOSÍTÓK 
melyik területre - melyik népcsoport - hová
NÉPESSÉGE: 251.ábra és a mellette lévő szöveg segítségével válaszolj, kik a:
mulattok:
meszticek:
kreolok: 
NÉPSŰRŰSÉG
eloszlása:
legritkábban lakott területek:
legsűrűbben lakott területek:
Olvasd el: A népességnövekedésből adódó gondok Latin-Amerikában c. részt és válaszolj,mik a:
favelák: 

Várom a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu 

Találkozzunk a Teams felületen 27-én hétfőn 12.00-kor.

Marianne néni

7.A Rajz 2020.04.22. Színátmenet


Beadási határidő: 2020.04.28. (jövő szerda) (eddig max. 2x45 perced volt rá!)
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.

Kezdünk!
A mai órán visszatérnék kicsit az egyik tavalyi témára, ami a színkör volt. És kapcsolódik a mostanihoz is, ami egyfajta színátmenet lenne.

Feladat! (2 választható opció létezik)
1. opció: (Csatolok képet hozzá, értelmezd)
Készíts a telefonoddal egy fotót háttérnek. Majd alkoss meg az „emojikkal” (színes jelekkel) egy színátmenetet. Légy kreatív. (De ha nem vagy akkor készíts hasonlót, mint ami a képeken van)

2. opció: (Csatolok képet hozzá, értelmezd)
Keringett a neten egy ilyen feladat és egész tűrhető volt. Készíts egy színkört a lakásban található kisebb tárgyakból.

A telefonosnál a küldés:
Ha kényelmesebb, akkor azonnal megoszthatod az e-mail címemmel, ha kész a digitális kép.
Az e-mail "tárgyának" add meg a neved, vagy tüntesd fel valahol.

Ennél körültekintőbben nem tudom leírni. Jó barátunk a Szövegértés!

A kivitelezésben minimálisan kérd szüleid segítségét! A te képességeid érdekelnek.
Elkészült munkádat láthatóan fotózd be és küld el! Saját névvel, JPG vagy PDF formátumban!





Testnevelés - Társasjáték

Sziasztok!

A mai testnevelés órán társasjátékozni hívlak benneteket.

Aki tudja ki is nyomtathatja.

Amire szűkséged lesz:

 - dobókocka

- "bábú", ami Téged jelöl, ha többen játszotok!

Vond be a családtagjaidat is, hogy érdekesebb legyen a játék.

------------------------------------------------------------------------------------


Írd, be az edzésnaplódba a mai feladatot is!


Mielőtt elkezdenéd, melegíts be az alábbi videó alapján:









A képek alá kattintva, nagyítható a leírás.

A játékban, mindenki nyertes! 

Ma is tettél valamit az egészséged érdekében! 

Légy büszke magadra! 

Ha  maradt még erőd, irány újra a START mező!

------------------------------------------------------------------


A játék végén fontos a nyújtás! 

katt ide:



Jó játékot!

Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...