2020. március 27., péntek

EDZÉSNAPLÓ - a felmerült kérdésekre a válaszok

Kedves Diákok!

AZ
  
EDZÉSNAPLÓVAL

KAPCSOLATBAN FELMERÜLT KÉRDÉSEKRE VÁLASZOLNÉK:




Pár sort kell írni minden tesis naphoz (mint ahogy ezt a legelső blog bejegyzésben jeleztem) - ez kivitelezhető szerintem...

- mit csináltál pl: foci vagy a tesi elméleti feladat megoldása is ide tartozik

- mennyi időt mozogtál - lehet több részletben is teljesíteni

- mennyire fáradtál el - 1-5 -ig pontozd - 1 az egyes jegy, ezt ne feledd!


7.A



...bár tudom/tudjuk, hogy több tantárgy is van és nehezebb otthon önállóan, matekot, magyart, történelmet stb. tanulni, mint tesit! 



Fogjátok úgy fel a testnevelést  is ezekben a napokban, mintha edzésre járnál önként és ki szeretnéd próbálni ezt; az újfajta mozgásformát, feladatrendszert.



Iskola van most is, csak iskolán kívüli munkarenddel, e-oktatásban! 



Az edzésnapló papíralapon teljesen jó, egy füzetbe. Ezért is írtam naplót, mert arról gondoltam, mindenkinek egy magának írt jegyzet ugrik be rögtön.

Amit teszel azt egyébként is magadnak csinálod, az egészségedért, ha most a testnevelésnél maradunk, mint tantárgy.


Ezek a többi tantárgynál is, így vannak. Amit itt megtanulsz, azt ott is tudod hasznosítani. A munkádról meg természetesen nekünk is tudnunk kell, mint ahogy ez eddig is így volt az iskolában. Erre most az EDZÉSNAPLÓ egy visszajelzés, mint ahogy pl.: "kommentben", vagy online tesztben is adhatsz be feladatot míg az e-oktatás tart.



Amitől más mint eddig, az ezek: ilyen helyzet még nem volt! 
...
az önellenőrzés, a lelkiismereted, a felelősségtudatod, a lelkesedésed...de mint írtam/írtuk kérdezzetek bátran, segítünk!

Matematika 2020.03.27. (104.óra) - András bá

2020.03.27.                         104.óra
Hozzárendelés,függvény

1.) Hozzárendelések vizsgálata 
      - nyíldiagramm
      - egy elemhez több elem (többértelmű)
      - derékszögű koordináta-rendszer
      - grafikon
      - egy elemhez legfeljebb egy elem (egyértelmű)


2.) Értelmezések
           - halmaz
           - elem
           - definiálás
           - alapfogalom
           - reláció (kapcsolat)
           - alaphalmaz
           - képhalmaz
           - hozzárendelés
3.) feladatok Klikkelj! 
                     Klikkelj2
                     Klikkelj3 

Történelem III. 27.

Kedves hetedik ások!
Tudom, hogy sokaknak nehéz ez a digitális átállás, de szeretném, ha a jövő hétre elküldenétek a múlt heti anyagokat legalább. Ez már a negyedik távoktatós óránk!
A mai órára érdekességeket hoztam az első világháborúról.
Nézd meg a videót, majd készíts egy 5 pontos , kulcsszavas vázlatot! Rajzolhatsz is. ( Örülnék neki)
Kíváncsi vagyok, számodra melyik tény volt a legérdekesebb, ezért írd le ezt is a füzetedbe!
Érdekességek
Ezzel a kvízzel pedig gyakorolhatsz, és további érdekességeket tudhatsz meg.
Kvíz

A füzetbeli vázlatodat, véleményedet fotózd le, és küldd el nekem a vargatamasblogos@gmail címre!
Ne feledd a TÁRGY rovatba beírni a nevedet, tantárgyat és a dátumot!

Testnevelés - Úszás

Sziasztok!

A technika ördöge miatt, csak most jelentkezem.

3 db rövid videót hoztam mára Nektek:


                 Hátúszás:



                 Mellúszás:


                 Gyorsúszás:






Elsősorban a mozgásra figyelj, amit látsz a felvételeken.

A mozgás lassított, hogy jobban lásd a technikát.



A videon: PETROV IVÁN beszél, aki JAKABOS ZSUZSANNA edzője.

Az említetteken kívül sok érdekesség is van a video-ban, ami lehet később hasznos lehet számodra vagy felkelti az érdeklődésed, így ha kedved van keress rá a net-en, ha további hasonló videokat néznél, akkor az alábbiakat javaslom:


- első sorban magyar nyelvű video-t keress

- testnevelő tanár képzésre szakosodott főiskolák, egyetemek video-it is megtalálod

- egy híres úszó/úszónő legyen az, aki a video-n bemutatja a technikát

- ha találtál valami érdekeset, ami a többieknek is tetszhet, akkor oszd meg a linkjét a bejegyzés alatt a megjegyzésnél - a napi feladat válasza mellett :-)



A napi feladat: 


Melyik úszásnem maradt ki a videokból?! 


Írd meg komment-ben, a blog alatt a megjegyzés -re kattintva a választ!

Matematika Balázs bácsival - 2020.03.27.

Kedves Diákom!


Ismét egy újabb hétvégéhez érkezünk. Gondolom, ezen a héten is elfáradtál, úgyhogy ma csak arra kérlek, hogy ellenőrizd le a szerdai feladatot ITT, utána pedig nézz meg egy videót.
Sajnos a hangminőség nem kiváló, de ha figyelsz, akkor azért mindent megérthetsz. 😉

Hétfő reggel 8-kor online óránk lesz, a Microsoft Teams-ben várok mindenkit szeretettel a 7. matematika I. csoportban!




Pénteki "ittvagyok"

Hahó Gyerökeim!

Írjátok a nevetek a bejegyzés alá, ha ezt olvastátok!

Éva néni


2020. március 27. Irodalom

Hahó hetedikesem!

Remélem, felkészültél a teszt megírására.

Ne izgulj! Egy heted van rá, és többször is kitöltheted, ha elsőre nem sikerülne túl jól.

Katt IDE , a Direktcímhez ezt írd be: Sándor és János


Jó munkát!

2020. március 27. Ének

Hahó hetedikesem!

A "Lisztes" bejegyzésben már említettem, hogy Liszt apósa volt egy másik jelentős romantikus zeneszerzőnek. Emlékszel, ki volt ő?

Igen, ő Richard Wagner, az operairodalom egyik legnagyobb, máig nagy becsben tartott ünnepelt alakja, a zenedráma megteremtője.
Ugyanakkor elviselhetetlenül önző és arrogáns ember. Úgy vélte:

                       "a világ tartozik nekem annyival, amennyire szükségem van".



Mindenesetre csodálatos életművet alkotott, és az általa 1876-ban elindított Bayreuthi Ünnepi Játékok, amely a világ legjelentősebb operafesztiválja, még ma is megrendezésre kerül minden évben.

Számtalan remekműve közül kiemelkednek operái, melyek zömmel a germán és skandináv mítoszokat és népmeséket dolgoznak fel.

Trisztán és Izoldája a Shakespeare-nél már megismert Rómeó és Júlia történet egyik változata.




A Nibelung gyűrűje című négyrészes operasorozatának szövevényes története középpontjában egy gyűrű áll, amely tulajdonosának hatalmat ad a világ felett. Szereplői természetfeletti lények és halandók vegyesen, akiknek sorsa a gyűrű körül forog. Hogy miről szól, azt olvasd el egy Wagner-korabeli újságíró tollából:

"Siegfried egy testvérpár, Siegmund és Sieglinde frigyéből született, így nagybátyjának fia és anyjának unokaöccse. Nőül veszi Brünhildét, aki éppúgy Wotan leszármazottja, mint ő maga, ekként sógora nagynénjének, Sieglinde-nek, aki egyben az anyja is. Siegmund viszont húgának apósa, és egyben férje is. Wotan, mint Brünhilde nagynénjének apja, egyúttal leányának mostohabátyja, ami nem akadályozza meg abban, hogy gyermekeinek, Siegmundnak és Sieglinde-nek apósa legyen. ha az örökség felosztására kerülne a sor, a helyzet rendkívül nehézzé válna. Szerencsére erre nem kerül sor, mert a befejező részben, Az istenek alkonyában a szereplők meghalnak, örökösök nem maradnak."

Szólj, ha kibogoztad! 😁


A tetralógia egyik darabja A walkűr című opera. 



🎵Hallgasd meg EZT a részletet az operából!

A valkűrök a skandináv mitológiában kisebb jelentőségű istenségek, Odin szolgálói. A feladatuk az volt, hogy kiválasszák a csatában elesettek közül a leghősiesebbeket, és a valhallába vigyék őket, hogy einherjarok (szellemek) legyenek belőlük. az einherjarokra Odinnak volt szüksége, hogy az oldalán küzdjenek a világvégén (Ragnarök) elkövetkező előre megjósolt csatában.

🎵Ez ismerős, ugye? Katt IDE !


Már csak egy kérdésre válaszolj: hol találkozhattál ehhez hasonló, egy gyűrű köré épülő történettel?

🎵Segítek, katt IDE !

Viszonthallásra!👂





Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...