2020. június 3., szerda

Testnevelés - Mai feladat... 3.rész - ismétlése

https://ahatodikamivagyunk.blogspot.com/2020/05/testneveles-relaxacio-3resz.html

Dicséretek, miegymás

Drága Gyerökeim!💚

Már a finisben vagyunk, érzékelem az éterben, hogy nagyon belehúztok, hogy simán haladhassunk tovább a nyolcadik év felé.👉

Mit is mondhatnék... iszonyúan nehéz dolgotok volt az elmúlt hetekben, de nagyon szépen dolgoztatok. Persze, nyilván akad, aki kevésbé, de most már mindenki azon van, hogy teljesítse az évet.💪

Talán nem tudjátok, de minden délelőtt 9 és 12 óra között a kémia teremben ülök, és szeretettel várom a gondokkal küzdőket, pótolni vágyókat. Melinda és Alfi erősíti egyelőre a csapatot, de ha jönni akartok, szóljatok, és itt bent találkozhatunk... csak kis létszámban egyszerre, hogy ne vétsünk a szabályok ellen, de jöhettek, csak jelezzetek előre!🙌

Nos, tegnap szívmelengető levelet kaptam Sanyi bácsitól, aki Eriket, Lalát és Viktort nagyon megdicsérte a teljesítményéért, Erika előmenetelének pedig nagyon örült. Boldogság, amikor jót hallok rólatok, különösen egy olyan tantárgy kapcsán, ahol sok nehézségetek volt!💘

Kiemelem Eriket és Lalát- más tanároktól is kaptam visszajelzést a kiváló munkátokról. Nagyon ügyesek vagytok!😍

Most az következne, hogy az én tárgyaimból is, és más tárgyakból is vannak elmaradások... de június 15-ig még van idő pótolni a hiányosságokat. Éljetek a kitolt határidővel!☝

Legyetek szívesek majd összeszedni a könyveiteket, mert azt hamarosan kérjük vissza a bizonyítványosztás körül. Pontos dátumokkal, és a betartandó szabályokkal majd még jelentkezem, ha már tudok róluk.📗

Szeretettel ölellek benneteket:

Éva néni😘




Matematika 2020.06.03. (136.óra) - András bá

2020.06.03.                       136.óra
Sokszögek területe 
 (Tk.:221 - 228.o.)

1.) Területszámítás (221.o.)
   

2.) Négyszögek területe (222.o.)
   



3.) Gyakorlás
    
     feladat 1   feladat 2   feladat 3   feladat 4   feladat 5   

     feladat 6   feladat 7           


Történelem VI.3.

Kedveskék,
kedden a fasizmus kialakulásáról volt szó. Ma a diktátúráról és Mussoliniről nézünk meg néhány érdekességet.
ITT


diktatúra vagy parancsuralomönkényuralom . 
Egy személynek vagy csoportnak az állam törvényeit figyelmen kívül hagyó,  elnyomó hatalma. A diktatúra vezetője la diktátor.
diktátor olyan politikai vezető, aki abszolút hatalommal rendelkezik. 
Eredetileg az ókori Rómában 6 hónapra választottak dictatort vészhelyzet esetén. Azután le kellett mondania. ( Caesar)

Manapság a  diktátorok leginkább katonai ranggal rendelkeznek,  hatalmuk igen széles körű. Gyakorlatilag szabadon garázdálkodva viszik keresztül az akaratukat.
 Az állami vagyonra szabadon ráteszik a kezüket és azt a saját vagyonukként kezelik.
 Jellemzően a diktátor és annak családja vagy közvetlen hatalmi köre luxuskörülmények között él a lakosság sokszor alacsony vagy kimondottan szegény életszínvonalához képest. 
A diktátor családtagjai is sokszor magas közhivatalt töltenek be.

A ma legismertebb diktátor : Kim Dzsong Un ( 김정은-koreaiul) Észak -Koreában.

Nyelvtan-Anikó néni

Kedves Gyerekek!


Az éves munkánkból már csak a gyakorlás maradt hátra.
Nemsoká itt az év vége.
 
Megvan a 2019-2020-as tanév rendje


Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT


Jó munkát!


                        Anikó néni













Matematika Balázs bácsival - 2020.06.03.

Kedves Diákom!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól, és természetesen az online órán is megbeszéljük. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Nyelvtan - Kata n. 06.03.

Kedveskék,

ma is ismételünk.

Az alany és az állítmány egyeztetése a nyelvtan szabályai szerint történik.

1. Elevenítsd fel a tanultakat!

1. A számbeli egyeztetés fő szabálya, hogy az alanynak és az állítmánynak ugyanabban a számban kell állnia.

  • Egyes számú alanynál az állítmány is egyes számú: A fiú újságot olvas.
  • Többes számú alanynál az állítmány is többes számú: A fiúk újságot olvasnak.
Ha a mondatnak több alanya is van, akkor egyéb szabályok érvényesek.
  • Több egyes számú alany esetén az állítmány is egyes számú: A fiú és a lány újságot olvas.
  • Több többes számú alany esetén az állítmány is többes számú: A fiúk és a lányok újságot olvasnak.
  • Személyt jelentő alanyok mellett az állítmány is lehet többes számú: Zsuzsi és Kati egész délután kertészkedtek.
  • Ha van egyes és többes számú alany is, az állítmány többes számú: A fiú és a lányok jóízűen vacsoráznak.

2. A személybeli egyeztetés fő szabálya, hogy az állítmány ragja az alany nyelvtani személyéhez igazodik.

Én főzök, te mosogatsz, ... ők porszívóznak, stb.

Ha különböző személyű alanyokhoz közös állítmány tartozik, akkor az állítmány többes számú: Te és Zsuzsi festitek át a falat.


3. Az értelmi egyeztetés olyan esetekben fordul elő, ahol az alany egy fogalmat jelöl, de az alakja többes számú. Ilyenkor az állítmány is egyes számú: Az Amerikai Egyesült Államok 50 tagállamból áll.

Ez elég bonyolult leírva, ugye? Ne aggódj, bízz a nyelvérzékedben, és menni fog!

4. Gyakorolj! Hibátlan megoldásra törekedj!








Jó munkát!

Kata n.

2020. június 3. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó hetedikesem!

Gyakorolj egy kicsit ITT , meg ITT , meg ITT , meg ITT , meg ITT is!

Hibátlan megoldásra törekedj!

Jó munkát!

Földrajz 06.03.

Kedves Hetedikes!

A témakör végére értünk. Ma áttekintjük az utolsó leckét.
Hétfőre ismételd át a - remélhetőleg már megtanult 😊 - leckéket (tk. 118.o.-156.o.), 
akkor /06.08./ témazáró teszt következik.
Mai cím a füzetbe:
Fejlődő gazdaság Dél-Amerikában

Vázlat:
A természeti viszonyoknak köszönhetően Dél-Amerika területének csak 5%-át művelik.
Dél-Amerika ültetvényes mezőgazdaságára és a bányakincsei: tk. 152.-153.o. Olvasd el!

A kontinens legfejlettebb országa:                  Brazília     fővárosa: Brazíliaváros
Atlasz: 72.-73.o. 
- Dél-Amerika legnagyobb és legnépesebb országa
- nyelv: portugál
- korszerű világvárosok ↔ nyomornegyedek
Mezőgazdaság /keresd ki a könyvből (154.-155.o.) a jellemzőket és írd a kettőspont után/
mérsékelt övezetben: 
trópusi övezetben: 
Ipar
- az ÉK-i körzet elmaradott
- Brazil-felföld: vas-és mangánérc, színes-és nemesfémércek,bauxit, szén, gyémánt, drágakövek
- vízenergia → Itaipu-erőmű (Paraná-folyón)
- a DK-i iparvidéken van az ipar központja: gépipar, vaskohók, repülőgépgyártás, vegyipar, gyógszervegyészet, hadiipar
- a legfontosabb ipari központok:
SAO PAULORIO DE JANEIRO

Összefoglaláshoz mf.: 65.o. 4.,5.,6.f.

Ide küldd a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni

7.A Rajz 2020.06.03. Short animation


Beadási határidő: nincs (azaz nincs feladat)

Kezdünk!
A mai órán szintén hoztam nektek egy érdekességet. A youtube tele van ezekkel a „Short animation” videókkal. (rövid animácók). Van köztük nagyon szuper, tűrhető meg persze ócska. Néha azonban rábukkanhat jókra az ember. Linkelek egyet. Ha van kedvetek, keresgéljetek.
Jó szórakozást!


Videó.

Testnevelés - Mai feladat - ismétlése

Sziasztok!

Edzés mellett relaxálni, "lazítani" is kell!

Ennek egy formáját látjátok az alábbi videon!

A gyakorlatsort most, ismét végre kell hajtani, hogy rögzüljön!

Az ismétlés a tanulás alapja!

https://vtai7a.blogspot.com/2020/05/testneveles-mai-feladat.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mai feladat:


Pár szóban írd meg a naplóba, hogyan ment most egy hét múltán a gyakorlat!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jó tanács:

Első:

 Nézd végig a videot és figyelj csak figyelj!

Második:

 Helyezkedj el az ágyadon kényelmesen
-lesz rá kb.: 30-35 másodperced, a video elindítása után, így ne siess-
 és
 előtte indítsd el a videot!

Harmadik:

 Figyelj arra: amit hallasz!

Ennyi! :-)


Jó "lazulást" kívánok!

Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...