2020. március 25., szerda

Testnevelés - Szabaduló szoba!

Szabaduló szoba!

Szobánként váltsd a feladatokat, 
a szoba berendezésére és a saját testi épségedre vigyázz!

Alkalmazkodj a lehetőségeidhez! 
Ha az alábbi példa feladat nem kivitelezhető teljes egészében, változtass a részleteken.
Szabd a lehetőségeidnek megfelelően át a feladatsort.
Gondold végig, melyik szobát melyik feladatra tudod használni!

Írd meg az edzésnaplódban:
hogyan sikerült a feladat, ha kellett mit változtattál.
pl: 2 szobánk van stb.

Pl:

A szobák feladataira szabott idő: 1 perc 30 másodperc. 

Ha sikerül adott időn belül teljesíteni a feladatot, 
akkor léphetsz a következő szobába, ha nem sikerül, akkor ismételni kell.


1. szoba


10 db - fekvőtámasz, 

10 db - hasprés, 
10 db - törzsemelés

2. szoba

a. feladat:

5 kör - labdavezetés szlalomban jobb lábbal, bal lábbal,
váltott lábbal, jobb talp, bal talp. (bólyának: párna, zoknik, plüss figura stb...)
(Labdavezetés: egy pár zokni gombóccá formázva)

...vagy:

b. feladat:

5 dobás - ha nincs elég helyed, akkor a zoknival dobj célba, "kosárra". 
A szoba egyik végéből a másikban, ahol a célzott tárgy, "kosár" van.

3. szoba: 

10 db - lábemelés, hanyatt fekvésben, 90 fokig

10 db - hasprés

...ezt ismételd meg: 3x

Extra:

4. udvar:

Dekázás - a "labda" levegőben tartása, legalább 15 érintés/ütés.


 Az udvaron történő feladat nem időre megy, de ha leesik a labda, újra kell kezdeni.

Jó mozgást kívánok!

Matematika 2020.03.25. (103.óra) - András bá

2020.03.25.                         103.óra
Dolgozat (Eltolás,tükrözések)
 Munkaidó: 9.00 - 10.30 - ig
Kérdezés: 10.00 - tól a Team - ben! 

 Ügyelj a megbetűzésekre! (A,B,C,A',B',C',stb)
1.) Szerkessz egy téglalapot és told el "v" vektorral!
    Adatok: a = 3cm, b = 4cm, 
                 "v" vektor (piros) iránya DK hossza 5 cm 
     

2.) Szerkessz egy háromszöget és tükrözd egy "t"
     tengelyre (piros)! 
     Adatok: a = 3cm, b = 4cm, c = 5cm.
  

3.) Szerkessz egy négyzetet és középpontosan tükrözd 
     egy külső "O" pontra!
     Adatok: a = 5cm
   


 4.) Írd a síkidomok sorszámát a megfelelő sorba! 
      Vigyázz, mert van amelyik két sorba is írható!
     Tengelyesen szimmetrikus:
     _____________________________________________
     Középpontosan szimmetrikus:
     _____________________________________________
    
   


Nyelvtan - Kata néni

Kedves hetedikeseim, nem győzök álmélkodni, hogy milyen ügyesek vagytok!

A hétfői quizizz feladatokon nagyon jól teljesítettetek. Átlagoltam a két játékban elért eredményeiteket.
Ötöst kap: Zsolti
Két plusz pontot kap: Erik, Viktor, Dia, R. Laci, Vivi
Egy plusz pont a jutalma: Gréti, G, Betti, Vencel, Dorka, Krisztián, Ákos, Eszti



Az öt mondatrész közül néggyel már megismerkedtünk: alany, állítmány, tárgy, határozó.
Van még egy mondatrész, amit már többször említettem én is, és Lacika is az eddigi órákon. ☺️

Írd fel a füzetbe: 
A jelző

A jelző olyan mondatrész, amely valakinek vagy valaminek a minőségét (tulajdonságát), 
mennyiségét, vagy birtokosát fejezi ki.

A jelzőknek több fajtája van (mi ezekkel fogunk megismerkedni közülük):
  • minőségjelző
  • mennyiségjelző
  • birtokos jelző
  • kijelölő jelző

Jelölésük a mondatban:


 Jelölésük az ágrajzban:  Jmi , Jme , Jb , Jkij


Lássunk néhány példát! (Csak a kékkel szedetteket írd le!)
  • minőségjelző: szép lány, új cipő, könnyű feladat, stb.
Mit állítok? megállt
Ki állt meg? Laci
Hol állt meg? Ferrari mellett
Milyen Ferrari mellett? gyönyörű 
  • mennyiségjelző: sok autó, néhány virág, öt gyerek, stb.
Mit állítok? kellene
Mi kellene még? 
Hová kellene? a főzelékbe
Mennyi só kellene? csipetnyi
  • birtokos jelző: Brigi haja, az iskola fala, az én számítógépem
Mit állítok? kék
Mi kék? szobája
Kinek a szobája kék? Petié
  • kijelölő jelző: ez a könyv, azt a lányt
Mit állítok? olvastam
Ki olvasta? én
Mit olvastam? könyvet
Melyik könyvet? azt


No, érthető? ☺️
Lássuk! 

1. feladat: Elemezd a füzetedbe az alábbi két mondatot!

Fanni kék ruhája tetszik nekem.

Nagymama borsólevesét sem eszem meg.

2. feladat: Gyűjts minőséghatározós szószerkezeteket (pl. vonalas füzet, szép lány, stb.) és írj le legalább hármat ide a bejegyzés alá kommentben! ☺️

Jó munkát!
Kata néni

Matematika Balázs bácsival - 2020.03.25.

Kedves Diákom!

Most már tényleg ott van, de komolyan. 😀

Ma a függvények értelmezési tartományával (ÉT) és értékkészletével (ÉK) foglalkozunk.
De mi is az a függvény?

Függvénynek nevezzük azt az egyértelmű hozzárendelést, amely az alaphalmaz minden eleméhez hozzárendeli a képhalmaz-egy-egy elemét.
Az alaphalmazt a függvény értelmezési tartományának nevezzük.
Az elemek képét függvényértéknek, a függvényértékek halmazát pedig a függvény értékkészletének nevezzük.

A függvényeket kisbetűvel jelöljük, tehát pl. f függvény, vagy g függvény, vagy h függvény.

Nézzünk 2 példát!

Határozzuk meg a függvények értelmezési tartományát és értékkészletét!
  1.  Az f függvény rendelje hozzá a csoport lánytanulóihoz azt a számot, ahányadik helyen vannak a csoportnévsorban.

    ÉT={a csoportban lévő lányok} vagy ÉT={Ivett, Molli, Viola, Petra, Vivi, Betti}
    ugyanis hozzájuk rendel a függvény elemeket.

    ÉK={3; 5; 9; 10; 14; 15} ugyanis ezeket a számokat rendeli hozzájuk a függvény.
  2. A g függvény rendelje hozzá minden egyjegyű természetes számhoz a háromszorosát!

    ÉT={egyjegyű természetes számok} vagy ÉT={0; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9}ugyanis ezekhez a számokhoz rendel a függvény elemeket.

    ÉK={0; 3; 6; 9; 12; 15; 18; 21; 24; 27} ugyanis ezeket a hozzárendelt "háromszorosok".

Feladat:
Add meg az alábbi függvények értelmezési tartományát és értékkészletét!
  1. Az f függvény rendelje hozzá Magyarország négy legmagasabb hegycsúcsához a tengerszint feletti magasságát!
  2. A g függvény rendelje hozzá az egyjegyű pozitív számokhoz a négyzetüknél 5-tel nagyobb számot!
  3. A h függvény rendelje hozzá az 1-nél nagyobb, de 10-nél nem nagyobb számokhoz a kétszeresüket!
Jó munkát kívánok!

Ne felejtsd el felírni a nevedet a címdobozba és a kapcsos zárójelek közé a megoldásaidat!

A megoldásokat az utolsó dián találod. Majd... 😋

Történelem

Kedves hetedik ások!
Először jelezni szeretném, hogy kiktől nem kaptam még visszajelzést, órai munkát:
-Gyöngyi Ákos
- Kovács Alfonz
-Márkus Molli
-Tolnai Ákos
-Uzonyi Patrik
-Vörös Bettina
Akik a témazárót nem küldték vissza:
-Gyöngyi Ákos
-Kovács Alfonz
-Márkus Molli
-Tolnai Ákos
-Uzonyi Patrik
-Vörös Bettina
-Mészáros Krisztián
-Molnár Viktor


Kérlek, mihamarabb küldjétel el nekem a vargatamasblogos@gmail.com címre.
Néhány jó tanács az e-mail küldéshez, nem árt, ha megfogadjátok:

Email küldése

-mindig tartsuk szem előtt, hogy a címzett nem csak velünk levelezik, sőt valószínűleg több e-mailt kap naponta. Éppen ezért az e-mail legfontosabb része: a tárgy (subject).
-A  tárgy röviden tartalmazza, hogy mit szeretnénk és kik vagyunk. 
-A címzett így rögtön látja kik vagyunk, milyen időpontról/időszakról és milyen témában van szó, és persze ott a nevünk is. Ráadásul visszakeresni is könyebb egy ilyen levelet,rögtön megkapja az információt a fejlécből.
-Például: Minta Marika, III. 18. töri tz
- Ne használjunk kamu neveket
-Ha a szüleid email címével küldesz levelet, akkor nagyon hasznos a TÁRGY( subject) használata
-csatolni a gémkapocs ikonra kattintva tudsz, ekkor kinyílik egy felület, ahonnan ki tudod választani a csatolandó fotót
-A csatolt fénykép legyen éles, valamint tollal írd a füzetbe a lefényképezendő feladatot!
- A MESSENGEREN nem lehet elolvasni a képen lévő írást, mert rossz a felbontása

Az alábbi linkeken ellenőrizheted a múlt órai vázlatodat, valamint ,ha nincs atlaszod, akkor a tk.76. o. térképe alapján is megoldhatod.
Szarajevói merénylet  Írj róla kulcsszavas ismertetőt!
fogalmak Nézd meg a videót!

A link alapján írd le a videó alatt található kapcsolódó fogalmak részből a meghatározásokat a füzetedbe:
-Schlieffen -terv ( villámháborús terv)
-Állóháború
-a többbi fogalom az előző órai munkád ellenőrzésére való.
A hátország fogalmát a tk. 78. oldaláról másold ki. Válaszolj a következő kérdésre:
-Hogyan alakította ahátország életét a háború?
 A füzeteitek fotóját a vargatamasblogos@gmail.com címre küldjétek a fenti tudnivalók figyelembevételével.

Angi néni

2020. március 25. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó hetedikesem!

Folytasd a jelzők gyakorlását!

Oldd meg a következő feladatokat! Mindegyik feladatot addig javítsd, amíg hibátlan nem lesz!

1. EZT
       (segítség: alany-állítmányi szószerkezet:  Zsolti okos
                        jelzős szószerkezet: okos Zsolt )

2. MEG EZT

3. MEG EZT IS

4. MEG MÉG EZT IS

5. NA, MÉG EZT IS


Egy hét múlva, április 1-jén szerdán a mondatrészekből tesztet írunk. Nézd át a tankönyvet (Tk.: 104-105. oldal) és  a füzetbe leírtakat!

Gyakorolj a netes feladatokkal is!


Március 30-án 17 órakor a Microsoft Teams-ben legyél elérhető!

Jó munkát!


Biológia 03.25.

Kedves Hetedikes!


A mai órán továbbra is tajgán élő, de a tápláléklánc végén álló állatokat ismerhetsz meg:

HIÚZ
BARNAMEDVE
Akinek nem teher ingyenesen regisztrálni a mozaweb.hu-ra:
BARNAMEDVE - MOZAWEB
FARKAS

Írd fel a füzetbe az óra címét: A tajga állatai: a ragadozók

Alaposan olvasd át a leckét (tk. 86.-88.o.) és készíts vázlatot a füzetbe tetszőleges módszerrel a tanult szempontok figyelembevételével (lásd: az előző órán leírtak).

Ajánlom figyelmedbe a lecke után következő narancssárga alapon lévő érdekességek elolvasását is.
Gondold át, milyen táplálékláncok jöhetnek létre a tajgán!

Oldd meg a következő mf.-i feladatokat:

40.o.1.,3.,4.f.

Várom a fotókat IDE a mai dátum (03.25. szerda) alá!
Látszódjon a neved!

Ismételj, hiszen a következő órán - hétfőn - számonkérésre számíthatsz. 
Téma: TAJGA - 3 lecke: tk. 80.-89.o.

Eredményes felkészülést kívánok! 😊

Marianne néni

Nyelvtan_Anikó néni

Kedves Gyerekek!


Remélem boldogultatok az ok és célhatározó elsajátításával. Szerintem, ha végig nézted a videót, akkor megérthetted mi a különbség a kettő között.
A lényeg az, hogy az ok határozónál valamilyen előzményre kell gondolni, a cél határozónál meg a cselekvésnek következménye van. Így tudsz különbséget tenni a két határozó között.

Ha valaki nem nézte meg vagy esetleg újra szeretné nézni az okatató videót, akkor az megteheti ITT
( https://www.youtube.com/watch?v=lmj8nVRhmbI)

1. feladat

Mf. 53.o/26.
Elemezd le a négy mondatot és készíts ágrajzot hozzájuk!



2. feladat

Mf. 53.o/27.
Látsz két ágrajzot, ahhoz találj ki mondatokat! De vigyázz, mert nem tartalmazhat több szót, mint amennyi az ágrajzban van!!!

3. feladat

 Mf.53.o./28.


Segítség a feladathoz:

Az ok megelőzi vagy követi a cselekvést?
Sikerült! A mai feleletemre megkaptam az
ötöst!
Miért kaptál ma ötöst? – Mert tegnap megtanultad
a leckét.
Tehát az ötös megszerzését megelőző ok az,
hogy rendesen felkészültél.


A cél megelőzi vagy követi a cselekvést?
Elemezzünk egy irodalmi példát Vörösmarty Mihálytól!
A vadász ... legottan, minden mást feledve,
Ő a lányért, lány a pillangóért,
Verseneznek...
A vadász a később beérendő lányért, a lány a számára annyira csábító pillangóért fut, versenyez. A lány és a pillangó tehát a cselekvés (a futás) után elérendő cél.


Március 30-án 11 órakor legyen mindenki bejelentkezve a teams.microsoft csoportba! Élő órát tartunk.

Jó munkát!

7.A Rajz 2020.03.25. Anatómia


Beadási határidő: nincs
Aki nem töltötte fel az eddigieket siessen vele! (eddig max. 2x45 perced volt rá!) Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak nagyon indokolt esetben. 

Kezdünk!
A mai órán egy videót hoztam nektek, amit legyetek szívesek megnézni!
Lényegében arról szól, hogy hogyan építesz fel egy rajzot. Ezért mondom technikából is sokszor, hogy fontos a geometria, mert minden test, tárgy visszavezethető alapformákra.
Mi nem ástuk volna bele magunkat ebbe a témakörbe, mert ez túlságosan nehéz lenne egy általános iskolás diáknak. Ha viszont kedved támad otthon gyakorolni. Hajrá. (Elsőre nem lesz jó, nyugi. Gyakorlás)
DE!
Ha már ez a helyzet áll fent, hogy otthon maradtunk, legalább tudj róla, hogyan épül fel egy emberi fej rajza.


Video.



Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...