Fordított arányosság
2020. április 29., szerda
Nyelvtan - Kata néni 04.29.
Drágaságok...
Fussunk neki még egyszer!
Az eredményeket látva, és azt, hogy néhányan megpróbálták eladni az ötödik (mármajdnemhibátlandemégmindignem) kitöltésüket úgy, mint az elsőt, úgy döntöttem, ma újrajátsszuk ezt a dolgozat témát. ☺️
Előtte viszont ismételjünk, gyakoroljunk egy kicsit!
1. Ismételd át!
A jelző egy olyan mondatrész, amely valakinek vagy valaminek a minőségét, mennyiségét vagy birtokosát fejezi ki.
Tanultunk ezekről:
3. Kattints IDE és oldd meg a dolgozatot! (holnap délig elérhető)
Ma nincs közös online óránk, de ha kérdésed van, keress Teams-en!
Hajrá!
Fussunk neki még egyszer!
Az eredményeket látva, és azt, hogy néhányan megpróbálták eladni az ötödik (mármajdnemhibátlandemégmindignem) kitöltésüket úgy, mint az elsőt, úgy döntöttem, ma újrajátsszuk ezt a dolgozat témát. ☺️
Előtte viszont ismételjünk, gyakoroljunk egy kicsit!
1. Ismételd át!
A jelző egy olyan mondatrész, amely valakinek vagy valaminek a minőségét, mennyiségét vagy birtokosát fejezi ki.
Tanultunk ezekről:
- minőség jelző (milyen?)
- mennyiség jelző (mennyi?)
- birtokos jelző (kinek a...? minek a...?)
- értelmező jelző
2. Játszd le a következő gyakorló játékokat!
3. Kattints IDE és oldd meg a dolgozatot! (holnap délig elérhető)
Ma nincs közös online óránk, de ha kérdésed van, keress Teams-en!
Hajrá!
Kata néni
Történelem IV.29.
Kedves hetedikesek!
Ma megnézünk néhány érdekességet a világháború magyar vonatkozásaiban. A szövegértésedre nagy szükség lesz, mert a cikk elolvasása után kérdésekre kell válaszolnod.
A füzetedbe írd fel a címet: Magyar érdekességek a világháborúból
Csak a kérdések számát írd le, majd egész mondattal válaszolj!
Jegyet kaptok rá, ezért a szokásos módon küldjétek el az ÉLES fotót a vargatamasblogos@gmail címemre!
Magyar érdekességek
1. Ki volt az első magyar áldozat?
2. Hogyan halt meg?
3. Hol van szobra?
4. Ki az egyetlen magyar háborús bűnös?
5. Miért?
6. Hogyan állított emléket a szegedi 46.gyalogezred parancsnoka a katonáinak?
7. Ki volt a Monarchia legjobb pilótája?
8. Hogyan tisztelgett a temetésén az ellenség?
9. Mekkora volt a magyar veszteség a háborúban?
10. Miért nem tudjuk pontosan, hogy hány magyar katona halt hősi halált?
Szorgalmi feladat plusz pontért:
Nézz utána, Vásárhelyen milyen emlékei vannak az első világháborús hősi halottaknak!
( lehet szobor, síremlék, emléktábla, utca stb.)
Ma megnézünk néhány érdekességet a világháború magyar vonatkozásaiban. A szövegértésedre nagy szükség lesz, mert a cikk elolvasása után kérdésekre kell válaszolnod.
A füzetedbe írd fel a címet: Magyar érdekességek a világháborúból
Csak a kérdések számát írd le, majd egész mondattal válaszolj!
Jegyet kaptok rá, ezért a szokásos módon küldjétek el az ÉLES fotót a vargatamasblogos@gmail címemre!
Magyar érdekességek
1. Ki volt az első magyar áldozat?
2. Hogyan halt meg?
3. Hol van szobra?
4. Ki az egyetlen magyar háborús bűnös?
5. Miért?
6. Hogyan állított emléket a szegedi 46.gyalogezred parancsnoka a katonáinak?
7. Ki volt a Monarchia legjobb pilótája?
8. Hogyan tisztelgett a temetésén az ellenség?
9. Mekkora volt a magyar veszteség a háborúban?
10. Miért nem tudjuk pontosan, hogy hány magyar katona halt hősi halált?
Szorgalmi feladat plusz pontért:
Nézz utána, Vásárhelyen milyen emlékei vannak az első világháborús hősi halottaknak!
( lehet szobor, síremlék, emléktábla, utca stb.)
Matematika Balázs bácsival - 2020.04.29.
Kedves Diákom!
Tegnap az egyenes arányossággal kezdtünk el foglalkozni, de akkor csak annyi feladatot kaptál, hogy nézd meg a mintafeladatot és értsd meg az összefüggéseket, szabályokat.
Ma kiderítjük, mennyire vagy képben az egyenes arányossággal kapcsolatban.
Ehhez készítettem egy Kahoot játékot.
Ha tetszik a játék, többször is lejátszhatod, de csak egyszer kötelező. 😉
Figyelj jól a kérdésekre, mert némelyik kicsit gonosz! 👿 😇
És az óra is ketyeg, ne fuss ki az időből! ⏰
Ha a telefonodra telepített kahoot alkalmazást használod, akkor a szükséges kód: 08192295
Jó játékot és kellemes hosszú hétvégét kívánok!
2020. április 29. Nyelvtan SzÉva nénivel
Hahó hetedikesem!
Az állítmányról már tanultál, nézd meg, mire emlékszel!
Az állítmány az a mondatrész, amellyel állítunk valamit. Ha felteszed azt a kérdést, hogy: Mit állítunk?, máris megtalálod, melyik szó a mondat állítmánya. Mondatelemzéskor két vonallal húzzuk alá az állítmányt, ágrajzban a jelölése Á.
Keresd meg ezekben a mondatokban az állítmányt, és jelöld aláhúzással! Írd le a füzetbe is!
János focizik. A testvérei is fociznak. Mindannyian ügyesek. Én is ügyes vagyok.
Ha jól elemezted a mondatokat, az állítmány mindhárom fajtájára találtál példát.
Ismételd át ezt is!
Az állítmányról már tanultál, nézd meg, mire emlékszel!
Az állítmány az a mondatrész, amellyel állítunk valamit. Ha felteszed azt a kérdést, hogy: Mit állítunk?, máris megtalálod, melyik szó a mondat állítmánya. Mondatelemzéskor két vonallal húzzuk alá az állítmányt, ágrajzban a jelölése Á.
Keresd meg ezekben a mondatokban az állítmányt, és jelöld aláhúzással! Írd le a füzetbe is!
János focizik. A testvérei is fociznak. Mindannyian ügyesek. Én is ügyes vagyok.
Ha jól elemezted a mondatokat, az állítmány mindhárom fajtájára találtál példát.
Ismételd át ezt is!
- Ha az állítmány szófaja ige, akkor igei állítmányról beszélünk. János focizik. Mit állítunk? Focizik- ez a mondat állítmánya. A focizik szófaja ige (mit csinál?), tehát az állítmány igei állítmány.
- Ha az állítmány szófaja főnév, melléknév, számnév vagy névmás, azaz bármely névszó, akkor névszói állítmányról beszélünk. Mindannyian ügyesek. Mit állítunk? Ügyesek- ez a mondat állítmánya. Az ügyesek szófaja melléknév (milyenek?), tehát az állítmány névszói állítmány.
- Ha az állítmány egy névszó (főnév, melléknév, számnév, névmás) és egy segédige kapcsolata, akkor névszói-igei állítmányról beszélünk. Én is ügyes vagyok. Mit állítunk? Ügyes vagyok- ez a mondat állítmánya. Az ügyes szófaja melléknév (milyen?), a vagyok pedig segédige.
Oldd meg EZT a feladatot! Hibátlan megoldásra törekedj!
Találkozunk május 13-án 17 órakor a Teamsben!
Találkozunk május 13-án 17 órakor a Teamsben!
Jó munkát!
Nyelvtan-Anikó néni
Kedves Gyerekek!
A mai óra online élő óra lesz a teamsban találkozunk 10 órakor.
Téma: az előző órán feladott mondatok elemzésének az ellenőrzése.
Állandó határozó
Üdv: Anikó néni
Biológia 04.29.
Kedves Hetedikes!
A mai óránk témája (cím a füzetbe): A magashegységek élővilága
Ugyan hazánkban nincs magashegység - a legmagasabb pont a Kékes 1014m - mégis megfigyelhető a Mátrában, hogy a magassággal együtt változik a növénytakaró képe.
Tanulmányozd az 1. ábrát, amely a hegyvidéki éghajlat diagramját ábrázolja.
Vázlat:
A magashegységek területén hegyvidéki éghajlat alakult ki, melynek jellemzői:
- hűvös nyár
- hideg tél
- sok csapadék
A hőmérséklet és a fényviszonyok határozzák meg egy-egy élőhely jellemzőit.
A magashg.-ekben a növényzet elrendeződése övezetes.
Nézd meg mindkét videót:
A HEGYVIDÉKEK ÖVEZETESSÉGE
HÓHATÁR
Rajzold le a füzetbe a 2. ábrát!
Egészítsd ki: 2000m-hez írd oda: erdőhatár, jelöld a 2700 métert és írd oda: hóhatár
Olvasd el a 100.oldalon a szöveget az állatvilágig.
Három magashegységben élő állatról tanulunk: ZERGE HAVASI MORMOTA SZIRTI SAS
A szokásos módon foglald táblázatba a jellemzőiket.
Mf.: 48.o.3.f.
Várom a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni
Testnevelés - ujjak és alkar erősítése - 3.rész
Sziasztok!
Elérkeztünk a 3. részhez az ujjak és az alkar erősítése témában!
Egy fél literes műanyag flakonra lesz szükség!
(ha lehet akkor gyári bontatlan és szénsavas verzióra)
Fordítsd meg a flakont úgy, hogy a kupak fejjel lefelé legyen és a kezeddel/ujjaiddal, fogd meg a palack alját, felülről.
A kezedet és a palackot, hagyd lógni a tested mellett, miközben szilárd és sima talajon állsz.
A másik kezeddel, indíts el egy stoppert vagy kérj meg valakit aki méri az idődet!
Nézd meg meddig tudod tartani így a palackot.
...majd:
Kézcsere következik!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az edzésnaplódba írd be, melyik kezeddel, mennyi ideig tudtad így tartani a bontatlan palackot!
7.A Rajz 2020.04.29. Világháború művészete
Beadási
határidő: nincs
Ha NEM működik
a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el.
Csak indokolt esetben.
Kezdünk!
A mai órán kicsit művészet történetezünk
vagy törizünk. Hoztam egy rövid
videót, ami kicsit ismétel. És pár képet, amik az I. világháború alatt
készültek.
Művészet lényegében a témaválasztásban változott meg a háború miatt.
Elég, ha ennyit tudtok.
Jó szórakozást (tanulást)
Videó.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Angol-Anikó néni
Dear Students! Homework: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...
-
Kedves hetedikesek! A végéhez értünk a háborúnak. Hallgasd meg a bejátszást, gondolkodj el rajta! a háború befejezése Csak annyi a fela...
-
Hahó hetedikesem! Jöhet a tárgy ? Próbáld felidézni, mit tanultál róla! A tárgy az a mondatrész, amelyre a cselekvés irányul , vagy amel...
-
Hahó hetedikesem! Folytasd a jelzők gyakorlását! Oldd meg a következő feladatokat! Mindegyik feladatot addig javítsd, amíg hibátlan nem ...