2020. március 23., hétfő

Fizika 03.23.


Fizika
Sziasztok!
Házi feladat ellenőrzése: https://learningapps.org/watch?v=p23ebzgna20 oldalon
Óra címe: Nyomáskülönbségen alapuló eszközök
Feladat: Nézz utána, hogyan működnek a következő berendezések és eszközök és próbáld elmagyarázni a működési elveiket a fizika nyelvén!
·        szódásüveg
·        gépjárművek belső gumija
·        szemcseppentő
·        orvosi fecskendő
·        lopó/borlopó
·        szívó vagy nyomó kút
Válaszaitokat https://forms.gle/rev7UKfQia4p9uZ6A -n kérem!
Üdvözlettel: Laci bácsi

A mai tesis feladat :-)



Sziasztok!

Kattints az alábbi linkre és kövesd az utasításokat a mai feladat végrehajtásához!

Van egy Jolly-Joker kártya is, ekkor pihenhetsz :-)


...ha szűkséges a többi feladat közt is tarthatsz pihenőt.

...a 7. és 8. osztálynak mára egyforma feladat jutott ez ne zavarjon össze:-)


Te is tudsz ingyen regisztrálni a felületre és tudsz ilyen feladatokat kitalálni és megszerkeszteni, illetve közzétenni. 

Lehet kihívást csinálni belőle és elküldeni a társadnak.

Ha nincs kedved regisztrálni, akkor az ellenfeled és Te megegyeztek egy célban, amit a héten el kell érni. Pl: Fekvőtámaszban karhajlítás és nyújtás 30db vagy guggolásból felugrás egyben 50db.
Skype, Messenger és web kamera és máris tudjátok egymást ellenőrizni :-)

A feladat olyan legyen, ami nem balesetveszélyes és te is meg tudod csinálni!

A Fair Play szabályai szerint hívd ki a társad, azaz olyan ellenfelet válassz, akivel szívesen összemérnéd az erődet, mert nem tudod Ő vagy Te az ügyesebb, gyorsabb, erősebb!

...Továbbá ne "szájkaraté" legyen :-)

Az edzésnaplótokba írjátok le, kit hívtatok ki és mi lett az eredmény, na és mi volt a feladat!
A feladat kihívás része, végigkíséri az egész hetet péntekig, ha gondoljátok vasárnap délig. 

Gyógytestnevelés


Olvassátok el az egész oldalt és után kezdjetek a feladathoz!!!!

Feladat végrehajtása: udvaron. 
Kell 10-11 papírlap. Minden lapra ráírsz egy feladatot külön-külön, majd megfordítod, hogy ne lásd mi van ráírva és összekevered. Az udvar különböző pontjain elhelyezed a lapokat (teszel rá egy kavicsot), úgy, hogy ne lásd mi van ráírva. Nem kell eldugni! Kijelölsz egy helyet, ami az indulási pont és tetszőleges sorrendben odafutsz a lapokhoz megfordítod elolvasod és teljesíted. Ha kész mehetsz tovább. Feladat vége, ha az összes feladatot teljesítetted. Lehet versenyezni a szüleitekkel vagy testvérrel, de akár saját magatokkal is. Ebben az esetben mérjétek az időt. Arra figyeljetek, hogy a lapokat mindig ugyanoda tegyétek. Persze lehet, hogy más feladat kerül arra a helyre.
A feladat előtt mindig végezzetek egy kis bemelegítést!
Vonjátok be a szüleiteket is!


Feladatok: Helyezkedj el szabadon az udvaron, kertben. Vagy csak a másik szobában.
1.Térdemeléssel futás helyben, nagy intenzitású (amilyen gyorsan csak tudod) 30 térdemelés. Számold közben.
2. Sarokemeléssel futás helyben, nagy intenzitású. 30 db. Számold közben.
3. 10 db 4 ütemű fekvőtámasz
4. Páros lábon szökdelés helyben páros karú körzéssel előre 10x.
5. Pároslábon szökdelés helyben páros karú körzés hátra 10x.
6. 5db fekvőtámasz
7. 0,5 kg súllyal (egy kis üveges víz): zárt állásból ugrás kosárlabda alapállásba (hajlított terpeszállásba) nyújtott karú lendítéssel magastartásba, két kézzel fogod a súlyt magad előtt és onnan indulj 10x.
8.Beszaladsz a házba és alaposan kezet mosol. Majd kiszaladsz újra, vagy át a másik szobába.
9.Beszaladsz a házba és leülsz egy székre 10x.
10. Harántterpeszben váltott lábú szökdelés 10x.
+1 Beszaladsz a házba és felpattansz apu, anyu hátára.
 😊 A +1 feladat: javaslom, hogy először mond el nekik mi a terved, illetve ha a fizikai adottságok nem teszik lehetővé, akkor anyu, apu ugrik a Te hátadra 😊 ( kihagyható feladat)

Matematika 2020.03.23. (101.óra) - András bá

2020.03.23.                         101.óra
      Gyakorlás (Tengelyes-,középpontos tükrözés,eltolás)

1.) Tengelyes tükrözés
     Tengelyes tükrözés 2

2.) Középpontos vagy tengelyes?
     Középpontos vagy tengelyes 2

3.) Szimmetriatengely  

4.) Szögpárok

5.) Eltolás 
     Eltolás 2

Nyelvtan - Kata néni

Drága hetedikeseim,
nagyon megdicsérem a csoport nagy részét, mert a múlt heti feladatot szépen, és a legtöbben jól oldottátok meg.
Kiemelném, hogy gyönyörű füzetvezetéseket láttam! Nagyon ügyesek vagytok!




Lássuk a múlt órán kiadott mondatok helyes megoldását:

Ma összefoglaljuk a határozókról tanultakat, hogy aztán szerdától tovább szelhessük a mondatelemzés vizeit. Hoztam neked egy összefoglaló táblázatot, amiben szerepel minden eddig megtanult mondatrész (plusz két határozó, amit nem vettünk). A kép kattintásra nagyítható.


Az összefoglaláshoz három játékot hoztam nektek. 
  • ITT egy learningapps-et találsz.
  • IDE kattintva egy quizizz nyílik meg.
  • és ITT egy másik quizizz játékot találsz.
A quizizz feladatok szerda délig lejátszhatók, a 88%-nál jobban teljesítőknek jár egy órai munka ötös, úgyhogy a kitöltésnél mindenképp a saját neved add meg, ahogy órán is csináltuk már. 

Hajrá! :)

Kata néni


2020. március 23. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó hetedikesem!

Előző alkalommal a jelzőkkel ismerkedtünk meg. Nyisd ki a füzeted, és olvasd át, mit kell tudnod róluk!

1. Most kipróbálhatod, milyen ügyes vagy, ITT .

Erre a felületre érkezel:



A kék nyílra kattintva már játszhatsz is. A kis figurát számítógépen a nyilakkal, mobilon az ujjaddal irányíthatod.

2. Ha kijátszottad magad, egészítsd ki az alábbi mondatokat mennyiségjelzőkkel! Ne csak számokban gondolkozz! A Hány? Mennyi? kérdésekre lehet válaszolni úgy is, hogy: sok, néhány, stb.
Írd le a szöveget a füzetbe!

Osztályunkban ____ gyerek van. ____ lány és _____ fiú. ___________ diák szereti a matekot, _______________ a tesit is.  ___________ órán csoportbontásban tanulunk.  Ezeken az órákon ____________ csoportban dolgozunk.


3. Alkoss az alábbi szavakkal birtokos jelzős szerkezeteket! Írd le őket a füzetedbe!

példa: mi,feladat → a mi feladatunk

ti, testvérek   → __________________
én, probléma → __________________
pohár, szín    → __________________
ház, fal         → __________________
Kati, láb       → __________________


4. Már dolgoztál az Okosdobozon, nem ismeretlen számodra.

Kattints IDE !

Az alábbi feladatokat kell megoldanod:

  • Egyszerű mondatok elemzése
  • Hogy is írjuk helyesen?


Használhatod, a füzeted, a könyved, ha bizonytalan vagy a megoldásban. Mindkét feladat minimum 80% - os legyen! Annyiszor csináld meg, amíg ez nem sikerül!


5. Gyakorolj még egy kicsit! Kattints IDE !



Kattints a szófaj gyakorló játékunkban részre!


A lap alján megjelenő szó szófaját kell kitalálnod. Mindig három lehetőség közül választhatsz. Egy játékban 10 szó szófaját kell meghatároznod. Addig próbálkozz, amíg egy körben legalább 8 helyes megoldásod nem lesz!


Jó munkát!

Matematika Balázs bácsival 2020.03.23.

Kedves Diákom!

Remélem, jól telt a hétvégéd és valamennyire ki tudtad pihenni magad!

A múlt héten adtam egy kis házi feladatot. Először egy videót kellett megnézned, majd néhány kérdésre kellett válaszolnod.


Kérlek, alaposan nézd át a megoldást, hasonlítsd össze azzal, amit készítettél és ha volt hibád, javítsd ki!

Ami most a legfontosabb, hogy egy hozzárendelésről el tudd dönteni, hogy függvény-e.

Mi is volt a függvény? Egyértelmű hozzárendelés. 

Ami azt jelenti, hogy minden elemhez maximum egy elemet rendelünk hozzá.
Ha minden elemhez egy elemet rendelünk hozzá, akkor az rajzon úgy kell, hogy kinézzen, hogy minden elemből 1 nyíl indul ki. Lásd a példában szereplő rajzot.

Ha nem 1 nyíl indul ki, akkor nem egy elemet rendelünk hozzá, és akkor az a hozzárendelés már nem egyértelmű, azaz nem függvény.

A mai feladatod az alábbi online feladat megoldása. Légy szíves, nézd meg alaposan a képeket és ne kísérletezéssel, hanem meggondolással oldd meg!
Ha a képet nem látod jól, kattints rá a képre és kinagyítja. 😉

Jó munkát kívánok!

Földrajz 03.23.

Kedves Hetedikes!


Várom azok munkáját, akik még nem küldték el az előző óra feladatait!

Továbbra is az Ausztrál kontinensen járunk, ma az Ausztrál Államszövetség-ről tanulunk.

Mindenekelőtt nyisd ki az atlaszodat az Ausztrália és Óceánia térképlapnál és a könyvedet a 109. oldalon.

Kezdésnek olvasd el a tankönyvben a rózsaszín alapon lévő érdekességet Ausztráliáról.

Különleges Ausztrália, hiszen a sziget egy földrész és egy ország is. Az ország  legfontosabb adatait és címerét láthatod az oldalon. Vajon mit szimbolizál ez a részletgazdag címer? Nézz utána ha érdekel! 😅

Feltétlenül nézd meg az alábbi VIDEÓ-t.

Keresd meg a fővárost, Canberra-t és a következő városokat: Sydney, Melbourne, Perth

Nyisd ki a füzetedet, írd fel:
A kontinensnyi ország: az Ausztrál Államszövetség 

Készíts vázlatot önállóan a videóban elhangzottak és a tankönyvben olvasottak alapján.
/A bányakincsek jeleit rajzold le és színezd, ahogy már Afrikánál is tettük./

Oldd meg a mf. következő feladatait:

46.o. 1.,3.f.
47.o. 4.f. 

A füzetkép és a mf.-i feladatok fotóját küldd el IDE a mai dátum (03.23. hétfő) alá!
Tüntesd fel a képen a nevedet!

Marianne néni 

Angol - Dóri néni csoportja 2020. március 23.

Good morning!

A múlt héten visszaküldött feladataitokból úgy láttam, hogy még ránk fér egy utolsó gyakorló óra a témazáró előtt.

1) Check your answers.

Köszönöm azoknak, akik elküldték az elkészített feladatokat. Volt akinél csak apróbb pontatlanságokat láttam, másoknál viszont több hibát is láttam..
Kérlek, ellenőrizd te is az előző órán elkészített feladatot a füzetedben! Alaposan nézd át mit írtál, figyelj a helyesírásra is!

Fontos, hogy javítsuk a hibáinkat, mert abból is tanulunk!

A megoldások:

2) Past Continuous

A folyamatos múlt idővel kapcsolatban kérlek, alaposan olvasd át ezt a cikket ismétlés gyanánt: 

PAST CONTINUOUS
(https://www.5percangol.hu/nyelvtan_tananyag_igeidok/past-continuous-azaz-a-folyamatban-lev-mult-id)


3) Online Practice 1

Oldd meg ezt a nyomkodós tesztet az egyszerű és a folyamatos múlt igeidők gyakorlására.

(https://www.5percangol.hu/online_nyelvtani_tesztek/were-you-doing-or-did-you-do-past-simple-and-continuous-practice-test/)

4) Online Practice 2

Gyakorlófeladatsor a Redmentán:                ITT
(www.redmenta.com/embed/1944205432)


A témazáró dolgozat is hasonló lesz, amit kedden fogok feltenni ide.

Jó munkát! Ha kérdésed van, keress bátran!

Nyelvtan-Anikó néni

 

Kedves Gyerekek!

 Először is szeretném megköszönni annak a 10 embernek(Viola, Petra, Bianka,Lara, Márk, Pepe, Ivett, Máté és Máté) , akik elküldte a feladatot. Ők +-t kapnak 3 után jár egy 5-ös. Viszont, ha nem külditek 1-es jár.


A mai órán új anyagot veszünk:

Ok -és célhatározót vesszük át.

 

Ehhez az anyaghoz találtam egy szuper videót ITT
( https://videotanar.indavideo.hu/video/Nyelvtan_-_Mod-_allapot-_ok-_celhatarozo_-_oktato_tananyag)
Nézzétek végig, akár többször is, hogy világos legyen az ok- és a célhatározó!

Itt egy táblázat, ami lehet hogy egyértelműbbé teszi a megértést. Ezt másoljátok is, le a füzetbe!!!








Tk.67.o és a 68.o-on olvashatod el az ok és célhatározó leírását.

Feladat: Mf. 52.o/25.a,b 

Elemezd le a mondatokat, a vonalra pedig írd le az okhatározó szófaját!


Játék az ok és célhatározóval ITT
(https://wordwall.net/resource/417478/nyelvtan/c%c3%a9lhat%c3%a1roz%c3%b3-vagy-okhat%c3%a1roz%c3%b3)

Hamarosan dolgozatot írunk!!!!


Jó munkát!

Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...