2020. április 28., kedd

Változásbejelentő

Hahó Gyerökeim!

A mai Teams elmarad😢, de HOLNAP 11 órakor a nyelvtan után pótoljuk😉.

Éva néni





Matematika 2020.04.28. (117.óra) - András bá

2020.04.28.                        117.óra
DOLGOZAT - javítása
Egyenes arányosság - lineáris függvény

1.) Ábrázold a pontokat koordináta - rendszerben! Írd 
     oda a pont betűjelét!

    A (8;8),   B (-5;7),   C (0;6),   D (7;-5),   E (-8;-6),   F (6;0)
 
 

--------------------------------------------------------------------------------

2.) Add meg a koordináta - rendszerben ábrázolt pontok
     koordinátáit! 
    A (5;6),   B (0;4),   C (-6;4),   D (4;0),   E (-5;-5),   F (7;-4)

 

---------------------------------------------------------------------------------

3.) Ábrázold a következő egyenes arányosság 
     függvényeket egy koordináta rendszerben! 
    
     f(x) = x       g(x) = - 1/2x    e(x) = - 2x    h(x) = 3/4x

 

---------------------------------------------------------------------------------

 4.) Írd le az ábrázolt függvények hozzárendelési 
      szabályait!
      zöld  f(x) = 3x,   kék  g(x) = 2/3x,   piros  h(x) = -x,   
      barna  e(x) = -0,5x

 

 --------------------------------------------------------------------------------

 5.) Írd le a lineáris függvény általános (ax+b)
      hozzárendelési szabályát háromféle alakban!

      x ↦ ax + b      y = ax + b      f(x) = ax + b

 --------------------------------------------------------------------------------

 6.) Ábrázold a következő lineáris függvényeket egy
      koordináta rendszerben! 

     f(x) = x+3,   g(x) = -1/2x+3,   e(x) = -2x- 4,   h(x) = 3/4x- 4


--------------------------------------------------------------------------------

7.) Írd le az ábrázolt függvények hozzárendelési 
      szabályait!
  
    zöld   f(x) = 3x + 2,      kék   g(x) = 2/3x - 3,   
   piros   h(x) = -x + 3,     barna   e(x) = -0,5x - 4



THE END


Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 28.

Good morning!

Do you remember Sweet Sue's story? What were the bank robbers doing? They were asking for directions. What was Sweet Sue doing? She was giving directions.

Emlékeztek mit csináltak a rablók a tegnapi történetben? Útmutatást kértek.
Sweet Sue pedig útmutatást adott.

Témánk: Asking for and giving directions (útmutatás kérése és adása)


1) Prepositions of place

Mivel az útmutatáshoz meg kell mondanunk helyek, épületek pontos helyét, ezért használnunk kell helyhatározó prepozíciókat (pl.: The bank is next to the police station. The post office is between the town hall and the courthouse.).
Ismételjük át a helyhatározó elöljárószavakat (prepositions of place) és jelentésüket az alábbi képpel:


Még több helyhatározó prepozíció, amikre szükségünk lehet:


2) Where is the bank? and the post office?

Tankönyv 47. oldal 2. feladat
Follow the routes from the story and find the bank and the post office on the map.
Kövesd a történetben leírt útvonalat és jelöld be a térképen, hol van a bank és a posta!
  • Bank:
    Go along this street. There’s a supermarket on the right. Go past the supermarket and take the first turning on the left. There’s a bank on the right. It’s on the corner, next to the police station.
     
  • Post office:
    It’s on the other side of the canal. Turn right at the traffic lights. Go along that road till you come to a roundabout. Go straight on at the roundabout and over a bridge. The post office is on the left. It’s between the courthouse and the town hall – opposite the prison.



3) Workbook

Munkafüzet 36. oldal 1. feladat
Match the expressions to the pictures. Párosíts a kifejezéseket a képekkel! Írd be a képek betűjelét a kifejezésekhez!


Csütörtökön 10-kor online óra lesz a Microsoft Teamsben! Leellenőrizzük a hétfői és a keddi feladatokat és megbeszéljük az esetleges kérdéseket. Várlak benneteket!

Best wishes!

Kémia (Vegyületmolekulák 1)

Kedves hetedikesek!

Miután megismerkedtünk az elemmolekulákkal, következnek a vegyületmolekulák.

 Ismétlő kérdések, amelyekre mindig tudni kell(ene) a választ.
a) Hol vannak a periódusos rendszerben a stabil elektronszerkezetű atomok? Mi az elemek neve?
    Hány vegyérték elektronjuk van?
b) Mit nevezünk kémiai kötéseknek?
    Miért létesítenek kémiai kötéseket az atomok?
c) Milyen fajta kémiai kötésekről tanulunk?
d) Mit nevezünk kovalens kötésnek?
e) Mitől függ, hogy az elemmolekulákban hányszoros kovalens kötés jön létre?
f) Sorold fel a tanult elemmolekulák nevét és jelét!

Ellenőrizzük le a házi feladatot!

Cím: Vegyületmolekulák 1

Nézzük meg, hogyan tudnak összekapcsolódni a különböző atomok kovalens kötéssel.
Vizsgáljuk meg a vízmolekulát és a szén-dioxid molekulát!

Ehhez nagyon jó a tankönyv magyarázata a 87-89. oldalig. Ezt alaposan tanulmányozd át!

Az áttanulmányozás után írd le a kékkel megadott óravázlatot! Ezt kell elküldened.

1. A víz vízmolekulákból áll. A víz és molekuláinak jele: H2O
·           - színtelen, szagtalan folyadék
·           - nem ég, égést nem táplál
·           -  élethez nélkülözhetetlen
·           - 3 halmazállapota van: jég, víz , gőz
·           -  jó oldószer
  - a hidrogén égésével keletkezik: H2 + O2 → H2O

A vízmolekulákban 1 oxigénatomhoz 2 hidrogénatom kapcsolódik: H2O

2. A szén-dioxid CO2
   színtelen, szagtalan gáz
       - a levegőnél nagyobb sűrűségű
   az égést nem táplálja, tűzoltásra használják
     - fulladást okoz
    vízben oldódik, szódavíz lesz
    a szilárd CO2 a szárazjég
A szén-dioxidmolekulában 1 szénatomhoz 2 oxigénatom kapcsolódik kovalens kötéssel. CO2

Hf. tk. 86-89. oldal elolvasni, megérteni
      Írni Mf. 62 / 9, 10 feladat Következő órán ellenőrizzük.
      Elküldeni a vázlatot!  Határidő április 28. 16 óra (garaiedit62@gmail.com)

Várlak Benneteket a Team-en, kedden 10 órakor!

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.28.

Kedves Diákom!



Ma az egyenes arányossággal foglalkozunk.

Egy kis ismétlés: emlékszel még, mikor nevezünk két változó mennyiséget egyenesen arányosnak?


Alaposan átnézted? Ugye a 2. oldalt is tanulmányoztad?

Akkor szedjük össze a tudnivalókat!

Két változó mennyiség egyenesen arányos, ha az egyik mennyiség valahányszorosára változik, akkor a másik mennyiség ugyanannyiszorosára változik.

Ha két változó mennyiség egyenesen arányos, akkor (nullától különböző) összetartozó értékpárjaik aránya állandó.

Az egyenes arányosság grafikonja az origón áthaladó egyenesre illeszkedik.

Mára gyakorlati feladatot nem kapsz, de ne aggódj, holnap már számolnod is kell majd! 😉 😀

2020. április 28. Német

Kedves hetedikes!

Köszönöm a tegnapi Teams-részvételt. Hiányzók: Lidi, Krisztián.

Megbeszéltük a Tk. 48. oldal 9. feladatát, és elkezdtük megoldani a 10. feladatot.

Ezt folytatjuk ma!


Írd meg a következő párbeszédeket!

Az elsőt tegnap meg is beszéltük:

- Wann ist Tina vom Fahrrad gestürzen? Vorgestern?
- Ja, sie ist vorgestern vom Fahrrad gestürzen.

Segítek a többi múlt idejű alakkal:
gehen → ist gegangen
sehen → hat gesehen
fahren → ist gefahren
zurückkommen → ist zurückgekommen
bleiben → ist geblieben

Ellenőrzés

A füzetedről készült képet töltsd fel IDE!
Határidő: péntek 16 óra!

Erika néni

2020. április 28. Irodalom

Hahó hetedikesem!

A kőszívű ember fiai Jókai regényei közül számomra a legkedvesebb. A szabadságharc és forradalom idején játszódik, három fiú (akik testvérek) története.

Bradlay Kazimír főispán haldoklik. Zsarnok férj és apa, még a halálos ágyán is parancsokat osztogat feleségének, Marie-nak. Három fia, Ödön (diplomata), Richárd (királyi testőr) és Jenő (hivatalnok), mind az udvart (értsd: a bécsi császári udvar) szolgálják, kötelezi őket, hogy továbbra is hűek maradjanak Bécshez. Marie-t pedig arra utasítja, hogy hat hét múlva menjen feleségül politikai utódjához, Ridegváry Bencéhez. Merthogy ezt követeli meg az országos és a családi politika.




Baradlayné férje halála után fogadalmat tesz: pont az ellenkezőjét fogja tenni, mint amit a férje a végrendeletében meghagyott.

Hazahívja Ödönt, aki Oroszországban diplomatáskodik. Azért került ilyen messzire a családtól, mert az apja el akarta távolítani szerelmétől, Arankától. Ödön hazatér, főispán lesz, és Arankával családot alapít.

Jenő, a legkisebb fiú gyakran megfordul a Plankenhorst-házban, mert reménytelenül szerelmes Alfonsine-ba, aki rendkívül szép és rendkívül gonosz nő is. Bár gazdag, de nyomorúságos körülmények között nevelteti fiát, akinek egy Palvicz Ottó nevezetű osztrák katonatiszt az apja. Erről az anyján és Ottón kívül senki nem tud.



Richárd, a középső fiú is bejáratos Plankenhorstékhoz, őt is a szerelem vezérli, de ő Editbe, a házban élő szegény lányba lesz szerelmes. Edit is viszontszereti, így hamarosan jegyesek lesznek.



A forradalom és szabadságharcban Ödön tevékenyen részt vesz, Richárd a huszárjaival hazaszökve átáll a magyar oldalra. Jenőt az anyja, Baradlayné hazaszökteti Bécsből.

Richárd Isaszegnél Palvicz Ottóval párbajozik. Ő nyer, és megígéri a haldokló tisztnek, hogy felkutatja és felneveli fiát. Richárd és Ödön is részt vesz Budavár visszavételében. Richárd megsérti Ödönt, testvéri párbajt vívnak, melyet Ödön nyer. A legkisebb fiúnak, Jenőnek nem jut ennyi izgalom, ő anyjának és Ödön családjának támasza.



A szabadságharc leverése után Ödön menekülne, de elfogják, aztán megszökik, és végül hazamegy, hogy otthon várja a sorsát. Hamarosan idézést is kap a katonai rendőrségtől, de tévesen öccse, Jenő nevére állítják ki azt. Jenő nem árulja el a levél tartalmát a családnak, és elmegy a katonai törvényszékre. Nem igazítja ki a elírt nevek miatti tévedést, így elítélik, és kivégzik.



Richárdot is bebörtönzik. Alfonsine bosszút akar állni rajta Palvicz Ottó megölése miatt, akibe szerelmes volt. Haynauhoz megy, és elárulja neki, hogy ez az utolsó napja a hatalom közelében, mert másnap a túlzásba vitt megtorlások miatt leváltják. Rá akarja venni Haynaut, hogy még utoljára álljon bosszút, és végezzen a bűnösökkel, Richárddal is.

Alfonsine terve nem válik be, Richárd kegyelmet kap, és elveszi Editet, akiről kiderül, hogy a Plankenhorst-vagyon örököse.

VÉGE


Csak a fő cselekményszálról írtam, ennél sokkal szerteágazóbb ez a Jókai regény. A fenti képek a regényből készült kétrészes filmből vannak. Ha szeretnéd megnézni, EZEN a helyen mindkét részt megtalálod.

Jó szórakozást!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


A mai órán folytatjuk a present perfect gyakorlását.

1. feladat


Nyisd ki a TK. 59.o. Grammar: Present Perfect questions.
Kérdés alkotásnál előre kerül a have/has cselekvő és az ige 3.alakja.




2. feladat


Mf.46.o./1. Gyakorold az igék 3.alakját!





3.feladat



Mf. 46.o./2.
Írj igaz állításokat present perfect igeidőbe saját magatokról! Használt a / után a have/has segédigét és az ige 3.alakját!




4. feladat

Mf. 46.o./3.

Alkoss kérdő mondatokat felhasználva a szavakat!





Best Wishes!








Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...