2020. március 19., csütörtök

Fizika 03.19.2.óra


Fizika 7. osztály

Sziasztok!

Ezen a héten folytatjuk a nyomásról tanultakat.

Óra címe: A gázok nyomása (Tankönyv 81.o-83.o)

A légnemű anyagoknak is van súlya, tehát van nyomása is.
Mitől függ ez a nyomás érték?
·       Az anyagtól
·       Tengerszint feletti magasságtól

Keress rá egy Torricelli kísérletre! (mozaweb, youtube)
Elemezd a látottakat!
Szorgalmi ötösért: Torricelli olasz fizikus élete és munkássága (lehet ppt, word). Küldd el nekem a csorbalaszlo1962@gmail.com-ra!

Nyisd meg a következő oldalt és oldd meg a feladatot! https://learningapps.org/5157317

Házi feladat:
83. o. Gondolkozz és Válaszolj! 1., 2., 3.
Tanulni: Tankönyv 81-83. oldal

Gyógytestnevelés-gyógyúszás

Kedves Krisztián!

Mára küldök Nekted egy videót sportágtörténeti ismeretekkel. A videót figyelmesen hallgasd meg, úszással kapcsolatos ismereteket hallhatsz és láthatsz. Kérlek Téged, hogy figyelmesen nézd meg, mert a következő alkalommal ehhez kapcsolódó feladatlapot fogok küldeni Neked!

A videó megtekintéséért katt ide:


Jó munkát!

Ági néni

Matematika 2020.03.19. (26.gyakorlás) - András bá

2020.03.19.                    26.gyakorlás
Középpontos tükrözés

Hf. ellenőrzése
Tk.: 119.o.20.
      




















Javítsd ki a házifeladatodat!

1.) Nézd meg a videót ismét nagyon figyelmesen és szerkessz a tanárral együtt!
Video

2.) Szerkessz egy téglalapot ( a = 3cm, b = 4cm) és tükrözd középpontosan egy külső O pontra! 



Középpontosan szimmetrikus síkidomok

1.) Tk.: 120.o. 3.példa


2.) 120.o. tétel: + bizonyítás!
     A paralelogramma középpontosan szimmetrikus 
     négyszög. 

Hf.: Tk.: 120.o. 25.f.
              121.o. 26.f.
 Csak a házi feladatot töltsétek fel!
Írd a feladat legelejére a neved! Ha tudod, hogy hívnak!
Katolikus hittan 2020. 03. 19.

                                             Kedves Gyerekek!

A kialakult helyzet miatt nem tudjuk, hogy mikor lehetünk újra együtt a hittan órákon. Addig is gondoljatok minden nap a Jóistenre! Nekünk, keresztényeknek benne van minden reménységünk, még az ilyen nehéz időszakokban is. A tananyag mellett ne feledkezzetek el az imádságról! Imádkozzunk egymásért, a bajban lévőkért! Vigyázzatok magatokra, egymásra és embertársaitokra!
Úgy gondolom, hogy év eleje óta sokat fejlődött a hitetek, s a hittan órákhoz való hozzáállásotok, aminek nagyon örülök! Tudjátok, mi Jézus követői vagyunk! Ezért is gondoltam, hogy az elkövetkező órákban is Őt kell egyre jobban megismernünk, hogy követni tudjuk. Beszéltünk arról, hogy most nagyböjt van, ami bűnbánati időszak. Gondolkozzatok el, hogy mi az, ami elválaszt a szeretettől, a jócselekedetektől! A digitális Bibliát fogjuk használni, amiből a megjelölt rész alapján el tudod olvasni a történetet. Az olvasás mellett szeretném, ha megnéznétek a neten a Jézus életőről szóló filmet! Az egyik hosszabb, ennek a címe A názáreti Jézus, a másik rövidebb, ennek a címe Jézus élete Lukács evangéliuma szerint. A filmet folyamatosan nézzétek, a Szentírási részeket minden alkalommal megadom. Mindig imával kezdd a foglalkozást!

Ima: Mi Atyánk...

Tananyag: A csodálatos kenyérszaporítás. Digitális Biblia Jn 6, 1-13. (Ezt kell beírni a keresőbe.)  Ezek a jelölések azt jelentik, hogy hol található a Bibliában ez a történet. A Jn azt, hogy a János evangéliumában, a 6 (nagy szám) azt, hogy a hatodik fejezetben, az 1-13 (kis számok) pedig azt, hogy az egytől tizenharmadik versig találod meg.
Ez a történet arról szól, hogy Isten bármilyen csodára képes, mégis meghív bennünket, hogy segítsünk neki itt a földön, a mi önfeláldozó szeretetünkre is szüksége van. Másrészt pedig arról is, hogy ne pazaroljunk, becsüljük meg még a maradékot is, hiszen sok embernek még a napi betevő falatja sincs meg! Ez utóbbi most nagyon aktuálissá válik...

Feladat: Olvasd el a digitális Bibliából a megadott részt!  Írd le, hogy Te mivel tudnál segíteni!

Kézműves szakkör III.19.

Kedves szakköröseim!
Hogy ne maradjatok kézműveskedés nélkül, linkeltem nektek egy videót , aminek a segítségével elkészíthetitek a bari karkötőiteket. Mivel minden alapanyag a suliban maradt, a betűs gyöngyök, fonalak, zsinórok, így otthon kellene szétnéznetek, hogy mit találtok. Madzag, zsinór, vastagabb fonal, bármi szóba jöhet....
karkötő
 Nincs házi feladat, nem kell fotót küldeni, de ha elkészült és megosztanád velem a fotót, akkor szívesen fogadom a vargatamasblogos@gmail.com címre.
Ne feledd, nem kötelező.
Jó kikapcsolódást!

2020. március 19. Etika



Hahó hetedikesem!

Minden alkalommal, amikor „itt” találkozunk, kapsz egy történetet, amelyen elgondolkodhatsz.


A vadlibák csoportosan „V” alakban szállnak. Repülés közben mozgatják szárnyukat, s a levegő felhajtóereje fenntartja a következő libákat. Így lehetséges, hogy 71%-kal hosszabb távolságot tudnak megtenni, mintha csak egyetlen pár repülne.

Ha egy vadliba kirepül a sorból és egyedül próbál célhoz érni, azonnal lelassul, mert nem segíti őt többé a levegő emelő hatása, amelyet a többi vadliba szárnycsapásai biztosítanak számára. Így gyorsan visszarepül a sorba, hogy repülése könnyebbé váljon a társai erőfeszítése által.

Amikor a vezető liba elfárad, egy másik veszi át a helyét az élen.

Repülés közben a hátsó vadlibák hangosan gágognak, hogy az elsőket erőfeszítéseikben biztassák.

Ha egy vadliba megbetegszik, két társa leszáll vele, s addig együtt maradnak, míg meggyógyul, vagy elpusztul. A libák ezután visszatérnek a saját közösségükhöz, vagy hármasban, vagy már csak kettesben. Olykor egy másik közösséggel repülnek, míg el nem érik a sajátjukat.




03.19. biológia


Kedves Gyerekek!

A múlt órán a tajgával ismerkedtünk meg.
Elevenítsd fel a tanultakat a következő videók segítségével:

VIDEÓ

VIDEÓ - FENYŐFÉLÉK

VIDEÓ - NYÍRFA

A mai órán a tajga növényevő állataival foglalkozunk.

Írd fel a füzetedbe: A tajga állatai: a növényevők

Nézd meg a következő videókat:

SIKETFAJD
KERESZTCSŐRŰ
MÓKUS
JÁVORSZARVAS 

Olvasd el a tankönyvben a leckét: 84.-85.o.

Készíts a füzetbe mind a négy állathoz gondolattérképet:

a már tanult szempontok  - ÉLŐHELY, TESTFELÉPÍTÉS, TÁPLÁLKOZÁS + CSŐR VAGY

ZÁPFOG TÍPUSA, SZAPORODÁS, ÉLETMÓD - figyelembevételével minden fontos tulajdonság

szerepeljen az ábrákon!

Oldd meg a munkafüzetben a következő feladatokat:

39.o. 2.,3.f.

Feltétlenül írd rá a nevedet a füzet és a mf.-i oldalak tetejére!
A füzetképről és a mf.-i feladatokról várom a fotókat IDE a mai dátum (03.19. csütörtök) alá!

Marianne néni





Angol-Anikó néni

Dear Students!

1.óra

A Family témában született fogalmazásokat töltsd fel IDE

A mai órai anyag :
 mf.39.o./5. Reading comprehension
mf. 39.o.6. (A képekről írj egy mondatot egyszerű múlt időben!)

 Nézzük a nyelvtant!!!!
TK. 49.o./4.a,b

A segítség ITT található.
(ha az ITT szónál nem tudod megnyitni)
 https://www.5percangol.hu/nyelvtan_tananyagok/anybody-somebody-nobody-anything-somehing-nothing

Gyakorlás ITT addig csináld, amíg nem hibátlan.

2. óra

Nézd meg az Extra English egyik részét,amit még nem láttál!

Gyakorló feladat ITT

Good Bye!





2020. március 19. Német

Kedves hetedikes!

Emlékszel még, mit tanultunk a felszólító módról?

GRAMMATIK! 

Igyál (te)! = Trink!
Igyatok (ti)! = Trinkt!
Igyon (Ön)! Trinken Sie!

1. feladat

Egy Kahoot-játékot készítettem neked a témában! Sok sikert kívánok hozzá!

KAHOOT-játék (PIN: 0748727)

2. feladat

Wir geben einige Ratshläge.
(=Tanácsot adunk.)
De megy ez már felszólító módban is!
Gib einige Ratschläge!

Tankönyv 43. oldal 14. feladat

Értelmezzük a példát!

Zu viele Süßigkeiten schaden der Gesundheit. 
A túl sok édesség árt az egészségnek.

Szólítsd fel Tinát, a gyerekeket és Weigel urat, hogy ne egyenek túl sok édességet!
Az igét (schaden) hozd a mondat elejére felszólító módban!
Kerüljön a mondatba a nicht tagadószó is!

Tina: Iss nicht so viele Süßigkeiten!
Kinder: Esst nicht so viele Süßigkeiten!
Herr Weigel: Essen Sie nicht so viele Süßigkeiten!

Tanuld meg a felszólító módú igéket! Soronként mondd el magadnak legalább ötször!
Pl. Nimm! Nehmt! Nehmen Sie! Nimm! Nehmt! Nehmen Sie! Nimm! Nehmt! Nehmen Sie! Nimm! Nehmt! ... :) 

Alakítsd át ezeket a mondatokat az előző példa alapján! (Tina, Kinder, Herr Weigel)
A GRAMMATIK táblázat segít a megfelő felszólító módú ige megtalálásában.

Zu viel Fernsehen schadet der Gesundheit.
= A túl sok tévénézés árt az egészségnek.

 és

Rauchen schadet der Gesundheit.
= A dohányzás árt az egészségnek.

3. feladat

Munkafüzet 30. oldal 8. feladat

Írd ki ezeket a kérdéseket a szótáradba:

Was tut gut? = Mi tesz jót?
Was schadet? = Mi árt?

Válaszolj ezekre a kérdésekre a megadott kiefejezésekkel! Miden oszlopból egyelemet felhasználva tudsz mondatokat létrehozni.

4. feladat

Munkafüzet 30. oldal 9. feladat

Írd a helytelenül írt szavak mellé a helyes alakot!

5. feladat

Töltsd ki a munkafüzet 38-40. oldalán lévő szószedet hiányzó szavait!

Ellenőrzés

Küldd el a megoldásaidat IDE a mai dátum (márc. 19.) alá!



Ügyes munkádért cserébe most virtuális szmájlit osztok! :)

Hajrá! Keress, ha elekadsz!

Erika néni 🧡

7.A Technika 2020.03.19 Anamorfózis

Beadási határidő: 2020.03.26. (jövő csütörtök)

Kezdünk!
Röviden a témáról!
Az Anamorfózis egy művészettörténeti kifejezés, amely azokat a felismerhetetlenné torzított képeket jelenti, amelyek csak egy különös nézőpontból, vagy egy rájuk helyezett tükörtárgy segítségével válnak újra láthatóvá.
Híres magyar képviselője Orosz István.
Nézz utána a témának, ha érdekel, vannak nagyon érdekesek!

A feladat, mint mindig roppant egyszerű. Hasonlít a Pixeleshez! Kapsz egy feladatlapot, amit letöltesz, kinyomtatsz. Tervezel a négyzetes térhálóban egy egyszerű mintát. (keress a neten pl.)
Majd a térháló számozásán keresztül torzítsad el a rajzot.
(Figyeld a mellékelt képet, amit küldtem.)
A hengeres testet nem kötelező megcsinálni, de ha érdekel, fóliából és WC-papír gurigából barkácsolhatsz egyet. :)

(Ha nem tudsz nyomtatni 1 héten belül, akkor rajzold meg csak a négyzetes térhálót egy üres lapra és tervezz bele egy egyszerű figurát.)

A kivitelezésben minimálisan kérd szüleid segítségét! A te képességeid érdekelnek.

Elkészült munkádat láthatóan fotózd be és küld el! JPG vagy PDF formátumban!
Feltöltés ide!



Angol - Dóri néni csoportja 2020. március 19.

Good morning!

Topic: Practice for the test

Next week we are going to write our first online test. Are you looking forward to it?
Let's practice!

1) Check your answers.

     Ellenőrizd az előző órán elkészített feladatot a füzetedben és a munkafüzetedben!
     Alaposan nézd át mit írtál, figyelj a helyesírásra is!

2) Collocations (szókapcsolatok)

     Emlékeztek? Vannak olyan szavak, amelyeket általában együtt használunk.
     Például milyen szavakat használnál a következő igék után?
put on        have         brush         take     throw      send      peel       repair

Ezzel a feladattal ismételjétek át a tanult szókapcsolatokat:


3) Past Continuous

    Nézd át a folyamatos múlt idő különböző alakjait

Negative

Gyakorold a tagadást folyamatos múlt időben ezzel a feladattal. Vedd elő a füzeted és írj a példa alapján tagadó mondatokat.

4) Reading

     Read this story and answer some questions.


Kérlek, fotózd le az elkészített feladatot a füzetedben és töltsd fel IDE vagy küldd el e-mailben.

Házi feladat: Jövőhéten dolgozat! Regisztrálj a Redmenta oldalon!

https://www.redmenta.com/?registration

Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...