2020. május 20., szerda

Matematika 2020.05.20. (129.óra) - András bá

2020.05.20.                     129.óra
A háromszögekkel kapcsolatos tudnivalók
(Tk.: 190 - 203.o.)

1.) Elmélet 
     - háromszög definíciója, részeinek megnevezése,jelölése
     - csoportosítása (oldalai,szögei szerint)
     - tételek:
            - a+b > c,  a+c > b,  b+c > a
            - 𝛃'= 𝛂 + 𝛄
            - 𝛂+𝛃+𝛄 =180⁰
            - 𝛂'+𝛃'+𝛄' =360⁰
            - egyenlő oldalakkal szemben egyenlő szögek
            - hosszabbik oldallal szemben nagyobb szög 
     - szerkeszthetőség:
            - 2 oldal és a közbezárt szög
            - 3 oldala
            - egy oldal és a rajta fekvő két szög
            - 2 oldal és a nagyobbikkal szemközti szög
     - egybevágóság alapesetei: 

 

      - speciális megszerkeszthetőség:



       - magassága


2.) Feladatok,szerkesztések (gyakorlat)
        Tk.:202.o.22.f.
         Szerkessz derékszögű háromszöget,ha
                  a)   a = 3,6cm,  b = 4,8cm 
            b)   b = 3cm,  𝛂 = 30⁰
            c)   c = 6cm,  b = 4cm !

      23.f. Szerkessz egyenlő szárú háromszöget, ha
           a)  a = 3,6cm,  b = 4,8cm 
           b)  a = 3cm,  𝛄 = 75 
           c)  a = 6cm,  𝛂 = 45⁰
           d)  a = 6cm,  𝛂 = 135⁰ 
           e)  c = 4cm,  𝛃 = 45⁰ !


Történelem V. 20.

Kedves hetedikes!
A redmentás témazárótokra azt mondom: irgum-burgum! És ez még enyhe kifejezés volt.
Aki úgy gondolja , jobbat szeretne, megcsinálhatja még egyszer. Kinyitom a felületet újra. Az előző óránál találod a linket( V.15. )
Amire figyelj: -az időrend ( mondjuk az orosz bolsevik forradalom hamarabb volt, mint a háború befejezése)
                       - a fogalmak pontos meghatározása (pl.villámháború)
                       - a háború kezedet, vége (szarajevói merénylet: év/hónap/nap)
                       - az utolsó feladatnál a képekhez tartozik még egy kérdés: hogyan kapcsolódnak az első világháborúhoz? Itt sok pontot vesztettetek.

Jó munkát!
                   

Nyelvtan - 05.20.

Kedves Hetedikesek!

A múlt hét szerdai feladatot csak kilencen küldték be. Még mindig várom tőlük: Zsolti, V. Betti, Dorka, Krisztián, Ákos.


Múlt alkalommal átismételtük az állítmányról tanultakat. Ma néhány helyesírást gyakorló feladatot hoztam nektek.

1. Másold le a tk. 112. oldaláról a T.16. szöveget IDE!

2. Oldd meg a mf. 77/1. és 78/2. feladatát!

3. Gyere a szokott időben (10.00) Teamsre!

Kata n.

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.20.

Kedves Diákom!

Az elmúlt két napon elég sok új anyagot vettünk, ma visszafogjuk egy kicsit a tempót és átismételjük a szögfajtákat.

Emlékszel még, mi is az a szög?

Szög: a síknak két közös kezdőpontú félegyenes által határolt részhalmaza. A szög jelentheti a félegyenesek által határolt síkrészeket (szögtartomány), illetve magukat a félegyeneseket is (szögszárak). Azt, hogy a két szögtartomány közül melyikről van szó, a szárak közé rajzolt körívvel jelezzük. (Ha nem jelöljük körívvel a szöget, akkor megállapodás alapján a kisebb szöget értjük alatta.) A félegyenesek közös pontját a szög csúcsának, a félegyeneseket a szög szárainak nevezzük.


A szögek nagyságát (általános iskolában) fokban mérjük, jele: °.

Most ismételjük át a szögfajtákat az alábbi két kép segítségével!



Ha úgy gondolod, sikerült felidézned a szögről tanultakat, oldj meg néhányat az alábbi feladatokból!
Nem muszáj mindegyiket megoldanod, de ha mégis megteszed, különleges cím lesz a jutalmad! 😉


Jó munkát kívánok!

Nyelvtan-Anikó néni

Kedves Gyerekek!


A mai feladatotok jegyre megy.

A füzetbe másoljátok le a feladatokat és ott oldjátok meg! Ha valaki ki tudja nyomtatni, akkor a nyomtatáson is dolgozhat.

A fotó jó minőségű legyen és az írás olvasható!

Dolgozat:



Elemezd az alábbi mondatokat!
                                                  
Megcsókolta száját nem egyszer, (sem százszor).

Menjetek a piacra sírni.

A bögrét két kezébe fogta úgy estefelé egy vasárnap.

Többnyire csak gyalog jártam.

Sok ajándékkal érkezett a királyhoz.

A dús kertek alatt szeretek pihenni.

Az elején kicsit megszeppent volt.


Készítsd el az utolsó három mondat ágrajzát!




Bővítsd az alábbi mondatot a megadott határozókkal!


A riporter beszél.
helyhatározó

időhatározó

módhatározó

tárgy

részeshatározó

társhatározó

állapothatározó

okhatározó


Bővítsd az alábbi mondat alanyát!  Az énekes elrontotta a dalszöveget.

minőségjelzővel

mennyiségjelzővel

birtokosjelzővel






Töltsd fel IDE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 
 Jó munkát!


                              Anikó néni

2020. május 20. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó hetedikesem!

Folytasd a határozók ismétlését!

6., Eszközhatározó
cselekvés, történés, létezés eszközét, közbenjáróját, közreműködőjét határozza meg.
Kérdései: Kivel? Mivel? Milyen eszközzel? Kinek a segítségével?+ az alaptag
Ági ma kártyával vásárolt a boltban. Mivel vásárolt? Kártyával- ez az eszközhatározó.

7., Társhatározó
cselekvés, történés, létezés társát határozza meg. Nyelvtani értelemben a társ lehet valamilyen tárgy is.
Kérdései: Kivel? Mivel? Kivel vagy mivel együtt?+ az alaptag
Ági ma Ferivel vásárolt a boltban. Kivel vásárolt? Ferivel- ez a társhatározó.

8., Okhatározó
cselekvés, történés, létezés okát határozza meg.
Kérdései: Kiért? Miért? Ki miatt? Mi okból?+ az alaptag
A bolt betegség miatt zárva volt. Mi okból volt zárva? Betegség miatt- ez az okhatározó.

9., Célhatározó
cselekvés, történés, létezés célját határozza meg.
Kérdései: Kiért? Miért? Mi célból? Mi végett?+ az alaptag
Ági elment a boltba vásárolni. Mi célból ment? Vásárolni- ez a célhatározó.

10., Részeshatározó
Azt határozza meg, hogy kinek vagy minek a részére, számára cselekszik valaki vagy történik valami.
Kérdései: Kinek? Minek? Kinek a részére?+ az alaptag
Ági ma anyukájának vásárolt a boltban. Kinek vásárolt? Anyukájának- ez a részeshatározó.

11., Eredethatározó
Az határozza meg, hogy a  cselekvés, történés, létezés kitől vagy mitől származik.
Kérdései: Honnan? Kitől? Mitől? Kiből? Miből?+ az alaptag
Ági csokoládéból készített sütit. Miből készített? Csokoládéból- ez az eredethatározó.

12., Eredményhatározó
Az határozza meg, hogy valaki vagy valami mivé, milyenné válik.
Kérdései: Kivé? Mivé? Milyenné?+ az alaptag
A víz a fagyasztóban jéggé fagyott. Mivé fagyott? Jéggé- ez az eredményhatározó.

Az eredet- és az eredményhatározó gyakran kettős határozóként vannak jelen a mondatban.
Nem jutottunk egyről a kettőre

Másold le az egészet a füzetbe!

Jó munkát!

Földrajz 05.20.

Kedves Hetedikes!

Ma az USA mezőgazdaságáról lesz szó. Jövő órán folytatjuk az USA iparának jellemzőivel.


Cím a füzetbe:                                          A fejlett gazdaság

MEZŐGAZDASÁG

- nagyon magas színvonalú a mezőgazdaság (továbbiakban rövidítve mg.)
- a termelés farmokon folyik
- korszerű gépek, növényvédőszerek, műtrágya felhasználása, kiváló fajták alkalmazása
=> nagyon jó eredményeket érnek el = magas termésátlagok
- a mezőgazdaság övezetes (a természeti viszonyoknak megfelelően)

Tanulmányozd a 144.oldalon a 284. ábrát.

  • északi területeken: tavaszi búza
  • délre haladva: őszi búza, kukorica, szója + sertéstenyésztés
  • Préri déli részén és a Mississippi-alföldön: gyapottermesztés, földimogyoró + szarvasmarhatenyésztés
  • Appalache: dohány
  • Mexikói-öböl és Florida: cukornád, citrusfélék
  • ny-i hegyvidéki területeken: erdőgazdálkodás
  • Kaliforniai-völgyben: önözéses zöldség-, gyümölcs- és szőlőtermesztés
Mf.: 59.o. 1.,2.,3.,4.f. 
(segítség a képekhez: 1.búza 2.kukorica 3.szója 4.dohány 5.zöldség 6.rizs 7.földimogyoró 8.gyapot 9.szőlő 10. citrusfélék)

Ide küldd a képeket: varga-barany.marianna@vargatamas.hu




Marianne néni 

7.A Rajz 2020.05.20. Emoji art

Beadási határidő: nincs (az-az nem kötelező)
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.

Kezdünk!
A mai órán egy hasonló feladatot hoztam, mint ami már volt. Mivel nem tudom, ki hogy áll okos telefonnal ezért nem teszem kötelezővé. Ha van kedved szórakozz vele!

Kivitelezés:
Végy egy alapot. (fotót)
És egészítsed ki úgy, ahogy jólesik emojik segítségével! Most nem fontos a színátmenet (csatolok példa képet)




Testnevelés - utánozó mozgások - 2. rész

Sziasztok!

Az alábbi rövid videoban,
 ismeretlenebb vizekre evezünk
 és 
lesz olyan feladat több is,
 amit nem kell megcsinálni :-)

Picit több helyre lesz szűkség, ahol 3 szor - 4 szer egy mozgás minimum kivitelezhető.

Egy kis idegen nyelvi feladattal és matematikával is fűszerezzük, a mai feladatot, mint a múltkor!

Terpesz zár szökdelés, tapssal a fej fölött
a
 bemelegítés!

kb.: 2 perc
Menjen fel a pulzusod! :-)

---------------------------------------------------------------------------------

12db mozgásforma van, de NE próbáld ki mindet!

Ha minden igaz, az alábbi időkre kattintva is indul a feladat:

0:03 Crustacean Crawl - 1. feladat 0:20 Lateral Lizard Crawl - 2.
feladat 0:38 Lateral Bear Walk - 3. feladat 0:50 Lateral Bunny Hop - 4. feladat 1:07 Lateral Crab Walk - 5. feladat 1:15 Lateral Handstand Walk - NE! 1:27 Low Side Spin - 6. feladat 1:35 Headstand Spin - NE! 1:45 Cartwheel - NE! 1:53 Side Hopping Monkey - 7. feladat 2:04 Lateral Bridge Walk - NE! 2:34 Lateral Bridge Turn - NE!

A naplódba írd be 1-7-ig sorszámozva őket!

A nevüket, írd le magyarul - ami a videoban angolul van,
 de ott a google, a szótár,
 vagy a társad,
 aki angolt tanul 
stb. 
:-) 

...majd rangsorold őket, egyesével 1-5-ig magadnak,
 "melyiket" mennyire találtad nehéznek!

Az értékelés, most fordított!!!

1 a legnehezebb
...
5 a legkönnyebb

- 7 feladat van, így lehetnek azonos értékek-

Katt ide a videohoz:


Példa a megoldáshoz!

A megoldás a naplóba így kezdődik:

1. Crustacean Crawl - Rákfélék feltérképezése - 3
2.                       ...                   stb.


Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...