2020. április 27., hétfő

Matematika 2020.04.27. (116.óra) - András bá

2020.04.27.                        116.óra
DOLGOZAT 
Egyenes arányosság - lineáris függvény 

Minden lap tetején szerepeljen a neved!
Tollal és olvashatóan írjál!
Számozd a feladatokat!
A fénykép éles legyen és a feltöltéskor a talpán álljon!
---------------------------------------------------------------------------------
MEG TUDOD CSINÁLNI !!! 🐅
BÍZOM BENNED !!! 😔
---------------------------------------------------------------------------------

1.) Ábrázold a pontokat koordináta - rendszerben! Írd 
     oda a pont betűjelét!

    A (8;8),   B (-5;7),   C (0;6),   D (7;-5),   E (-8;-6),   F (6;0) 

---------------------------------------------------------------------------------
2.) Add meg a koordináta - rendszerben ábrázolt pontok
     koordinátáit! 
     A (  ;  ),   B (  ;  ),   C (  ;  ),   D (  ;  ),   E (  ;  ),   F (  ;  )

 

---------------------------------------------------------------------------------
 
3.) Ábrázold a következő egyenes arányosság 
     függvényeket egy koordináta rendszerben!
     f(x) = x       g(x) = - 1/2x    e(x) = - 2x    h(x) = 3/4x

 4.) Írd le az ábrázolt függvények hozzárendelési 
      szabályait!
  zöld f(x) = ?,   kék g(x) = ?,   piros h(x) = ?,   barna e(x) = ?

    
 5.) Írd le a lineáris függvény általános (ax+b)
      hozzárendelési szabályát háromféle alakban!

 6.) Ábrázold a következő lineáris függvényeket egy
      koordináta rendszerben! 

     f(x) = x+3,   g(x) = -1/2x+3,   e(x) = -2x- 4,   h(x) = 3/4x- 4

 7.) Írd le az ábrázolt függvények hozzárendelési 
      szabályait!
  
 zöld f(x) = ?,   kék g(x) = ?,   piros h(x) = ?,   barna e(x) = ?

 
--------------------------------------------------------------------------------
Ugye, hogy megcsináltad? 😊
 BÍZTAM BENNED !!! 🙆👍
--------------------------------------------------------------------------------
Minden lap tetején szerepeljen a neved!
Tollal és olvashatóan írjál!
Számozd a feladatokat!
A fénykép éles legyen és a feltöltéskor a talpán álljon!

Teams tali

Hahó Gyerökeim!

Szokásos Teams-es beszélgetés április 28-án 17 órakor!

Éva néni

Nyelvtan - Kata néni -04.27.

Kedvesek,

mára dolgozatot ígértem, tehát dolgozat lesz.



  • A saját neved add meg!
  • Holnap 14.00-ig van lehetőséged kitölteni.
  • A kitöltéshez KATTINTS IDE!
Hajrá, hajrá!
Kata néni

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.27.

Kedves Diákom!

Vasárnap délután van, a nap szépen süt, a madarak csicseregnek, minden idilli...






...azt az egyet leszámítva, hogy sokan nem küldték be a pénteki feladatot! 💀😲😵😡😠😟😞😒


Ezért arra jutottam, hogy még nem teszem fel a megoldásokat (bár már úgy is láthattad, ha megnézted a 499. oldalt), illetve az anyagban is csak holnap megyünk tovább.
Ha kevés volt az idő a pénteki feladat beküldésére, ma még van lehetőséged pótolni.


Akik már beküldték a feladatot, azoknak kellemes pihenést kívánok mára, akik még ma dolgoznak vele, azoknak jó munkát!

2020. április 27. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó hetedikesem!

Ma a mondatrészeket, a szószerkezetekről tanultakat ismételheted át.

Ebben a tanévben az egyszerű mondatokkal foglalkoztál. Minden mondatot kisebb elemekre bonthatsz, ezek a szavak. Igen ám, de attól, hogy szavakat teszel egymás mellé, attól még korántsem biztos, hogy értelmes mondatot kapsz. A szavak egymás utáni sorrendje még nem mondat.

Nézd csak!

Zsuzsi tegnap autó megy dolgozni - ez így nem mondat, ugye?
Zsuzsi tegnap autóval ment dolgozni - ezt már mondatnak tekintheted!

A különbség az, hogy a mondatban a szavak a nyelv szabályai szerint kapcsolódnak egymáshoz.

Alkoss öt mondatot a felsorolt szavakból! Írd le a mondatokat a füzetbe!

a, a, a, az, bezár, ébresztő, gaz, hosszú, idő, iskola, Kati, kiszed, kitakarít, megszólal, néni, nyolc, óra, Peti, süt, szoba, tegnap, torta, virágoskert, Vivi

Ha megnézed a mondataidat, láthatod, hogy egy-egy mondaton belül a szavak valamiféle viszonyban, összefüggésben állnak egymással. Ez határozza meg azt, hogy milyen mondatrész szerepét töltik be a szavak az adott mondatban.

Öt mondatrészt különböztethetsz meg: állítmányt, alanyt, tárgyat, határozót, jelzőt.

Írd le a következő mondatot a füzetbe!

Zsuzsi tegnap a piros autóval korán ment dolgozni.

Figyeld meg, hogy vannak olyan mondatrészek (szavak), amelyek szorosabb kapcsolatban állnak egymással: a piros autóval, korán ment, tegnap ment, Zsuzsi ment, dolgozni ment, autóval ment. Ezek a szorosabban kapcsolódó mondatrészek szószerkezeteket alkotnak.

A szószerkezetek azért hasznosak számodra, mert ezek segítségével fogod megtalálni a mondatrészeket, na meg az ágrajz készítésénél is jól jönnek.

Gyakorlásképpen oldd meg EZT a feladatot! Hibátlan megoldásra törekedj!

Jó munkát!






2020. április 27. Német

Kedves hetedikes!

Ma Teams-en találkozunk 10 órakor! Várlak! :)

Feladataink:
- megbeszélni a múlt heti beadandót
- új tananyag: Tk. 48. oldal 9. és 10. feladat

A táblázatban láthatod, milyen eredménnyel készítetted el az előző beadandókat. Sajnos sok a piros jelzés, tehát sokaknak nem láttam a munkáját.

Erika néni

Nyelvtan-Anikó néni

Kedves Gyerekek!


A múlt órán megbeszéltük a részes határozót és a számhatározót.

1. feladat


Másold le a szabályt!

Részeshatározó
Az a mondatrész, amely azt a személyt vagy dolgot jelöli meg, aminek vagy akinek a számára, javára történik valami. A részeshatározó az állapotféle határozók csoportjába tartozik.

 Kérdőszavai: Kinek? Minek? Kiknek? Miknek? 
A részeshatározó szófaját tekintve lehet ragos névszó: Apámnak vittem kenyeret, A gyereknek nem szabad megengedni; 
 részeshatározós névutós szerkezet: A beteg részére gyógyszereket hozott.

Számhatározó
Az a mondatrész, amely a cselekvés, történés, létezés, stb. gyakoriságát és ismétlődését határozza meg a mondatban, és arra utal, hogy a fölérendeltben megjelölt mennyiség hányszor veendő. A számhatározó az időféle határozók csoportjába tartozik. 

Kérdőszavai: Hányszor? Hányadszor? 
A számhatározó szófajai szerint lehet ragos számnév: Ötször hívtalak; Névutószerű ragos névszó: Két ízben is beszéltünk róla; Határozószó: Ritkán találkoztunk vele.

2. feladat


Gyakorold a mondatelemzést! Másold le a következő mondatokat és elemezd el az ismert mondatrészeket!

1. Hányszor olvastad el a leckét?

2. Ma ötször ment el az internet itthon.

3. A múlt héten kétszer is el kellett mennünk az orvosi rendelőbe.

4. A múlt hónapban ritkán mentünk moziba.

5. A nyulak évente többször is fialnak.

6. A mennyasszonynak hosszú ruhát varrt a szabónő.

7. MInden ember számára a legértékesebb kincs az egészség.

8. Neked mindent tudnod kell?

9. A Balatonnak állandó tisztulása van.

10. Adjatok egy kis zöldet a nyulaknak!


3. feladat


Állapítsd meg a következő szavak szófaját!

1. nyulaknak

2. ritka

3. neked

4. adjatok

5. hosszú

6. mindent

7. hányszor

8. itthon

9. ma

10.  ember számára

4. feladat

Mf. 56.o./6,7.
Dolgozhatsz a munkafüzetbe.


Jó munkát!

Angol-Anikó néni

Dear Students?


How are you today?
What do you usually do in the afternoon?

 1. feladat


Két képet látsz együtt. Nézd meg, melyiket pipáltam ki, az legyen állító mondatba, a másik tagadó mondatba present perfect alakban. Have/has + ige 3.alakja.

Írd le a mondatokat a füzetbe!

Pl: He has been on the radio. He hasn't been on TV.






2. feladat


Másold le a táblázatot a füzetbe és egészítsd ki a hiányzó részeket!




Verb
past simple
past participle
jelentése magyarul
go



take



buy



eat



drink



come



be



have



leave



do



give



get






3. feladat


Olvasd el és fordítsd le a történetet! (Csak szóban!) TK.58.o.







4. feladat


Írd ki a szavakat a szótárba és tanuld meg! MF. 85.o.

5. feladat


Tanuld a rendhagyó igéket, amiket feladtam! Mf hátuljában 40 ige!!!!!!


6.feladat


Játék ITT


Good Bye! 
















Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...