2020. április 21., kedd

Matematika 2020.04.21. (113.óra) - András bá

2020.04.21.                        113.óra
Lineáris függvény
(gyakorlás)

y = ax + b
Hf. ellenőrzés
Tk.:89.o.20.f. j), k), l)

  y = (-3)x + 4
  y = 0,5x + 4
  y = 8x + 4


1.) Határozzuk meg a hozzárendelés szabályát!

y = ax + b

https://scontent.fbud5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/94143983_2520306991552823_7362052344571232256_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=0fL3-atw3MkAX_eqxf9&_nc_ht=scontent.fbud5-1.fna&oh=268b2266d18ebda8fd4e38ec3ed51ec5&oe=5EC0C833&dl=1
e)

f)
g)
h)
i)
2.) Tk.: 89.o.21.f.




3.) Gyakorlás
      Lineáris függvényPontok leolvasása,  Párosítás  

Hf.: Órai feladat 1.) f - i !!!! Írd le a hozzárendelési szabályt!
      Ide töltsd fel!

Gyógytestnevelés

Szia!

Mára egy labdás tornát küldök Neked. 

Labdás torna

Szép napot!

Ági néni és Feca bácsi

kémia (44. óra Elemmolekulák 3)


Kedves hetedikesek!

Ma 44. óra van. Elemmolekulák 3 (Gyakorlás)
A legfontosabb, ma, kedden 9-kor  várlak Benneteket a Teams-ban, hogy a molekulák szerkezetét elmagyarázzam nektek.

Akinél tegnap nem voltáram vagy lustasága miatt nem foglalkozott vele, ismét a 43. óra
43. óra Cím: Elemmolekulák 2  (Múlt óraiban Elemmolekulák 1)

Ma megint sokat kell írnod, a könyvben nincs benne, egy részét pedig már az első félévben is tanultuk. Remélem az oxigén ismerős lesz! Ismételjük át a múlt órán tanult hidrogént! Innen kezdve írd le, a kékkel írtak kerüljenek a füzetedbe, úgy, hogy tanulni is lehessen belőle!

Hidrogéngáz, hidrogénmolekula H2
     - színtelen, szagtalan gáz
     - levegőnél kisebb (a legkisebb) sűrűségű gáz
     - vízben nem oldódik
     - éghető, vízzé ég el      (H2 + O2 → H2O )
     - levegővel (oxigénnel) keveredve robban (DURRANÓGÁZ)
Előállítása: vízbontással
                   cinkre sósavat csepegtetünk
A hidrogéngáz hidrogénmolekulákból áll, 
amelyben két hidrogénatom kapcsolódik kovalens kötéssel.
A hidrogéngáz és hidrogénmolekula képlete is H2

Ismét nézd meg a videót!
Hidrogén előállítása, durranogázpróba:  https://www.youtube.com/watch?v=Gh_xv8oWwps

Következő elemünk a klór, a szagával mindenki találkozott az uszodában,
lehet, hogy a fürdőruháját is kifakította már.

A klór és a klórmolekula Cl2
    - sárgászöld, szúrós szagú gáz
    - levegőnél nagyobb sűrűségű
    - köhögésre ingerlő, MÉRGEZŐ gáz (I.világháború)
    - vízben oldódik, vizes oldata fertőtlenít (kórházak, uszodák)
    - színtelenítő, fehérítő hatású
Előállítása: kálium-permanganátra sósavat csepegtetünk.
A klórmolekulában 2  klóratom kapcsolódik kovalens kötéssel.
A klórgáz klórmolekulákból áll.
A klórgáz és a klórmolekula jele: Cl2

Nézz meg egy videót!
Klór előállítása, színtelenítő, fehérítő hatása:  https://www.youtube.com/watch?v=JHVWD9Vi16A

Az oxigént mindenki ismeri és egyfolytában találkozik vele!

Az oxigén és molekuláinak jele: O2
    - színtelen, szagtalan
    - levegőnél kicsit nagyobb sűrűségű gáz
    - nem ég, az égést táplálja
    - élethez nélkülözhetetlen
    - vízben rosszul oldódik (KELL, hogy oldódjon!!)
Előállítása: vízbontással
                    kálium-permanganát hevítésével
Az oxigéngáz oxigénmolekulákból áll, amelyekben két oxigénatom 
kapcsolódik össze kovalens kötéssel.
Az oxigéngáz és az oxigénmolekula jele: O2

Nézz meg egy videót, remélem mindenkinek ismerős a kísérlet!
Oxigén előállítása, kimutatása:   https://www.youtube.com/watch?v=UD4M2Xjt39Y

Az utolsó elemi gázunk, amely kétatomos molekulákból a nitrogén.

A nitrogéngáz, a nitrogénmolekula N2
    - színtelen, szagtalan gáz
    - a levegő 78%-a
    - az égést nem táplálja
    - közömbös, kis reakcióképességű gáz
    - vízben nem oldódik
Előállítása cseppfolyós levegőből.
A nitrogéngáz nitrogénmolekulákból áll, 
a nitrogénmolekulában két nitrogénatom kapcsolódik kovalens kötéssel.
A nitrogéngáz és a nitrogénmolekula jele: N2

Még egy videó a FOLYÉKONY nitrogénről (JÓ):
https://www.youtube.com/watch?v=xY7SwV1s-fE

Ennyit az elemmolekulákról.
Hf. tk. 83-85.oldal (ugyanaz a lecke)
Tanulni a füzet 42-43. órája, utolsó két óra

Elküldendő: 42-43. óra gyönyörűen megírt vázlata kb. 2 oldal, 2 jól látható fénykép
Határidő: április 21. kedd, 17 óra

GYAKORLÁS: A molekulák szerkezetét a tk. 86. oldal lap alján találod
A molekulák kialakulását én is elmagyarázom, de videón ismételten megnézheted!

Elemmolekulák keletkezése: https://www.youtube.com/watch?v=_k_QtXTDpH4

Hf. GYAKORLÁS: Mf. 58 / 17
                                 Mf. 60 / 8, 9, 10, 11, 12 (Ezeket NEM kell elküldeni!)


2020. április 21. Irodalom

Hahó hetedikesem!

Az elmúlt néhány alkalommal Mikszáth Kálmánnal ismerkedtél meg. Most tesztelheted, mire emlékszel vele kapcsolatban.

Ha elakadtál, használd bátran a füzeted és a tankönyved (158-190. oldal) is a feladatok megoldása során! Hibátlan megoldásra törekedj!

  • ITT találsz egy rövid feladatot az életével kapcsolatosan.
  • EZ és EZ a feladat A néhai bárányról szól.
  • Végül ITT  a Szent Péter esernyőjét idézheted fel.

Jó munkát!






Matematika Balázs bácsival - 2020.04.21.

Kedves Diákom!

Ha olyan szerencsés vagy, hogy a hétfői áramszünet nem érintett, és már tegnap feltöltötted a munkádat, akkor ma pihenhetsz. Ha nem, akkor fogadd szeretettel ezt a bejegyzést is!

A mai napon csak egy kis feladatot adok.

Ábrázold közös koordináta-rendszerben az alábbi három függvényt!

Amennyiben elakadnál, segítségül megnézheted újra a pénteki videót, amelyet itt is elérsz.


Szerdán online órát tartunk, de lassan végére érünk a függvények ábrázolásának, pénteken számíts számonkérésre!

2020. április 21. Német

Kedves hetedikes!

A múlt idővel foglalkozunk továbbra is!
Megtudtuk, hogy történt Tinával a baleset. Felismertük a múlt idejű igéket a szövegben (pl. ist zurückgekommen, hat geholt, stb).

Most megvizsgáljuk ezeket közelebbről is! 😉

1. feladat

Nézd meg figyelmesen ezt a magyarázó videót.

Utána másold le ezt a vázlatot a füzetedbe:

Múlt idő képzése - Perfekt

- haben segédige használata: "valamit"
Pl. Ich habe gegessen. = Én ettem. (Tudom mondani utána, hogy "valamit" → haben szerepel a mondatban!)

- sein segédige használata
Pl. Ich bin gegangen. = Én mentem. (Nem tudom mondani utána, hogy "valamit" → sein szerepel a mondatban!)

2. feladat

Másold le a haben és a sein igék ragozását is a füzetedbe!
Ezt már tanultuk (Wir 1), de nem árt egy kis frissítés.


Tanuld meg a vázlatot a füzetedben!

Erika néni

Angol_anikó néni

Dear Students!


How are you today? 
What do you do everyday?

A múlt órán átvettük a present perfect (befejezett jelen idő). Használata: a múltban történt cselekvés kihatással van a jelenre. Képzése: have/has +az ige 3. alakja.

A mai órán folytatjuk a present perfect gyakorlását.

1. feladat


Másold ki az 5A lecke szavait a szótárba a munkafüzet hátuljából 85.oldal. Majd tanuld is meg!

2. feladat

TK. 56.o olvasd el az AMBITIONS című szöveget és fordítsd le! (nem kell leírni)
 

3. feladat

Szövegértés . A 2-es feladatban elolvasott szövegből gyűjtsd ki a kért adatokat.





4. feladat

A zárójelben lévő igéket tedd 3.alakba és az alannyal egyeztetve tedd a mondatba a have/has segédigét. Ha tagadás van, akkor a haven't/hasn't segédigét írd a mondatba! Írd le a füzetbe a mondatokat!



1.    Complete the sentences. Use the present perfect form of the verbs in brackets.

1.    Maria and Jacky ________ to school today. [not go]

2.    Dad ________ an enormous fish. [catch]

3.    They ________ the new James Bond film. [not see]

4.    I ________ an email from my sister in Australia. [have]

5.    Elsie ________ her homework. [not done]

6.    Carla ________ me a birthday present. [give]

7.    My cousins ________ in a plane for the first time this year. [fly]

8.    Our neighbours ________ us a postcard from Rome. [send]

5. feladat


Játék:ITT

Best wishes!


Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...