2020. március 19., csütörtök

03.19. biológia


Kedves Gyerekek!

A múlt órán a tajgával ismerkedtünk meg.
Elevenítsd fel a tanultakat a következő videók segítségével:

VIDEÓ

VIDEÓ - FENYŐFÉLÉK

VIDEÓ - NYÍRFA

A mai órán a tajga növényevő állataival foglalkozunk.

Írd fel a füzetedbe: A tajga állatai: a növényevők

Nézd meg a következő videókat:

SIKETFAJD
KERESZTCSŐRŰ
MÓKUS
JÁVORSZARVAS 

Olvasd el a tankönyvben a leckét: 84.-85.o.

Készíts a füzetbe mind a négy állathoz gondolattérképet:

a már tanult szempontok  - ÉLŐHELY, TESTFELÉPÍTÉS, TÁPLÁLKOZÁS + CSŐR VAGY

ZÁPFOG TÍPUSA, SZAPORODÁS, ÉLETMÓD - figyelembevételével minden fontos tulajdonság

szerepeljen az ábrákon!

Oldd meg a munkafüzetben a következő feladatokat:

39.o. 2.,3.f.

Feltétlenül írd rá a nevedet a füzet és a mf.-i oldalak tetejére!
A füzetképről és a mf.-i feladatokról várom a fotókat IDE a mai dátum (03.19. csütörtök) alá!

Marianne néni





Angol-Anikó néni

Dear Students!

1.óra

A Family témában született fogalmazásokat töltsd fel IDE

A mai órai anyag :
 mf.39.o./5. Reading comprehension
mf. 39.o.6. (A képekről írj egy mondatot egyszerű múlt időben!)

 Nézzük a nyelvtant!!!!
TK. 49.o./4.a,b

A segítség ITT található.
(ha az ITT szónál nem tudod megnyitni)
 https://www.5percangol.hu/nyelvtan_tananyagok/anybody-somebody-nobody-anything-somehing-nothing

Gyakorlás ITT addig csináld, amíg nem hibátlan.

2. óra

Nézd meg az Extra English egyik részét,amit még nem láttál!

Gyakorló feladat ITT

Good Bye!





2020. március 19. Német

Kedves hetedikes!

Emlékszel még, mit tanultunk a felszólító módról?

GRAMMATIK! 

Igyál (te)! = Trink!
Igyatok (ti)! = Trinkt!
Igyon (Ön)! Trinken Sie!

1. feladat

Egy Kahoot-játékot készítettem neked a témában! Sok sikert kívánok hozzá!

KAHOOT-játék (PIN: 0748727)

2. feladat

Wir geben einige Ratshläge.
(=Tanácsot adunk.)
De megy ez már felszólító módban is!
Gib einige Ratschläge!

Tankönyv 43. oldal 14. feladat

Értelmezzük a példát!

Zu viele Süßigkeiten schaden der Gesundheit. 
A túl sok édesség árt az egészségnek.

Szólítsd fel Tinát, a gyerekeket és Weigel urat, hogy ne egyenek túl sok édességet!
Az igét (schaden) hozd a mondat elejére felszólító módban!
Kerüljön a mondatba a nicht tagadószó is!

Tina: Iss nicht so viele Süßigkeiten!
Kinder: Esst nicht so viele Süßigkeiten!
Herr Weigel: Essen Sie nicht so viele Süßigkeiten!

Tanuld meg a felszólító módú igéket! Soronként mondd el magadnak legalább ötször!
Pl. Nimm! Nehmt! Nehmen Sie! Nimm! Nehmt! Nehmen Sie! Nimm! Nehmt! Nehmen Sie! Nimm! Nehmt! ... :) 

Alakítsd át ezeket a mondatokat az előző példa alapján! (Tina, Kinder, Herr Weigel)
A GRAMMATIK táblázat segít a megfelő felszólító módú ige megtalálásában.

Zu viel Fernsehen schadet der Gesundheit.
= A túl sok tévénézés árt az egészségnek.

 és

Rauchen schadet der Gesundheit.
= A dohányzás árt az egészségnek.

3. feladat

Munkafüzet 30. oldal 8. feladat

Írd ki ezeket a kérdéseket a szótáradba:

Was tut gut? = Mi tesz jót?
Was schadet? = Mi árt?

Válaszolj ezekre a kérdésekre a megadott kiefejezésekkel! Miden oszlopból egyelemet felhasználva tudsz mondatokat létrehozni.

4. feladat

Munkafüzet 30. oldal 9. feladat

Írd a helytelenül írt szavak mellé a helyes alakot!

5. feladat

Töltsd ki a munkafüzet 38-40. oldalán lévő szószedet hiányzó szavait!

Ellenőrzés

Küldd el a megoldásaidat IDE a mai dátum (márc. 19.) alá!



Ügyes munkádért cserébe most virtuális szmájlit osztok! :)

Hajrá! Keress, ha elekadsz!

Erika néni 🧡

7.A Technika 2020.03.19 Anamorfózis

Beadási határidő: 2020.03.26. (jövő csütörtök)

Kezdünk!
Röviden a témáról!
Az Anamorfózis egy művészettörténeti kifejezés, amely azokat a felismerhetetlenné torzított képeket jelenti, amelyek csak egy különös nézőpontból, vagy egy rájuk helyezett tükörtárgy segítségével válnak újra láthatóvá.
Híres magyar képviselője Orosz István.
Nézz utána a témának, ha érdekel, vannak nagyon érdekesek!

A feladat, mint mindig roppant egyszerű. Hasonlít a Pixeleshez! Kapsz egy feladatlapot, amit letöltesz, kinyomtatsz. Tervezel a négyzetes térhálóban egy egyszerű mintát. (keress a neten pl.)
Majd a térháló számozásán keresztül torzítsad el a rajzot.
(Figyeld a mellékelt képet, amit küldtem.)
A hengeres testet nem kötelező megcsinálni, de ha érdekel, fóliából és WC-papír gurigából barkácsolhatsz egyet. :)

(Ha nem tudsz nyomtatni 1 héten belül, akkor rajzold meg csak a négyzetes térhálót egy üres lapra és tervezz bele egy egyszerű figurát.)

A kivitelezésben minimálisan kérd szüleid segítségét! A te képességeid érdekelnek.

Elkészült munkádat láthatóan fotózd be és küld el! JPG vagy PDF formátumban!
Feltöltés ide!



Angol - Dóri néni csoportja 2020. március 19.

Good morning!

Topic: Practice for the test

Next week we are going to write our first online test. Are you looking forward to it?
Let's practice!

1) Check your answers.

     Ellenőrizd az előző órán elkészített feladatot a füzetedben és a munkafüzetedben!
     Alaposan nézd át mit írtál, figyelj a helyesírásra is!

2) Collocations (szókapcsolatok)

     Emlékeztek? Vannak olyan szavak, amelyeket általában együtt használunk.
     Például milyen szavakat használnál a következő igék után?
put on        have         brush         take     throw      send      peel       repair

Ezzel a feladattal ismételjétek át a tanult szókapcsolatokat:


3) Past Continuous

    Nézd át a folyamatos múlt idő különböző alakjait

Negative

Gyakorold a tagadást folyamatos múlt időben ezzel a feladattal. Vedd elő a füzeted és írj a példa alapján tagadó mondatokat.

4) Reading

     Read this story and answer some questions.


Kérlek, fotózd le az elkészített feladatot a füzetedben és töltsd fel IDE vagy küldd el e-mailben.

Házi feladat: Jövőhéten dolgozat! Regisztrálj a Redmenta oldalon!

https://www.redmenta.com/?registration

2020. március 18., szerda

Testnevelés 7. osztály - Zenére végezhető gimnasztikai gyakorlatok

Kedves Diákok!

A mai feladat a testtartásért felelős izomcsoportok erősítésére, nyújtására szolgál.

https://www.youtube.com/watch?v=VtKm-EC-GYI

2020. március 18. Nyelvtan SzÉva nénivel



Hahó hetedikesem!

Van még egy mondatrész, amelyet már többször említettem: ez a jelző.

Írd fel címként a füzetbe: A jelző

A jelző olyan mondatrész, amely valakinek vagy valaminek a minőségét (tulajdonságát), mennyiségét, vagy birtokosát fejezi ki.

A jelzőnek három fajtáját tanuljuk:
  • minőségjelző
  • mennyiségjelző
  • birtokos jelző

Jelölésük:  a mondatban …………. aláhúzás

                        minőségjelző: mi
                        mennyiségjelző: me
                        birtokos jelző: b

                   ágrajzban Jmi , Jme , Jb 

Nézzünk néhány példát! Kerüljön ez is a füzetedbe!


Minőségjelző:                  Lacinak tetszett az új film.

            Milyen film? Új. Ez a minőségjelző.


Mennyiségjelző:            Reggelente megiszom két kávét. (én)

            Mennyi kávét iszom? Két (kávét). Ez a mennyiségjelző.


Birtokos jelző:               Szombaton megnősült a szomszéd fia.

            Kinek a fia? A szomszéd(nak). Ez a birtokos jelző.


Előfordul olyan is a mondatokban, amikor valamit kifejtünk, pontosítunk. Ez az értelmező, amelyet ebben a mondatban látsz:

Vegyél ruhát, csinosat! (te)              jele: Jé


Nyisd ki a munkafüzeted! Oldd meg az alábbi feladatokat! Használhatod segítségképpen a füzetbe leírtakat, illetve a tankönyv 105. oldalát.


62. oldal: 1. feladat
64. oldal: 6. feladat, a) és b) része is
65. oldal: 7. és 8. feladat
70. oldal: 6. feladat elemzés része

A megoldásokat névvel ellátva fényképezd le, és küldd el IDE !

Jó munkát kívánok!

Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...