2020. április 6., hétfő

Nyelvtan - Kata néni

Drágáim,

miattatok megtettem az első lépéseket az influenszer lét rögös útja felé.




IDE kattintva tudjátok ellenőrizni a múlt órai feladatot. (Érdemes.)


Ma bemutatlak titeket közelebbről is az értelmező jelzőnek.

1. Írd fel a kékkel szedett vázlatot a füzetedbe:

Az értelmező jelző 

A jelző sajátos fajtája. Olyan főnév, melléknév vagy számnév, amely az előtte álló főnévi csoportot fejti ki bővebben.
Pl. 

Mit állítok? megvettem
Ki vette meg? én
Mit vettem meg? nyakkendőt
Melyik nyakkendőt? a pirosat

2. Készítsd el a mf. 70/7. feladatot!


3. Gyakorolj EZZEL a feladattal!

Most nem kérek vissza semmit, de a későbbiekben kérhetem, ráadásul nem is engem vernél át, szóval csalni nem ér! ☺️

4. Pihenj, olvass, nevess sokat a tavaszi szünetben! ♡


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Angol-Anikó néni

   Dear Students! Homework:  https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres...